Foto: Formula E

Foto: Formula E

 Foto: Formula E

Foto: Formula E

 Foto: Formula E

Foto: Formula E

 Foto: Formula E

Foto: Formula E

 Foto: Formula E

Foto: Formula E

 Foto: Formula E

Foto: Formula E

 Foto: Formula E

Foto: Formula E

 Foto: Formula E

Foto: Formula E

 Foto: Formula E

Foto: Formula E

 Foto: Formula E

Foto: Formula E

 Foto: Formula E

Foto: Formula E

 Foto: Formula E

Foto: Formula E

 Foto: Formula E

Foto: Formula E

 Foto: Formula E

Foto: Formula E

 Foto: Formula E

Foto: Formula E

 Foto: ABB Formula E

Foto: ABB Formula E

 Foto: Formula E
 Foto: Formula E
 Foto: Formula E
 Foto: Formula E
16
Fotogalerie

Formule E představila „facelift“ druhé generace šasi

Před sezónou 2018/2019 představila formule E druhou generaci šasi s označením Gen2, která se nyní dočkala „faceliftu“. Upravená verze šasi nese název Gen2 EVO a premiéra na závodních okruzích ji čeká v příští sezóně.

Od sezóny 2020/2021 budeme o formuli E hovořit jako o světovém šampionátu. Spolu s touto významnou změnou statusu elektrického seriálu se dočkáme také omlazení druhé generace šasi.

U omlazené druhé generace šasi si lze na první pohled všimnout několik změn oproti současným vozům. Přední kola již nejsou zakryta „blatníky“ a výrazně se proměnilo přední křídlo i zadní aerodynamická křidélka nad stále nezvykle masivním difuzorem.

Výraznou změnu představuje také nově přidaná „žraločí ploutev“ a pozorné oko zpozoruje i nové otvory v bočnicích.

K designovým modifikacím došlo v polovině aktuálního životního cyklu šasi formule E druhé generace. Po sezóně 2021/2022 se přejde na třetí generaci šasi, které pro formuli E vyvíjí firma Spark.

[254764]%20Gen2FormulaEFrontFacing34viewLow.jpg7-Gen2EVO Cam9 16x9.jpg
Vlevo: Generace 2, vpravo: Generace 2 EVO

I v příští sezóně, kdy elektrický šampionát ponese oficiální název ABB FIA Formula E World Championship, budou monoposty závodit na osmnáctipalcových pneumatikách Michelin, které jsou univerzální pro suché i mokré podmínky.

„Gen2 EVO je další evolucí osobitého designu. Stejně jako u první generace jsme nyní přepracovali bodywork, aby vypadal uhlazeněji a živěji. Toto auto se navždy zapíše do historie jako první, které závodilo v mistrovství světa formule E,“ řekl v oficiálním tiskovém prohlášení zakladatel šampionátu Alejandro Agag.

Foto: Formule E

Doporučujeme

Články odjinud