DEBUT. Giancarlo Fisichella debutoval ve formuli 1 jako jezdec týmu Minardi dne 10. března 1996 při VC Austrálie. V kvalifikaci skončil se ztrátou 3,5 sekundy šestnáctý, když se kvalifikoval před kolegou Pedrem Lamym. Do cíle závodu však kvůli poruše spojky nedojel. Foto: Getty Images

DEBUT. Giancarlo Fisichella debutoval ve formuli 1 jako jezdec týmu Minardi dne 10. března 1996 při VC Austrálie. V kvalifikaci skončil se ztrátou 3,5 sekundy šestnáctý, když se kvalifikoval před kolegou Pedrem Lamym. Do cíle závodu však kvůli poruše spojky nedojel. Foto: Getty Images

PRVNÍ PODIUM. Prvních stupňů vítězů se Fisichella v F1 dočkal ve svém druhém roce při VC Kanady, kdy hájil barvy Jordanu. Ital se kvalifikoval jako šestý a poté předvedl skvělý start. Závod byl nakonec po těžké nehodě Oliviera Panise zkrácen, nicméně se udělovaly plné body.   Foto: Getty Images

PRVNÍ PODIUM. Prvních stupňů vítězů se Fisichella v F1 dočkal ve svém druhém roce při VC Kanady, kdy hájil barvy Jordanu. Ital se kvalifikoval jako šestý a poté předvedl skvělý start. Závod byl nakonec po těžké nehodě Oliviera Panise zkrácen, nicméně se udělovaly plné body.   Foto: Getty Images

POPRVÉ DRUHÝ. Na druhé pódium v F1 nemusel Fisichella čekat dlouho, jelikož pár týdnů po úspěchu v Montrealu předvedl skvělý výkon i ve Spa, kde nestačil pouze na v ten den nedostižného Michaela Schumachera. Foto: Getty Images

POPRVÉ DRUHÝ. Na druhé pódium v F1 nemusel Fisichella čekat dlouho, jelikož pár týdnů po úspěchu v Montrealu předvedl skvělý výkon i ve Spa, kde nestačil pouze na v ten den nedostižného Michaela Schumachera. Foto: Getty Images

PRVNÍ POLE POSITION. Kvalifikaci na VC Rakouska 1998 ovlivnil déšť a následně vysychající trať. Proměnných podmínek skvěle využil Fisichella, který s náskokem sedmi desetin oslavil pole position, které bylo zároveň jeho prvním v kariéře.   Foto: Getty Images

PRVNÍ POLE POSITION. Kvalifikaci na VC Rakouska 1998 ovlivnil déšť a následně vysychající trať. Proměnných podmínek skvěle využil Fisichella, který s náskokem sedmi desetin oslavil pole position, které bylo zároveň jeho prvním v kariéře.   Foto: Getty Images

BOLESTIVÉ HODINY. VC Evropy 1999 byla velmi dramatická a nabídla několik překvapení. Blízko k němu byl i Fisichella, který vedl a jel si pro první triumf v kariéře. Vítězství ale neslavil, jelikož na mokré dráze ztratil kontrolu nad svým benettonem a po hodinách musel odstoupit z prvního místa.   Foto: Getty Images

BOLESTIVÉ HODINY. VC Evropy 1999 byla velmi dramatická a nabídla několik překvapení. Blízko k němu byl i Fisichella, který vedl a jel si pro první triumf v kariéře. Vítězství ale neslavil, jelikož na mokré dráze ztratil kontrolu nad svým benettonem a po hodinách musel odstoupit z prvního místa.   Foto: Getty Images

PRVNÍ TRIUMF. Na výhru Itala by si před VC Brazílie 2003 asi nikdo nevsadil. Fisichella však ukázal, že mu předchodné podmínky vyhovují a dojel si pro senzační vítězství. Prvenství mu však bylo uděleno až dodatečně. Závod v Brazílii byl totiž předčasně ukončen po nehodách Marka Webbera a Fernanda Alonsa a zmatky po dojetí zapříčinily, že byl vítězem 700. Grand Prix F1 původně vyhlášen Kimi Räikkönen. Foto: Getty Images

PRVNÍ TRIUMF. Na výhru Itala by si před VC Brazílie 2003 asi nikdo nevsadil. Fisichella však ukázal, že mu předchodné podmínky vyhovují a dojel si pro senzační vítězství. Prvenství mu však bylo uděleno až dodatečně. Závod v Brazílii byl totiž předčasně ukončen po nehodách Marka Webbera a Fernanda Alonsa a zmatky po dojetí zapříčinily, že byl vítězem 700. Grand Prix F1 původně vyhlášen Kimi Räikkönen. Foto: Getty Images

SNOVÝ ZAČÁTEK U RENAULTU. Před sezonou 2005 přestoupil Fisichella do Renaultu a hned při debutu v Austrálii se mohl radovat z vítězství. Na konci roku pak s Renaultem oslavil vítězství v Poháru konstruktérů a stejným výsledkem dopadl i následující ročník 2006. Foto: Getty Images

