24
Fotogalerie

Technické novinky po letní přestávce: Trik Mercedesu i velký balík Sauberu

Jaké technické novinky přivezly týmy do Spa, Monzy a Singapuru? Podrobný rozbor triku Mercedesu, velký balík Sauberu, zvlněné zadní křídlo Haasu a spousta dalšího.

Kapitoly článku:


Dlouho odkládané nasazení aerodynamických vylepšení Sauberu dostalo po příchodu nového investora konečně zelenou, protože až po finanční injekci si stáj mohla dovolit výrobu nových dílů. Rozsah novinek zavedených v Belgii je obrovský, jak si vzápětí ukážeme.

sau-1.jpg

Nové přední křídlo na obrázku výše jakoby z oka vypadlo Red Bullu. Vedle větší složitosti a nárůstu počtu křídlových prvků zavedlo i několik menších detailů podle posledních trendů.

Dramatické změny pozorujeme hlavně na vnitřním okraji, kde se křídlo připojuje k neutrální středové sekci a kde vzniká vír Y250. Neméně odlišné proudění uvidí ostatní části auta přicházet i od koncových částí křídla.

Na obrázku vlevo si můžete všimnout pěkný detail právě zmiňované koncové části křídla. Jde o menší lopatku, stojící vedle bočnice křídla na vnitřní straně. Také můžeme z této perspektivy lépe ocenit tvarování tunelu na okraji křídla.

sauber.jpg

I při návrhu nového zkráceného nosového kužele se inženýři inspirovali u Red Bullu, což je pochopitelné, protože úzce spolupracuje s předním křídlem. Díky zkrácení nosu se podařilo zlepšit interakci špičky se středovou sekcí křídla a vylepšené nosníky zase mají co dočinění s tvorbou víru Y250. Spolupracují při tom s lopatkami pod přední částí šasi.

sau-4.jpg

Asi nikoho nepřekvapí, že i lopatky pod nosem jsou inspirovány Red Bullem – konkrétně loňským modelem z pozdější části sezóny. Novinka je vidět na obrázku vlevo.

sau-3.jpg

Nově okřídlené přední brzdové kanálky vycházejí z předchozí verze. Chybějícího vstupního otvoru předních brzdových kanálků na obrázku vpravo si nevšímejte. Jednalo se o jednorázovou záležitost pro závody v Silverstone. Celou sezónu Sauber odjel se vstupními otvory z obrázku vlevo.

sau-2.jpg

Místo osobitě tvarovaného bočnicového křídla (vpravo) nasadil Sauber křídlo s designem podobným Ferrari SF15-T.

sau-5.jpg

Nová podlaha zlepšuje fungování difuzoru prostřednictvím úpravy jeho středové sekce a také prostřednictvím nástrojů na regulaci zvířeného proudění v okolí zadních kol. Jsou to (1) štěrbiny na okraji podlahy a zvýšená (2) lopatka před zadním kolem.

Rychlostní tratě v Spa a Monze vyžadovaly variantu zadního křídla s nižším přítlakem a odporem, což lépe splňovala starší specifikace. Nové křídlo z Německa doplnilo balík až v Singapuru.

Foto: Getty Images / Mark Thompson, Clive Mason, Lars Baron, Charles Coates, Dan Istitene; Pirelli, Ferrari, Renault, Mercedes, McLaren, Sauber. 

Doporučujeme

Články odjinud