Přinášíme tradiční technickou analýzu velké ceny. Do Monzy přivezly týmy speciální zadní křídla i několik nových komponent.
Kapitoly článku:
Monza je již tradičně nejnáročnější prověrkou motorů a obvykle reflektuje aktuální stav na poli výkonu. Jelikož jsme se jim dosud v našem seriálu věnovali jen velmi okrajově, je nejvyšší čas to napravit.
Obecně převládá názor, že pohonné jednotky jsou na sezónu zmrazeny a žádné změny v této oblasti nejsou během probíhající soutěže přípustné. Do značné míry to tak opravdu je, avšak pravidla přece umožňují jisté úpravy za účelem zvýšení spolehlivosti, bezpečnosti nebo kvůli snížení nákladů.
Žádost o povolení jakékoli změny nejdříve prověří experti FIA, kteří ji pak pošlou na prozkoumání i konkurenčním výrobcům pohonných jednotek.
Letos již takovou možnost využili všichni z nich, když vyměnili pevný převod mezi MGU-K a klikovým hřídelem. Renault navíc po Vettelově poruše motoru v Monaku upravil hřídel a ložiska MGU-H a stejně jako Mercedes zareagoval na požár v důsledku poruchy palivového systému novým vysokotlakým palivovým potrubím. S asi nejzajímavějším vylepšením však přišlo Ferrari, které ještě začátkem sezóny zavedlo upravené písty.
Hardwarové úpravy pomohly vyřešit hlavně počáteční problémy se spolehlivostí, ale za největší posun z hlediska výkonnosti a ovladatelnosti mohou pravidelné aktualizace softwaru a vývoj paliva, pro které zmrazení vývoje neplatí. Díky těmto vylepšením si motoráři postupně otevírali možnosti využívat více potenciálu pohonné jednotky.