Jaké nové díly přivezly týmy do Španělska a Monaka? Podívejte se na podrobný souhrn v jednotlivých kapitolách.
Kapitoly článku:
Další týmy naleznete v dalších kapitolách
Red Bull
„Podařilo se jim dosáhnout inženýrské mistrovské dílo,“ adresoval Christian Horner pochvalu svému týmu odpovědnému za nasazení nového nosového kužele.
Už od představení auta se mluvilo o této nové verzi, ale její nasazení zdržely o pár měsíců nárazové testy. Předtím, než Red Bull definitivně získal od FIA homologaci pro svůj nový nosový kužel, musel absolvovat až 14 interních testů a 4 oficiálně zkoušky, přičemž mezitím se nos pokaždé vylepšoval.
Designem je podobný nosu Toro Rosso. Jeho zúžená špička začíná až téměř nad odtokovou hranou neutrální středové části předního křídla, což je o zhruba 10 až 15 centimetrů více vzadu v porovnání s předchozí verzí.
Nový nosový kužel nabízí více prostoru pro proudění směřující k podlaze, ale důležitější jsou změny v interakci nosu a předního křídla. Platí to zvláště v případě nových nosníků předního křídla, které jsou prodloužené a bohatěji tvarované.
V Monaku přibyla ještě jedna menší novinka v podobě vstupního otvoru chladicího kanálku brzdového třmenu.
Normálně je vzduch k brzdovým třmenům vedený klasickým otvorem pro brzdové kanálky, ale jelikož u Red Bullu plní navíc i čistě aerodynamickou funkci, jako přívod vzduchu pro takzvané řešení „foukané matice“, k třmenům se asi nedostával dostatek vzduchu.
Foto: Red Bull Media House, McLaren, Sauber, Pirelli, Getty Images / Adam Pretty