Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Nehoda Romaina Grosjeana po startu GP Bahrajnu 2020.  Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Nehoda Romaina Grosjeana po startu GP Bahrajnu 2020.  Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
Nehoda Romaina Grosjeana po startu GP Bahrajnu 2020.  Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
6
Fotogalerie

Podívejte se, jak se změnila bariéra, do které boural Grosjean

V Bahrajnu se před Grand Prix Sachíru uskutečnilo několik úprav a to především v reakci na nehodu Romaina Grosjeana z Grand Prix Bahrajnu.

Romain Grosjean boural na místě, kde se příliš neočekává, že by došlo k nehodě ve vysoké rychlosti. Proto tam byla jen svodidla. Tento víkend se vyjede na jiné konfiguraci okruhu, ale ve třetí zatáčce se pojede znovu – jezdci odbočí na vnější okruh až o kus dál.

Pro restart závodu byla svodidla nahrazena betonovými bloky. Nyní tam byla umístěna bariéra ze dvou řad pneumatik a až za ní ocelová bariéra.

Na snímcích níže je to pěkně vidět. Nahoře je bariéra, do které boural Grosjean. Uprostřed dočasná úprava pro restart závodu a dole pro tento víkend.

Ještě trochu lepší pohled na nové řešení:

Není to ale jediná změna. Došlo také k úpravám v 9. zatáčce vnějšího okruhu, což je rychlejší verze 13. zatáčky na standardní verzi.

Obrubník před 9. zatáčkou byl odstraněn, protože existovala obava, že po jeho přejetí by se mohl vůz dostat do vzduchu. Upravena byla také bariéra na pravé straně zatáčky, která je delší a byla také zvětšena směrem do hloubky – nyní disponuje čtyřmi řadami pneumatik a ocelovou bariérou.

2f7ec805-92b1-463d-b5e2-1605c875447f
Foto: Will PittengerCC BY-SA 3.0

Doporučujeme

Články odjinud