Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto: Getty Images 

Foto: Getty Images 

 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto: Getty Images / Peter Fox
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
9
Fotogalerie

Tohle bude pro pneumatiky největší zátěž v historii GP Španělska, říká Pirelli

Ve Velké ceně 70. výročí F1 hrály pneumatiky zásadní roli při souboji o vítězství. Poprvé po delší době jsme na suché trati viděli i větší počet zastávek v boxech. Jak to bude ve Španělsku?

Minulý závod a Grand Prix Španělska se v jednom parametru liší. Na druhý závod v Silverstonu přivezlo Pirelli na žádost F1 o stupeň měkčí pneumatiky. V Katalánsku tomu tak nebude. Pirelli stejně jako vloni nasadí tři nejtvrdší směsi ze svého portfolia: C3 až C1.

Existují ale dva faktory, které týmy v minulých letech nezažily. V první řadě jde o termín – ve Španělsku se jezdí v květnu, nyní se pojede v horké fázi léta. Druhým faktorem jsou samotné pneumatiky. Letošní jsou stejné jako ty loňské, ale auta se vyvíjejí a meziročně zrychlila. V příštím roce to bude stejné, a tak už FIA zavedla opatření.

Už vloni přitom jeli jezdci na více než jednu zastávku.

Strategie v roce 2019

es1.jpg
 

Předpovědi očekávají „třicítky“ a nemá pršet. Trať tak bude velmi horká. „Očekávané vysoké teploty v Barceloně v polovině srpna zvýší tepelnou degradaci na trati, která je už tak známá tím, že je na pneumatiky tvrdá,“ řekl Mario Isola. „Bude tedy zvláště důležité je řídit a kontrolovat jakékoliv přehřátí, které ovlivňuje trakci.“

„Vzhledem k tomu, že současné vozy jsou rychlejší než kdy předtím, jak nedávno potvrdil Silverstone, a Grand Prix Španělska se nikdy dříve nejala v srpnu, měl by to být nejnáročnější závod na pneumatiky, který jsme kdy viděli v Circuit de Catalunya.“

Doporučujeme

Články odjinud