Všechny tři hlavní týmy, které letos bojují o vítězství v závodech, vědí, co to je kolize týmových kolegů.
Rosberg a Hamilton měli několik kontaktů. K největší kolizi došlo ve Španělsku 2016, kde hned v úvodu závod pro oba skončil. Ferrari zažilo podobný incident v Singapuru, ale s tím rozdílem, že do incidentu bylo tehdy zapojeno více jezdců – především Verstappen, ale nehoda smetla z tratě i Alonsa. Red Bull pak zažil kolizi týmových kolegů v Turecku v roce 2010.
„Šel domu a plakal,“ odpověděl Lauda na dotaz, co by dělal v situaci Christiana Hornera.
„Ne, je to katastrofa. My jsme to měli také jednou. Pro mě je to ze 70 % na straně Verstappena a 30 % Ricciarda. Neustále se mu tam pohyboval, kam měl chudák jet?“
Podobně jako Lauda to viděli i stewardi, kteří zmínili dva pohyby Verstappena, ale protože byly menší, tak ho pouze napomenuli. Podíl viny měl podle nich i Ricciardo, který brzdil pozdě. Také on dostal napomenutí.
Jezdci Red Bullu si budou muset posypat popel na hlavu přímo v továrně Red Bullu. Jak by to řešil Lauda? „Přivedl bych je do kanceláře a společně s Toto Wolffem jim řekl, o kolik dostanou méně peněz kvůli škodě, kterou způsobili. Jednou jsme to opravdu zvažovali, ale nemuseli jsme to udělat.“
„Myslím, že jim musíte připomenout, že kromě jich jezdců, je v pozadí rozsáhlá struktura, která pracuje 24 hodin denně a poskytuje jim ty nejlepší vozy,“ řekl Toto Wolff, kterého cituje ESPN. „Současně je ale nechcete připravit o bojového ducha.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson