Máme za sebou 14 závodů. Pokud pandemie dovolí, tak 8 grand prix do konce sezóny zbývá. O titul bojují reálně dva jezdci.
Ve hře je ještě obrovské množství bodů. V osmi závodech by mohl za normálních okolností získat jezdec ještě 208 bodů, ale letos to bude zřejmě až 211. Počítá se totiž ještě s jedním sprintem v Brazílii. Matematicky tak má šanci získat titul 14 jezdců.
Mezi Verstappenem a Hamiltonem je nyní rozdíl 5 bodů. Mohl být ale větší.
Velkou ceny Itálie a Ázerbájdžánu si můžeme ze souboje o titul škrtnout. V obu závodech nebodoval ani jeden z jezdců. Verstappen měl v Baku defekt, Hamilton si pak na restartu popletl tlačítka a skončil mimo body.
V Itálii oba vzájemně kolidovali, i když na tom prakticky i teoreticky mírně vydělal Verstappen, který měl body ze sprintu a Monza neměla Red Bullu sedět.
Vývoj šampionátu z pohledu Verstappena.
Hamilton ztrácel významnější body v Monaku, kde měl špatnou kvalifikaci a v závodě si nepolepšil. Dojel sedmý se ziskem 7 bodů. Verstappen vyhrál (25 bodů).
Verstappen ztrácel body častěji. V Silverstonu kolidoval s Hamiltonem a závod pro něj už v prvním kole skončil. Hamilton vyhrál.
V Maďarsku sice po kolizi v úvodu Verstappen závod dokončil, ale až na deváté pozici. Získal 2 body, druhý Hamilton si jich odvezl 18. Výsledky obou závodů mohou být na konci klíčové. Nevíme, jak by dopadly bez nehod, ale konzervativní odhad říká, že by měl Verstappen o 30 bodů více, než má dnes.
Nadvládu Verstappena ukazují některé statistiky. Ve většině těch výkonnostních vede.
Pole position
Vítězství
Stupně vítězů
Kola ve vedení
Celkové statistiky
Statistika |
Verstappen |
Hamilton |
% |
Pole position |
8 |
3 |
37,5 |
První řada |
10 |
10 |
100 |
Vítězství |
7 |
4 |
57,1 |
Pódia |
10 |
10 |
100 |
Kola ve vedení |
469 |
130 |
27,7 |
Závody ve vedení |
11 |
9 |
81,8 |
Kola v závodech |
737 |
795 |
107,9 |
Nejrychlejší kola |
4 |
4 |
100 |
Závody na bodech |
11 |
12 |
109,1 |
Body |
226,5 |
221,5 |
97,8 |
%: kolik procent má Hamilton ve srovnání s Verstappenem.