Jaké novinky přivezly týmy na první dva závody sezóny 2016? Jaké problémy musí řešit? Podívejte se na podrobnou zprávu k Ferrari, Mercedesu, Williamsu, Manoru a dalších.
Kapitoly článku:
Závody v úvodu sezóny jsou obvykle první příležitostí na důkladnou prohlídku novinek pod kapotou, protože zástěny jsou během oficiální akce na rozdíl od testování zakázáné.
V garáži Mercedesu se nám na okamžik naskytl docela dobrý pohled na některé vnitřní komponenty přední nápravy.
V tomto článku se zaměříme na systém odpružení, který Mercedes poprvé odzkoušel už loni v Brazílii. Od té doby se nejvíce změnil vrch šasi, který je nyní po demontáži krytu více odhalen, takže vzpěra push-rod už nemusí procházet skrz otvor na boku šasi, ale připojuje se k vahadlu přes šasi.
V pozadí vidíme nový tlumič propružení. Ten není doplněn o klasickou vinutou pružinu, ale o hydraulické odpružení uložené v pravé bočnici.
Kromě toho se o odpružení přední nápravy starají i dvě torzní tyče na jednom konci připevněné k vahadlům a na opačném konci ukotvené na okrajích šasi.
Ve světle problémů se zachycováním zbytků pneumatik ve vstupních otvorech předních brzdových kanálků, které Rosberga v Austrálii téměř stály vítězství, Mercedes v Bahrajnu nanesl na tyto přívody vzduchu nepřilnavý povlak. Stejný povlak Mercedes nanáší před závodem i na náběhové hrany předního křídla.
Foto: Getty Images / Mark Thompson