SNOVÝ ZAČÁTEK U RENAULTU. Před sezonou 2005 přestoupil Fisichella do Renaultu a hned při debutu v Austrálii se mohl radovat z vítězství. Na konci roku pak s Renaultem oslavil vítězství v Poháru konstruktérů a stejným výsledkem dopadl i následující ročník 2006. Foto: Getty Images

NEČEKANĚ RYCHLÁ FORCE INDIA. V roce 2009 patřil tým Force India po většinu sezony k podprůměru. Rozhodně to však neplatilo ve Spa, kde Fisichella všem nejprve vypálil rybník vítězstvím v kvalifikaci a konkurenceschopný byl Fisichella i v závodě, ve kterém nestačil pouze na Räikkönena.

NEČEKANĚ RYCHLÁ FORCE INDIA. V roce 2009 patřil tým Force India po většinu sezony k podprůměru. Rozhodně to však neplatilo ve Spa, kde Fisichella všem nejprve vypálil rybník vítězstvím v kvalifikaci a konkurenceschopný byl Fisichella i v závodě, ve kterém nestačil pouze na Räikkönena.

ŠANCE U FERRARI. Když se na Hungaroringu v roce 2009 zranil pilot Ferrari Felipe Massa, museli v Maranellu najít náhradníka. První volbou byl dlouholetý testovací pilot Ferrari Luca Badoer. Ten se ale neosvědčil, takže volba padla na Fisichellu, kterého Ferrari zaměstnalo na posledních pět závodů sezony 2009. Fisichella se však s vozem Ferrari trápil a nezískal ani bod. Foto: Getty Images

ŠANCE U FERRARI. Když se na Hungaroringu v roce 2009 zranil pilot Ferrari Felipe Massa, museli v Maranellu najít náhradníka. První volbou byl dlouholetý testovací pilot Ferrari Luca Badoer. Ten se ale neosvědčil, takže volba padla na Fisichellu, kterého Ferrari zaměstnalo na posledních pět závodů sezony 2009. Fisichella se však s vozem Ferrari trápil a nezískal ani bod. Foto: Getty Images

DERNIÉRA. Fisichella si ve formuli 1 naposledy zazávodil při VC Abú Zabí 2009. S F1 se Ital rozloučil s bilancí 231 účastí ve velkých cenách, tří výher, 19 pódií a 275 nasbíraných bodů.   Foto: Getty Images

DERNIÉRA. Fisichella si ve formuli 1 naposledy zazávodil při VC Abú Zabí 2009. S F1 se Ital rozloučil s bilancí 231 účastí ve velkých cenách, tří výher, 19 pódií a 275 nasbíraných bodů.   Foto: Getty Images

PRVNÍ PODIUM. Prvních stupňů vítězů se Fisichella v F1 dočkal ve svém druhém roce při VC Kanady, kdy hájil barvy Jordanu. Ital se kvalifikoval jako šestý a poté předvedl skvělý start. Závod byl nakonec po těžké nehodě Oliviera Panise zkrácen, nicméně se udělovaly plné body.   Foto: Getty Images
POPRVÉ DRUHÝ. Na druhé pódium v F1 nemusel Fisichella čekat dlouho, jelikož pár týdnů po úspěchu v Montrealu předvedl skvělý výkon i ve Spa, kde nestačil pouze na v ten den nedostižného Michaela Schumachera. Foto: Getty Images
PRVNÍ POLE POSITION. Kvalifikaci na VC Rakouska 1998 ovlivnil déšť a následně vysychající trať. Proměnných podmínek skvěle využil Fisichella, který s náskokem sedmi desetin oslavil pole position, které bylo zároveň jeho prvním v kariéře.   Foto: Getty Images
BOLESTIVÉ HODINY. VC Evropy 1999 byla velmi dramatická a nabídla několik překvapení. Blízko k němu byl i Fisichella, který vedl a jel si pro první triumf v kariéře. Vítězství ale neslavil, jelikož na mokré dráze ztratil kontrolu nad svým benettonem a po hodinách musel odstoupit z prvního místa.   Foto: Getty Images
10
Fotogalerie

Fotogalerie: TOP 10 momentů kariéry čerstvého padesátníka Fisichelli

Bývalý italský pilot F1 Giancarlo Fisichella oslavil v sobotu padesáté narozeniny. Připomeňte si s naší fotogalerií deset významných momentů jeho kariéry v královně motorsportu.

GettyImages-1253283.jpgGettyImages-52915921.jpgGettyImages-52916519.jpg
GettyImages-1637815.jpgGettyImages-1236899.jpgGettyImages-1908630.jpg
GettyImages-52282134.jpgGettyImages-90184643.jpgGettyImages-90620869.jpg
GettyImages-92593826.jpg

Doporučujeme

Články odjinud