Formule 1 se po devíti letech vrátila do Istanbulu. Teplota vzduchu byla 15 °C, trať měla o 6 více.
Na trati byly na začátku vlhké skvrny, ale celkově byla trať suchá. Jezdci měli přesto velké problémy se udržet na trati. Nepomohl tomu zřejmě ani nový povrch a také tvrdé pneumatiky – nejen výběr jako takový, ale i fakt, že téměř všichni jezdci vyjeli na tvrdé směsi. Všichni byli velmi opatrní, takže se „klouzavý začátek“ tréninku obešel bez nehod. O největší incident se postaral Leclerc, který sestřelil kužel. Kvůli šroubům v trati musely být krátce vyvěšeny červené vlajky.
Časy byly na začátku hodně pomalé, desítky sekund za časy z roku 2011. Velké byly i rozestupy – v řádu větších sekund. Postupně ale jezdci stlačovali časy dolů a vypadalo to, že se zlepšila i úroveň přítlaku.
Carlos Sainz se musel po 11 kolech vrátit do boxů kvůli problému s motorem. Na trať se později vrátil, ale svůj vůz musel odstavit. Na trati byl vyhlášen virtuální safety car.
Ke konci tréninku byli na čele jezdci Ferrari, které ale v závěru překonali kolegové od Red Bullu.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Rozdíl |
Kol |
Pneumatika |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:35.077 |
|
29 |
tvrdá |
2 |
Alexander Albon |
Red Bull |
1:35.318 |
0.241 |
27 |
tvrdá |
3 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:35.507 |
0.430 |
26 |
tvrdá |
4 |
Pierre Gasly |
AlphaTauri |
1:35.543 |
0.466 |
26 |
měkká |
5 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:35.620 |
0.543 |
29 |
tvrdá |
6 |
Daniil Kvyat |
AlphaTauri |
1:36.738 |
1.661 |
27 |
měkká |
7 |
Lando Norris |
McLaren |
1:37.216 |
2.139 |
21 |
měkká |
8 |
AntonioGiovinazzi |
Alfa Romeo |
1:37.503 |
2.426 |
21 |
měkká |
9 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:37.629 |
2.552 |
23 |
tvrdá |
10 |
Esteban Ocon |
Renault |
1:38.428 |
3.351 |
23 |
měkká |
11 |
Nicholas Latifi |
Williams |
1:38.508 |
3.431 |
18 |
měkká |
12 |
Sergio Pérez |
Racing Point |
1:38.612 |
3.535 |
22 |
tvrdá |
13 |
Lance Stroll |
Racing Point |
1:39.484 |
4.407 |
21 |
tvrdá |
14 |
Romain Grosjean |
Haas |
1:40.025 |
4.948 |
25 |
měkká |
15 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:40.225 |
5.148 |
12 |
tvrdá |
16 |
Kimi Räikkönen |
Alfa Romeo |
1:41.035 |
5.958 |
23 |
tvrdá |
17 |
Kevin Magnussen |
Haas |
1:41.854 |
6.777 |
21 |
tvrdá |
18 |
Daniel Ricciardo |
Renault |
1:45.156 |
10.079 |
20 |
tvrdá |
19 |
Carlos Sainz Jr. |
McLaren |
1:46.462 |
11.385 |
12 |
tvrdá |
20 |
George Russell |
Williams |
1:49.256 |
14.179 |
17 |
tvrdá |
Průběh
10:30: Latifi v hodinách.
10:29: Verstappen první...
10:28: Kvjat v hodinách...
10:24: Bottas v hodinách.
10:22: Jezdce Ferrari překonává Albon.
10:17: Zrychlujeme, pořadí se mění. Na čele nyní oba vozy Ferrari.
10:09: VSC skončil.
10:05: No to jsme zakřili. Sainz odstavuje vůz.
10:04: VSC
10:04: Trať začala zrychlovat...
10:03: Na trati i Sainz, takže problémy s motorem nebyli vážné.
10:03: Verstappen první před Bottasem a Leclercem.
9:57: Bottas se už dostal pod 1:40, na Verstappena má 2,5 sekundy, an třetího Leclerca 4.
9:54: Bottas převzal vedení – 1:40.806
9:47: Sainz má nějaký problém s motorem, vrátil se do boxů. Na kontě má 11 kol.
9:46:
- Ver
- Bot
- Lec
- Vet
- Sai
- Alb
- Per
- Gas
- Rai
- Nor
9:46: Hamiltonovi smazali čas, je tak společně s Ricciardem zatím bez času na chvostu.
9:44: Nejrychlejší Verstappen – 1:42.753
9:43: Gasly předvedl elegantní hodiny.
9:41: Už i vůz s číslem 44 na trati.
9:40: Výsledky prvního tréninku je potřeba brát s rezervou, ale dnes asi ještě více. Čtvrtý Leclerc ztrácí 6,3 sekundy! A Russell třeba 19 sekund.
9:39: Hamilton jako jediný zatím nebyl na trati.
9:37: Russell jediný na měkkých.
9:35:
- Bot
- Ver
- Vet
- Sai
- Rai
- Alb
9:35: na trati už více jezdců.
9:29: George Russell nasadil nový motor, MGU-H a MGU-K a turbo a dostane penalizaci.
9:23: Kvjat a Hamilton na trati ještě nebyli.
9:22: Kromě Bottase je na trati ještě Gasly.
9:19: Přilnavosti by možná pomohlo, pokud by všichni nejezdili na tvrdých. Na druhou stranu je logické, že se právě této směsi chtějí zbavit (vracejí jednu sadu po 40 minutách).
9:18: Bottas mimo trať.
9:16: Na trati sice jsou občas vlhké skvrny, ale jinak je suchá. Bottas má problém zatočit...
9:15: Bottas ukončuje ticho...
9:14: Na trati ale nikdo...
9:14: pokračujeme...
9:09: Po kuželu zůstaly v trati celkem nepříjemné šrouby.
9:06: Povalený kužel...
9:05: červené vlajky
9:05: Vettel, Sainz s časem, ale spíše symbolickým.
9:04: Leclerc sestřelil kužel... jezdci si na grip stěžují vždy a všude, ale tentokrát opravdu kloužou.
9:02: Verstappen si stěžuje na přilnavost...
9:00: Verstappen, Norris, Sainz na trati.
8:55: Na jezdce ale čekají také oblíbené traťové limity a především peklo v podobě osmé zatáčky... nějakých šest sekund, čtyři apexy a až 5 G. Někteří jezdci využují dodatečné opěrky hlavy. Například Max Verstappen (ale není sám) je odmítl. Měl je prý jednou v F3 a otec Jos se mu smál. Raději prý bude, když mu upadne hlava, než aby měl opěrku.
8:54: V Turecku slavíme. Lando Norris má dnes 21, Sauber pojede 500. grand prix a Red Bull 300.
8:50: Například Vettel v Turecku dokonce debutoval – odjel zde první páteční trénink s BMW Sauber v roce 2006.
8:48: Přibližně třetina pole někdy na tomto okruhu jela – v roce 2011 Vettel, Pérez, Hamilton. Dříve pak Räikkönen. V jiných sériích či trénincích pak Ricciardo a Grosjean a Bottas.
8:48: Istanbul se vrací do kalendáře poprvé od roku 2011.
8:47: Vítejte u online přenosu z prvního tréninku na Grand Prix Turecka.