McLaren dal na konci roku 2014 sbohem Mercedesu a uzavřel partnerství s Hondou. Očekávalo se, že to bude těžké, ale tak špatnou sezónu asi ve Wokingu nečekali.

McLaren dal na konci roku 2014 sbohem Mercedesu a uzavřel partnerství s Hondou. Očekávalo se, že to bude těžké, ale tak špatnou sezónu asi ve Wokingu nečekali.

Fernando Alonso boural během testů. Sice se nezranil, ale na radu lékařů vynechal závod v Austrálii, kde ho nahradil Kevin Magnussen. Do závodu ale Magnussen kvůli technickým problémům neodstartoval.

Fernando Alonso boural během testů. Sice se nezranil, ale na radu lékařů vynechal závod v Austrálii, kde ho nahradil Kevin Magnussen. Do závodu ale Magnussen kvůli technickým problémům neodstartoval.

V předsezónních testech odjel McLaren jen asi 380 kol a 1750 km (Mercedes pro srovnání 1340 kol a 6121 km).

V předsezónních testech odjel McLaren jen asi 380 kol a 1750 km (Mercedes pro srovnání 1340 kol a 6121 km).

McLaren naposledy vyhrál v Brazílii 2012. Od té doby na úspěch čeká. Letošní sezóna pro něj byla extrémně těžká. Nakonec skončil 9. mezi týmy, což je nejhorší výsledek od roku 1980 (nepočítáme diskvalifikaci v roce 2007), kdy skončil na stejné pozici.

McLaren naposledy vyhrál v Brazílii 2012. Od té doby na úspěch čeká. Letošní sezóna pro něj byla extrémně těžká. Nakonec skončil 9. mezi týmy, což je nejhorší výsledek od roku 1980 (nepočítáme diskvalifikaci v roce 2007), kdy skončil na stejné pozici.

McLaren získal pouze 27 bodů: 4 v Monaku, 1 v Británii, 12 v Maďarsku, 2 v Rusku a 8 v USA. Button získal 16 bodů, 11 jich získal Alonso.

McLaren získal pouze 27 bodů: 4 v Monaku, 1 v Británii, 12 v Maďarsku, 2 v Rusku a 8 v USA. Button získal 16 bodů, 11 jich získal Alonso.

V kvalifikaci to bylo mezi jezdci McLarenu vyrovnané. Alonso se nezúčastnil víkendu v Austrálii, Button nenastoupil do kvalifikací v Kanadě a Mexiku. Nejlépe se Alonso kvalifikoval 11., Button 12. (Monako, Abú Dhabí).

V kvalifikaci to bylo mezi jezdci McLarenu vyrovnané. Alonso se nezúčastnil víkendu v Austrálii, Button nenastoupil do kvalifikací v Kanadě a Mexiku. Nejlépe se Alonso kvalifikoval 11., Button 12. (Monako, Abú Dhabí).

Srovnání výsledků jezdců McLarenu.

Srovnání výsledků jezdců McLarenu.

Nejen špatný výkon, ale i spolehlivost. Jezdci McLarenu výrazně překročili limity pro počet komponent pohonné jednotky (u některých částí nasadili až 12 kusů). Za to dostali penalizace odsunu o 320 míst. Button: 165 (Kanada: 15, Rakousko: 25, Belgie: 50, Itálie: 5, Mexiko: 70); Alonso: 155 (Rakousko: 20, Belgie: 55, Itálie: 10, Rusko: 35, Mexiko: 10, Brazílie: 25).

Nejen špatný výkon, ale i spolehlivost. Jezdci McLarenu výrazně překročili limity pro počet komponent pohonné jednotky (u některých částí nasadili až 12 kusů). Za to dostali penalizace odsunu o 320 míst. Button: 165 (Kanada: 15, Rakousko: 25, Belgie: 50, Itálie: 5, Mexiko: 70); Alonso: 155 (Rakousko: 20, Belgie: 55, Itálie: 10, Rusko: 35, Mexiko: 10, Brazílie: 25).

Nejlepším závodem bylo Maďarsko. Alonso skončil 5., Button 9.

Nejlepším závodem bylo Maďarsko. Alonso skončil 5., Button 9.

Alonso kvůli poruše odstoupil 7x, jednou boural (Maďarsko, s Räikkönenem).

Alonso kvůli poruše odstoupil 7x, jednou boural (Maďarsko, s Räikkönenem).

Button musel kvůli technice odstoupit 4x, jednou boural (Británie). V Bahrajnu do závodu vůbec neodstartoval.

Button musel kvůli technice odstoupit 4x, jednou boural (Británie). V Bahrajnu do závodu vůbec neodstartoval.

Jezdci McLarenu se snažili zůstat optimističtí, ale ne vždy jim to vydrželo. Alonso si v Japonsku do rádia postěžoval, že má motor z GP2. Oba jezdci se pak v Brazílii nechali vyfotit na stupních vítězů a Alonso předvedl slavnou scénku s opalováním.

Jezdci McLarenu se snažili zůstat optimističtí, ale ne vždy jim to vydrželo. Alonso si v Japonsku do rádia postěžoval, že má motor z GP2. Oba jezdci se pak v Brazílii nechali vyfotit na stupních vítězů a Alonso předvedl slavnou scénku s opalováním.

Spekulovalo se, že Button ukončí kariéru a Alonso si vezeme rok volna. Nakonec ale oba zůstávají i pro příští rok.

Spekulovalo se, že Button ukončí kariéru a Alonso si vezeme rok volna. Nakonec ale oba zůstávají i pro příští rok.

