Před sezónou 2018/2019 představila formule E druhou generaci šasi s označením Gen2, která se nyní dočkala „faceliftu“. Upravená verze šasi nese název Gen2 EVO a premiéra na závodních okruzích ji čeká v příští sezóně.
Od sezóny 2020/2021 budeme o formuli E hovořit jako o světovém šampionátu. Spolu s touto významnou změnou statusu elektrického seriálu se dočkáme také omlazení druhé generace šasi.
U omlazené druhé generace šasi si lze na první pohled všimnout několik změn oproti současným vozům. Přední kola již nejsou zakryta „blatníky“ a výrazně se proměnilo přední křídlo i zadní aerodynamická křidélka nad stále nezvykle masivním difuzorem.
Výraznou změnu představuje také nově přidaná „žraločí ploutev“ a pozorné oko zpozoruje i nové otvory v bočnicích.
K designovým modifikacím došlo v polovině aktuálního životního cyklu šasi formule E druhé generace. Po sezóně 2021/2022 se přejde na třetí generaci šasi, které pro formuli E vyvíjí firma Spark.
Vlevo: Generace 2, vpravo: Generace 2 EVO
I v příští sezóně, kdy elektrický šampionát ponese oficiální název ABB FIA Formula E World Championship, budou monoposty závodit na osmnáctipalcových pneumatikách Michelin, které jsou univerzální pro suché i mokré podmínky.
„Gen2 EVO je další evolucí osobitého designu. Stejně jako u první generace jsme nyní přepracovali bodywork, aby vypadal uhlazeněji a živěji. Toto auto se navždy zapíše do historie jako první, které závodilo v mistrovství světa formule E,“ řekl v oficiálním tiskovém prohlášení zakladatel šampionátu Alejandro Agag.
Foto: Formule E