McLAREN. Nejvíce závodů odzávodily motory Honda v útrobách vozů McLaren, které v osmdesátých letech dovezly ke 44 výhrám a třem týmovým titulům. Úspěšné však bylo pouze první partnerství mezi Hondou a McLarenem (v letech 1988 až 1992), to druhé (2015 až 2017) naopak skončilo neslavně. Foto: Getty Images

McLAREN. Nejvíce závodů odzávodily motory Honda v útrobách vozů McLaren, které v osmdesátých letech dovezly ke 44 výhrám a třem týmovým titulům. Úspěšné však bylo pouze první partnerství mezi Hondou a McLarenem (v letech 1988 až 1992), to druhé (2015 až 2017) naopak skončilo neslavně. Foto: Getty Images

BAR. Tým BAR (British American Racing) měl úzké vazby na Hondu vyjma prvního roku po celou dobu své existence. Nejúspěšnější sezonu prožil BAR v roce 2004, kdy skončil v pořadí Poháru konstruktérů druhý. Po sezoně 2005 se ze stáje British American Racing stal tovární tým Hondy. Foto: Getty Images

BAR. Tým BAR (British American Racing) měl úzké vazby na Hondu vyjma prvního roku po celou dobu své existence. Nejúspěšnější sezonu prožil BAR v roce 2004, kdy skončil v pořadí Poháru konstruktérů druhý. Po sezoně 2005 se ze stáje British American Racing stal tovární tým Hondy. Foto: Getty Images

HONDA. Asi nikoho nepřekvapí, že Honda dodávala motory i sama sobě. Japonská automobilka to s vlastním týmem zkoušela dvakrát –⁠ nejprve v šedesátých letech (1964 až 1968) a poté na začátku milénia (2006 až 2008).  Foto: Getty Images

HONDA. Asi nikoho nepřekvapí, že Honda dodávala motory i sama sobě. Japonská automobilka to s vlastním týmem zkoušela dvakrát –⁠ nejprve v šedesátých letech (1964 až 1968) a poté na začátku milénia (2006 až 2008).  Foto: Getty Images

RED BULL. Rakouský Red Bull odebírá motory od Hondy (v současné době pod brandingem Honda RBPT) od sezony 2019. Od té doby se stáj z Milton Keynes radovala ze dvou jezdeckých a jednoho týmového titulu. Od sezony 2026 si bude Red Bull vyrábět a vyvíjet motory ve spolupráci s Fordem sám. Foto: Getty Images

RED BULL. Rakouský Red Bull odebírá motory od Hondy (v současné době pod brandingem Honda RBPT) od sezony 2019. Od té doby se stáj z Milton Keynes radovala ze dvou jezdeckých a jednoho týmového titulu. Od sezony 2026 si bude Red Bull vyrábět a vyvíjet motory ve spolupráci s Fordem sám. Foto: Getty Images

WILLIAMS. Britský tým spoléhal na motory Hondy v osmdesátých letech (1983 až 1987). Z této spolupráce vzešly tři tituly (jeden jezdecký a dva týmové). Foto: Getty Images

WILLIAMS. Britský tým spoléhal na motory Hondy v osmdesátých letech (1983 až 1987). Z této spolupráce vzešly tři tituly (jeden jezdecký a dva týmové). Foto: Getty Images

SCUDERIA TORO ROSSO/ALPHATAURI. Druhý tým Red Bullu začal motory Honda (nyní Honda RBPT) využívat dokonce již o rok dřív než samotný áčkový tým. Největším úspěchem spojenectví AlphaTauri-Honda je vítězství ve Velké ceně Itálie 2020, které zajistil Pierre Gasly.  Foto: Getty Images

SCUDERIA TORO ROSSO/ALPHATAURI. Druhý tým Red Bullu začal motory Honda (nyní Honda RBPT) využívat dokonce již o rok dřív než samotný áčkový tým. Největším úspěchem spojenectví AlphaTauri-Honda je vítězství ve Velké ceně Itálie 2020, které zajistil Pierre Gasly.  Foto: Getty Images

SUPER AGURI. Tým Aguriho Suzukiho byl pro Hondu neoficiálním béčkovým týmem. Nešlo však o příliš úspěšný projekt, když tým ukončil svoji činnost v průběhu své třetí sezony. O Nejlepší výsledek se postaral Takuma Sató ve Velké ceně Kanady 2007, kde po úspěšném zdolání Fernanda Alonsa dojel šestý. Foto: Getty Images

SUPER AGURI. Tým Aguriho Suzukiho byl pro Hondu neoficiálním béčkovým týmem. Nešlo však o příliš úspěšný projekt, když tým ukončil svoji činnost v průběhu své třetí sezony. O Nejlepší výsledek se postaral Takuma Sató ve Velké ceně Kanady 2007, kde po úspěšném zdolání Fernanda Alonsa dojel šestý. Foto: Getty Images

JORDAN. Tým Eddieho Jordana během své existence vystřídal řadu dodavatelů motorů. Jedním z nich byla i Honda, na kterou britský tým sázel v letech 1998 až 2002 (nejprve s brandingem Mugen). Nejlepší sezonou byl ročník 1999, kdy Jordan skončil v Poháru konstruktérů třetí.  Foto: Getty Images

JORDAN. Tým Eddieho Jordana během své existence vystřídal řadu dodavatelů motorů. Jedním z nich byla i Honda, na kterou britský tým sázel v letech 1998 až 2002 (nejprve s brandingem Mugen). Nejlepší sezonou byl ročník 1999, kdy Jordan skončil v Poháru konstruktérů třetí.  Foto: Getty Images

LOTUS. I když Lotus největších úspěchů dosáhl s motory Ford-Cosworth, část dějin slavné britské stáje je spojena i s Hondou. Konkrétně šlo o roky 1987 a 1988. Foto: Getty Images

LOTUS. I když Lotus největších úspěchů dosáhl s motory Ford-Cosworth, část dějin slavné britské stáje je spojena i s Hondou. Konkrétně šlo o roky 1987 a 1988. Foto: Getty Images

TYRRELL. Tým Tyrrell využíval pohonné jednotky od Hondy jen v roce 1991, tedy dávno po dosažení svých největších úspěchů. Foto: Getty Images

TYRRELL. Tým Tyrrell využíval pohonné jednotky od Hondy jen v roce 1991, tedy dávno po dosažení svých největších úspěchů. Foto: Getty Images

SPIRIT. Na tým Spirit si dnes asi jen málokdo vzpomene, jelikož se zúčastnil jen 23 velkých cen. Motory Honda použil v šesti případech. Foto: Getty Images

SPIRIT. Na tým Spirit si dnes asi jen málokdo vzpomene, jelikož se zúčastnil jen 23 velkých cen. Motory Honda použil v šesti případech. Foto: Getty Images

BAR. Tým BAR (British American Racing) měl úzké vazby na Hondu vyjma prvního roku po celou dobu své existence. Nejúspěšnější sezonu prožil BAR v roce 2004, kdy skončil v pořadí Poháru konstruktérů druhý. Po sezoně 2005 se ze stáje British American Racing stal tovární tým Hondy. Foto: Getty Images
HONDA. Asi nikoho nepřekvapí, že Honda dodávala motory i sama sobě. Japonská automobilka to s vlastním týmem zkoušela dvakrát –⁠ nejprve v šedesátých letech (1964 až 1968) a poté na začátku milénia (2006 až 2008).  Foto: Getty Images
RED BULL. Rakouský Red Bull odebírá motory od Hondy (v současné době pod brandingem Honda RBPT) od sezony 2019. Od té doby se stáj z Milton Keynes radovala ze dvou jezdeckých a jednoho týmového titulu. Od sezony 2026 si bude Red Bull vyrábět a vyvíjet motory ve spolupráci s Fordem sám. Foto: Getty Images
WILLIAMS. Britský tým spoléhal na motory Hondy v osmdesátých letech (1983 až 1987). Z této spolupráce vzešly tři tituly (jeden jezdecký a dva týmové). Foto: Getty Images
11
Fotogalerie

Fotogalerie: Honda jako dodavatel motorů

V roce 2026 se Aston Martin stane novým zákazníkem Hondy, od které bude odebírat pohonné jednotky. Pro japonskou automobilku to přitom zdaleka nebude první podobná spolupráce. Díky našemu přehledu se dozvíte, kterým týmům již Honda motory pod svoji značkou dodávala.

GettyImages-1148020095.jpgGettyImages-1853208.jpgGettyImages-71595157.jpg
GettyImages-1358611829.jpgGettyImages-1917076.jpgGettyImages-1270789428.jpg
GettyImages-80867908.jpgGettyImages-52704100.jpgGettyImages-96990450 (1).jpg
GettyImages-99173839.jpgGettyImages-598826921.jpg

Doporučujeme

Články odjinud