Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing
 Foto: Toyota Gazoo Racing
 Foto: Toyota Gazoo Racing
 Foto: Toyota Gazoo Racing
8
Fotogalerie

Šampionát WEC čeká závod ve Fudži, Toyoty dostaly balast

Světový vytrvalostní šampionát sportovních vozů FIA WEC pokračuje o tomto víkendu v Japonsku na okruhu pod mýtickou horou Fudži. Před čtvrtým závodem probíhající „supersezóny“ postihlo prototypy Toyota nové nastavení systému „Equivalence of Technology“

Zatímco výkonnostní rozdíly mezi vozy GTE pomáhá vyrovnávat systém „Balance of Performance“, tak prototypy LMP 1 mají pro tyto účely tzv. „Equivalence of Technology“, které by mělo umazávat výkonnostní rozdíly mezi hybridními a nehybridními vozy.

Právě nové nastavení „EoT“ pro závod na japonské půdě by mělo zpomalit oba tovární prototypy Toyota. Přenastavení „EoT“ bylo provedeno se souhlasem japonského továrního týmu, v jehož službách ve WEC působí i Fernando Alonso.

Oba prototypy Toyota TS050 Hybrid dostaly před Fudži zátěž 26 kg navíc, díky čemuž jejich minimální hmotnost vzrostla na 904 kg. Pro srovnání, netovární vozy LMP 1 s atmosférickými motory nyní váží 818 kg a s přeplňovanými motory 833 kg.

Toyoty před Fudži rovněž přišly o výhodu delších palivových stintů. Doposud vydržely japonské vozy na trati oproti konkurenci o dvě kola déle, to už ale na japonském okruhu platit nebude. Nehybridní vozy budou moci nově využít více paliva během stintu a zároveň se pro privátní týmy uvolnila pravidla týkající se palivových restriktorů.

Jako vedoucí posádka mistrovství světa přijeli do Fudži jezdci Toyoty #8 Fernando Alonso, Sebastien Buemi a Kazuki Nakadžima. Tato trojice má ovšem po diskvalifikaci a odebrání vítězství na Silverstonu pouze dvoubodový náskok na Mathiase Becheho, Thomase Laurenta a Gustava Menezese z týmu Rebellion Racing.

Nové „Balance of Performance“ by mělo zvýhodnit BMW

Před závodním víkendem ve Fudži došlo rovněž ke změnám „BoP“ v obou kategoriích pro vozy GTE, tedy v LMGTE – PRO a v LMGTE – AM.

Tovární vozy BMW M8 GTE týmu MTEK budou v Japonsku o 20 kg lehčí. Mnichovské závodní speciály budou moci zároveň využít vyšší tlak turba a o 2 litry objemnější palivovou nádrž.

Zpomalení se naopak dočkají tovární vozy Ford a Porsche. Dvojice vozů Ford GT týmu Chipa Ganassiho v LMGTE - PRO si na Fuji Speedway poveze balast o váze 18 kg. Vozy Porsche dostanou navíc 2 kg a budou muset o 3 mm zúžit vzduchový restriktor. Ford i Porsche navíc přijdou o 1 litr objemu palivové nádrže.

Porsche se dočká omezení i ve třídě LMGTE - AM, kde startují vozy specifikace 2017. Speciály z Weissachu dostanou pro japonský závod zátěž o váze 10 kg. Vozy Porsche tak budou ve Fuji v LMGTE - AM o 31 kg těžší než v LMGTE - PRO a budou závodit s o 1 mm užším vzduchovým restriktorem oproti továrním vozům v "profi" kategorii.

V LMGTE - AM se dočkají balastu o váze 5 kg i vozy Aston Martin Vantage.

Závod startuje v neděli ve 4:00 ráno českého času. Poslední hodinu a půl vysílá Eurosport 1.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Doporučujeme

Články odjinud