Foto: Getty Images / Lars Baron

Foto: Getty Images / Lars Baron

 Foto: Getty Images / Lars Baron

Foto: Getty Images / Lars Baron

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Lars Baron

Foto: Getty Images / Lars Baron

 Foto: Getty Images / Lars Baron

Foto: Getty Images / Lars Baron

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / 

Foto: Getty Images / 

 Foto: Getty Images / Lars Baron
 Foto: Getty Images / Mark Thompson
 Foto: Getty Images / Lars Baron
 Foto: Getty Images / Lars Baron
11
Fotogalerie

Leclercovo singapurské kolo v číslech a na videu

Charles Leclerc se stal překvapivým vítězem kvalifikace na Velkou cenu Singapuru 2019.

Leclercovo kolo s časem 1:36.217 bylo ideálním kolem. Monačan zajel v tomto kole své tři nejrychlejší sektory kvalifikace. Podobně na tom byli Hamilton a Vettel (ten v prvním pokusu). 

Leclerc vydělal zejména v prvním sektoru, který byl rozhodující při souboji s Hamiltonem. 

Ve zbývajících dvou byl až druhý, respektive třetí, ale ztratil v nich jen setinky.

Skončil málem ve zdi

Monačan uvedl, že dvakrát až třikrát málem ztratil kontrolu nad vozem a viděl se už ve zdi. Na onboard záběrech je vidět, že se tak stalo zejména ve třetí a jedenácté zatáčce.

(video je rozdělené na dvě části, druhou zapnete pomoci šipky vpravo uprostřed).

Sektory

První sektor:

  • Leclerc: 26.211
  • Vettel: 0,113
  • Hamilton: 0,231

Druhý sektor:

  • Vettel: 37,089
  • Leclerc: 0,038
  • Hamilton: 0,043

Třetí sektor

  • Lewis Hamilton: 32,834
  • Verstappen: 0,025
  • Leclerc: 0,045
  • Bottas: 0,154
  • Vettel: 0,180

Rozdělení na tři sektory je na dlouhé trati až moc „hrubé“. Formule 1 nabídla analýzu dle minisektorů, která srovnává kola Leclerca a Hamiltona.

Výsledek nepřináší velké překvapení. Leclerc byl rychlejší než Hamilton zejména na rovinkách: na velké části cílové rovinky, mezi pátou a šestou zatáčkou, mezi osmou a desátou. Vydělal ale také v pomalém úseku okolo třinácté zatáčky, na krátké rovince mezi patnáctou a šestnáctou zatáčkou a mezi osmnáctou a dvacátou zatáčkou.

8b3eb5d0-bc2e-4409-9cf3-aeadc0e2fedf1126b73f-2d1c-4675-a8f1-a9707082d467
Vlevo minisektory (Leclerc červeně, Hamilton zeleně). Vpravo mapa okruhu. Foto: F1, SentoanCC BY 3.0

Srovnání s loňským rokem

Leclercovo kolo bylo o 0,202 s pomalejší, než Hamiltonův čas z loňské kvalifikace. Ferrari patří mezi týmy, které meziročně v Singapuru zrychlily. Naopak týmy Mercedes a Red Bull zpomalily. Největší propad zaznamenal Haas.

  • Toro Rosso: -0,915
  • McLaren: -0,823 
  • Ferrari: -0,411
  • Williams: -0,396
  • Renault: -0,355
  • Alfa Romeo: -0,050
  • Mercedes: 0,393
  • Red Bull: 0,479
  • Racing Point: 0,635
  • Haas: 1,330

Foto: Getty Images / Lars Baron

Doporučujeme

Články odjinud