Nehoda Marcuse Ericssona v Monze 2018 Foto: Getty Images 

Nehoda Marcuse Ericssona v Monze 2018 Foto: Getty Images 

 Foto: Getty Images 

Foto: Getty Images 

Nehoda Marcuse Ericssona v Monze 2018 Foto: Getty Images 

Nehoda Marcuse Ericssona v Monze 2018 Foto: Getty Images 

Nehoda Marcuse Ericssona v Monze 2018 Foto: Getty Images 

Nehoda Marcuse Ericssona v Monze 2018 Foto: Getty Images 

 Foto: Getty Images 

Foto: Getty Images 

Nehoda Marcuse Ericssona v Monze 2018 Foto: Getty Images 

Nehoda Marcuse Ericssona v Monze 2018 Foto: Getty Images 

Nehoda Marcuse Ericssona v Monze 2018 Foto: Getty Images 

Nehoda Marcuse Ericssona v Monze 2018 Foto: Getty Images 

 Foto: Getty Images 

Foto: Getty Images 

 Foto: Getty Images 

Foto: Getty Images 

Nehoda Marcuse Ericssona v Monze 2018 Foto: Getty Images 

Nehoda Marcuse Ericssona v Monze 2018 Foto: Getty Images 

 Foto: Getty Images 
Nehoda Marcuse Ericssona v Monze 2018 Foto: Getty Images 
Nehoda Marcuse Ericssona v Monze 2018 Foto: Getty Images 
 Foto: Getty Images 
10
Fotogalerie

Sauber celou noc stavěl nový vůz pro Ericssona

Sauber měl v noci na sobotu plné ruce práce. Ericssonovi musel postavit nový vůz.

Týmy mají v noci na sobotu povinnou večerku. Většina zaměstnanců a to samozřejmě hlavně těch technických (inženýři, mechanici) se v noci nesmí pohybovat v boxech. Termín večerky je závislý na začátku posledního tréninku. V Monze je večerka od 1 do 9. 

Sauber večerku porušil, ale bylo to letos poprvé. Týmy mají k dispozici dva žolíky na sezónu a to právě kvůli podobné situaci, jaká potkala Sauber.

Podle některých informací pracoval Sauber na voze až do 5. hodiny. Ericsson dostal nové šasi. Zatím není jasné, zda Ericsson dostal také nové komponenty pohonné jednotky – čekal by ho pak start z konce podle. Podle některých informací se tak stane. 

Ericsson boural na konci cílové rovinky při rychlosti 325 km/h. Příčinou bylo DRS, které se na konci rovinky nezavřelo. Ericsson následně pocítil přetížení až 28 G.

Lékařský delegát FIA v sobotu ráno dal Ericssonovi zelenou. Může se zúčastnit zbytku závodního víkendu. 

Ericssonovi po nehodě neodlétla kola, což by mohlo být nebezpečné nejen pro něj, další jezdce ale především pro traťové maršály, kteří byli velmi blízko od Ericssonova letícího vozu. Kola jsou k vozu přichycena ocelovými lanky.

Na druhou stranu právě ulomená kola fungují při podobných nehodách jako odrazový můstek, takže vůz skončí snadněji v saltech, jak jsme to viděli u Ericssona nebo u Fernanda Alonsa před dvěma lety v Austrálii. Tam byly příčiny nehody jiné, ale její následný průběh velmi podobný – náraz do zdi, auto šlo kolmo k původnímu směru jízdy a následně do salt. 

Foto: Getty Images 

Doporučujeme

Články odjinud