Audi obsadilo na Norisringu šest z prvních deseti míst, ale vítězství uzmul Robert Wickens stylem start – cíl.
Čtvrtý podnik sezóny DTM zavedl piloty na okruh Norisring. Kvalifikace se tentokrát vydařila zejména Mercedesu, který obsadil první řadu a do první desítky dostal pět vozů. Audi mělo v první desítce 4 vozy. Kvalifikace se naopak nevydařila BMW, nejlépe se kvalifikoval na 8. místě vedoucí muž šampionátu Marco Wittmann.
Z první řady tak odstartovali Robert Wickens a Paul Di Resta. Další z bývalých pilotů Timo Glock skončil v kvalifikaci 13. a Vitalij Petrov až poslední.
Druhou řadu pak obsadili Jamie Green (Audi) a Pascal Wehrlein (Mecedes).
Závod
Norisring je velmi krátký městský okruh (2,3 km). Trať je však poměrně široká a předjíždění je zde rozhodně možné. Letos byl závod navíc okořeněn deštěm.
Přestože jsme viděli řadu kolizí, safety car na trať vyjet nemusel, pokud nepočítáme jeho účinkování v prvních kolech. Start za safety carem začal divoce, do kontaktu se dostali Jamie Green a Paul Di Resta. Bývalý pilot F1 se díky tomu propadl na 10. místo a Green dostal mírnou penalizaci +5 sekund při zastávce v boxech.
Zatímco první Wickens začal ujíždět, také Green si začal budovat slušný náskok a nezdálo se, že by o své druhé místo po zastávce v boxech přišel.
K prvním zastávkám zamířili piloti už po pár kolech, většina ale čekala na to, jak se vyvine měnící se počasí. Déšť postupně ustával a trať začala osychat.
Na třetí místo se postupně dostal Vietoris, který začal stahovat Greena. V 51. z 83 kol se jako první odvážil přezout na měkké pneumatiky Bruno Spengler. Krátce na to zamířili k mechanikům také ostatní.
Vietoris se díky penalizaci pro Greena dostal na druhé místo, ale ze závodu nakonec musel kvůli uvolněnému kolu odstoupit.
Závod se vůbec nevyvedl Timu Glockovi, který se roztočil na trati a navíc dostal průjezd boxy za nebezpečné vypuštění na trať během zastávky v boxech.
Robert Wickens si tak nakonec dojel pro své druhé vítězství. V DTM jezdí Kanaďan od roku 2012, vloni vyhrál závod na Nürburgringu, ale letos bodoval poprvé.
Přestože se na začátku sezóny zdálo, že Mercedes bude mít letos velmi slabý rok, vyhrál už dva závody, ačkoliv vždy tomu bylo za ne zcela standardních podmínek.
Šampionát nadále vede Marco Wittmann (56 bodů) před Mortarou (39 bodů) a Tambayem (36 bodů). Dalším závodem je Moskva 13. července.
Hostem závodu byl v garáži Mercedesu Felipe Massa. Že by si obhlížel své budoucí působiště?
# |
Jezdec |
Vůz |
Čas |
1. |
Robert Wickens |
Mercedes AMG DTM C-Coupé |
1:15:21.118 |
2. |
Jamie Green |
Audi RS5 DTM |
+23.906 |
3. |
Mattias Ekström |
Audi RS5 DTM |
+ 34.826 |
4. |
Edoardo Mortara |
Audi RS5 DTM |
+ 32.875 |
5. |
Adrien Tambay |
Audi RS5 DTM |
+ 44.661 |
6. |
Pascal Wehrlein |
Mercedes AMG DTM C-Coupé |
+ 44.661 |
7. |
Marco Wittman |
BMW M4 DTM |
+ 46.050 |
8. |
Joey Hand |
BMW M4 DTM |
+ 47.991 |
9. |
Mike Rockenfeller |
Audi RS5 DTM |
+ 48.803 |
10. |
Timo Scheider |
Audi RS5 DTM |
+ 1 kolo |
11. |
Bruno Spengler |
BMW M4 DTM |
+ 1 kolo |
12. |
Gary Paffett |
Mercedes AMG DTM C-Coupé |
+ 1 kolo |
13. |
Daniel Juncadella |
Mercedes AMG DTM C-Coupé |
+ 1 kolo |
14. |
Augusto Farfus |
BMW M4 DTM |
+ 1 kolo |
15. |
Paul di Resta |
Mercedes AMG DTM C-Coupé |
+ 1 kolo |
16. |
16. Timo Glock |
BMW M4 DTM |
+ 2 kola |
17. |
Antonio Felix da Costa |
BMW M4 DTM |
+ 2 kola |
18. |
Maxime Martin |
BMW M4 DTM |
+ 2 kola |
19. |
Nico Müller |
Audi RS5 DTM |
+ 2 kola |
20. |
Vitaly Petrov |
Mercedes AMG DTM C-Coupé |
+ 2 kola |
21. |
Christian Vietoris |
Mercedes AMG DTM C-Coupé |
+ 9 kol |
22. |
Miguel Molina |
Audi RS5 DTM |
+ 11 kol |
23. |
Martin Tomczyk |
BMW M4 DTM |
+ 24 kol |