Charles Leclerc se stal překvapivým vítězem kvalifikace na Velkou cenu Singapuru 2019.
Leclercovo kolo s časem 1:36.217 bylo ideálním kolem. Monačan zajel v tomto kole své tři nejrychlejší sektory kvalifikace. Podobně na tom byli Hamilton a Vettel (ten v prvním pokusu).
Leclerc vydělal zejména v prvním sektoru, který byl rozhodující při souboji s Hamiltonem.
Ve zbývajících dvou byl až druhý, respektive třetí, ale ztratil v nich jen setinky.
Skončil málem ve zdi
Monačan uvedl, že dvakrát až třikrát málem ztratil kontrolu nad vozem a viděl se už ve zdi. Na onboard záběrech je vidět, že se tak stalo zejména ve třetí a jedenácté zatáčce.
(video je rozdělené na dvě části, druhou zapnete pomoci šipky vpravo uprostřed).
Sektory
První sektor:
- Leclerc: 26.211
- Vettel: 0,113
- Hamilton: 0,231
Druhý sektor:
- Vettel: 37,089
- Leclerc: 0,038
- Hamilton: 0,043
Třetí sektor
- Lewis Hamilton: 32,834
- Verstappen: 0,025
- Leclerc: 0,045
- Bottas: 0,154
- Vettel: 0,180
Rozdělení na tři sektory je na dlouhé trati až moc „hrubé“. Formule 1 nabídla analýzu dle minisektorů, která srovnává kola Leclerca a Hamiltona.
Výsledek nepřináší velké překvapení. Leclerc byl rychlejší než Hamilton zejména na rovinkách: na velké části cílové rovinky, mezi pátou a šestou zatáčkou, mezi osmou a desátou. Vydělal ale také v pomalém úseku okolo třinácté zatáčky, na krátké rovince mezi patnáctou a šestnáctou zatáčkou a mezi osmnáctou a dvacátou zatáčkou.
Vlevo minisektory (Leclerc červeně, Hamilton zeleně). Vpravo mapa okruhu. Foto: F1, Sentoan, CC BY 3.0
Srovnání s loňským rokem
Leclercovo kolo bylo o 0,202 s pomalejší, než Hamiltonův čas z loňské kvalifikace. Ferrari patří mezi týmy, které meziročně v Singapuru zrychlily. Naopak týmy Mercedes a Red Bull zpomalily. Největší propad zaznamenal Haas.
- Toro Rosso: -0,915
- McLaren: -0,823
- Ferrari: -0,411
- Williams: -0,396
- Renault: -0,355
- Alfa Romeo: -0,050
- Mercedes: 0,393
- Red Bull: 0,479
- Racing Point: 0,635
- Haas: 1,330
Foto: Getty Images / Lars Baron