Pro Alonsa to byla nejhorší sezóna od roku 2001, kdy začínal u Minardi. Pro Buttona pak od roku 2008 (Honda).

Pro Alonsa to byla nejhorší sezóna od roku 2001, kdy začínal u Minardi. Pro Buttona pak od roku 2008 (Honda).

McLaren na tom nebyl v roce 2015 dobře ani se sponzory. Noví a velcí nepřicházejí, za to však odcházejí ti stávající. Nejcitelnější ztrátou je nepochybně odchod výrobce hodinek Tag Heuer, který přechází k Red Bullu.

McLaren na tom nebyl v roce 2015 dobře ani se sponzory. Noví a velcí nepřicházejí, za to však odcházejí ti stávající. Nejcitelnější ztrátou je nepochybně odchod výrobce hodinek Tag Heuer, který přechází k Red Bullu.

Fernando Alonso boural během testů. Sice se nezranil, ale na radu lékařů vynechal závod v Austrálii, kde ho nahradil Kevin Magnussen. Do závodu ale Magnussen kvůli technickým problémům neodstartoval.
V předsezónních testech odjel McLaren jen asi 380 kol a 1750 km (Mercedes pro srovnání 1340 kol a 6121 km).
McLaren naposledy vyhrál v Brazílii 2012. Od té doby na úspěch čeká. Letošní sezóna pro něj byla extrémně těžká. Nakonec skončil 9. mezi týmy, což je nejhorší výsledek od roku 1980 (nepočítáme diskvalifikaci v roce 2007), kdy skončil na stejné pozici.
McLaren získal pouze 27 bodů: 4 v Monaku, 1 v Británii, 12 v Maďarsku, 2 v Rusku a 8 v USA. Button získal 16 bodů, 11 jich získal Alonso.
15
Fotogalerie

Sezóna 2015 z pohledu McLarenu

Sezóna 2015 u McLarenu? Podle optimistů rok učení, podle realistů katastrofa...

01.jpg02.jpg03.jpg
04.jpg05.jpg06.jpg
07.png08.jpg09.jpg
10.jpg11.jpg12.jpg
13.jpg14.jpg15.jpg
  • McLaren dal na konci roku 2014 sbohem Mercedesu a uzavřel partnerství s Hondou. Očekávalo se, že to bude těžké, ale tak špatnou sezónu asi ve Wokingu nečekali.
  • Fernando Alonso boural během testů. Sice se nezranil, ale na radu lékařů vynechal závod v Austrálii, kde ho nahradil Kevin Magnussen. Do závodu ale Magnussen kvůli technickým problémům neodstartoval.
  • V předsezónních testech odjel McLaren jen asi 380 kol a 1750 km (Mercedes pro srovnání 1340 kol a 6121 km).
  • McLaren naposledy vyhrál v Brazílii 2012. Od té doby na úspěch čeká. Letošní sezóna pro něj byla extrémně těžká. Nakonec skončil 9. mezi týmy, což je nejhorší výsledek od roku 1980 (nepočítáme diskvalifikaci v roce 2007), kdy skončil na stejné pozici.
  • McLaren získal pouze 27 bodů: 4 v Monaku, 1 v Británii, 12 v Maďarsku, 2 v Rusku a 8 v USA. Button získal 16 bodů, 11 jich získal Alonso.
  • V kvalifikaci to bylo mezi jezdci McLarenu vyrovnané. Alonso se nezúčastnil víkendu v Austrálii, Button nenastoupil do kvalifikací v Kanadě a Mexiku. Nejlépe se Alonso kvalifikoval 11., Button 12. (Monako, Abú Dhabí).
  • Srovnání výsledků jezdců McLarenu.
  • Nejen špatný výkon, ale i spolehlivost. Jezdci McLarenu výrazně překročili limity pro počet komponent pohonné jednotky (u některých částí nasadili až 12 kusů). Za to dostali penalizace odsunu o 320 míst. Button: 165 (Kanada: 15, Rakousko: 25, Belgie: 50, Itálie: 5, Mexiko: 70); Alonso: 155 (Rakousko: 20, Belgie: 55, Itálie: 10, Rusko: 35, Mexiko: 10, Brazílie: 25).
  • Nejlepším závodem bylo Maďarsko. Alonso skončil 5., Button 9.
  • Alonso kvůli poruše odstoupil 7x, jednou boural (Maďarsko, s Räikkönenem)
  • Button musel kvůli technice odstoupit 4x, jednou boural (Británie). V Bahrajnu do závodu vůbec neodstartoval.
  • Jezdci McLarenu se snažili zůstat optimističtí, ale ne vždy jim to vydrželo. Alonso si v Japonsku do rádia postěžoval, že má motor z GP2. Oba jezdci se pak v Brazílii nechali vyfotit na stupních vítězů a Alonso předvedl slavnou scénku s opalováním.
  • Spekulovalo se, že Button ukončí kariéru a Alonso si vezeme rok volna. Nakonec ale oba zůstávají i pro příští rok.
  • Pro Alonsa to byla nejhorší sezóna od roku 2001, kdy začínal u Minardi. Pro Buttona pak od roku 2008 (Honda).
  • McLaren na tom nebyl v roce 2015 dobře ani se sponzory. Noví a velcí nepřicházejí, za to však odcházejí ti stávající. Nejcitelnější ztrátou je nepochybně odchod výrobce hodinek Tag Heuer, který přechází k Red Bullu.

Foto: Getty Images / Mark Thompson, Clive Mason, Clive Rose, Charles Coates, Clive Mason, Paul Gilham

Doporučujeme

Články odjinud