Foto: Getty Images / Charles Coates

Foto: Getty Images / Charles Coates

 Foto: Getty Images / Charles Coates

Foto: Getty Images / Charles Coates

 Foto: Getty Images / Charles Coates

Foto: Getty Images / Charles Coates

 Foto: Getty Images / Charles Coates

Foto: Getty Images / Charles Coates

 Foto: Getty Images / Charles Coates

Foto: Getty Images / Charles Coates

 Foto: Getty Images / Charles Coates

Foto: Getty Images / Charles Coates

 Foto: Getty Images / Charles Coates
 Foto: Getty Images / Charles Coates
 Foto: Getty Images / Charles Coates
 Foto: Getty Images / Charles Coates
6
Fotogalerie

Proč dostal Vettel přísnější trest než Stroll?

Sebastian Vettel se roztočil na trati, při návratu zpět trefil Strolla, který se také roztočil. Ani on se na trať nevrátil předpisově. Pierre Gasly musel provést úhybný manévr, po kterém se dostal do kačírku. Vettel a Stroll dostali penalizace, ale oba odlišné.

Sebastian Vettel dostal 10 sekund stop and go, což znamená, že musel zajet do boxů, deset sekund stát a poté se zase vrátil na trať. Lance Stroll dostal průjezd boxy (tedy bez oněch 10 sekund navíc).

Po závodě i přímo Stroll řekl, že si oba incidenty zasloužily stejný trest. Michael Masi to však vidí jinak a rozdíl vysvětlil.

„V zásadě byl mezi oběma rozdíl,“ řekl Masi. „U Sebastiana šlo za prvé o nebezpečné vrácení na trať a za druhé o kolizi.“

„U Lance šlo v Pierrově případě jen o nebezpečný návrat na trať, a proto byl rozdíl mezi oběmi udělenými tresty.“

Vettel přijal odpovědnost za kolizi, ale uvedl, že Strolla z kokpitu neviděl. Jezdec má jen velmi omezené možnosti výhledu. 

„V případě pochybností je třeba být opatrný,“ pokračuje Masi. Podle něj může jezdci pomoci tým, který má GPS data o pozici všech vozů a navíc byl incident vysílán živě. 

„Viděli stejné záběry jako my všichni. Týmy mají k dispozici všechny tyto nástroje. Odpovědnost je v první řadě na jezdci a ve druhé je na týmu, aby mu pomohl.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Doporučujeme

Články odjinud