Máme za sebou první letošní předsezónní testy, které nám a asi ani týmům toho moc neřekly.
Časy nejsou v předsezónních testech až tak důležité, i když dost často mohou být určitým náznakem. Týmy jezdí s různým množstvím paliva, různým nastavením a také v průběhu testů nebo v Austrálii nasadí díly, které mohou přinést i pár desetin k dobru.
V letošním roce zde byl ještě jeden prvek – týmy přivítalo v Katalánsku velmi chladné počasí. Nejlepší podmínky byly až v poslední den testů, ale i tak museli jezdci polovinu dne jezdit na pneumatikách do mokra a do přechodných podmínek.
Naopak ve středu polovina týmů vůbec nevyjela. Čas zajel pouze Alonso, který byl také nejpilnější – odjel 11 kol.
Nejrychlejší čas zajel v testech Hamilton – 1:19.333 je jen o 0,184 s pomalejší, než byl čas loňské pole position. Srovnávat oba časy je složité. Na okruhu je nový asfalt a také pneumatiky jsou jiné. Hamilton svůj čas zajel na střední směsi. Letos jsou všechny směsi posunuty o jednu. Střední směs je tak stejná nebo velmi podobná loňské měkké směsi.
Přehled nejrychlejších časů
Jezdec |
Tým |
Čas |
Pneumatika |
Den |
Hamilton |
Mercedes |
1:19.333 |
střední |
4 |
Vettel |
Ferrari |
1:19.673 |
měkká |
2 |
Vandoorne |
McLaren |
1:19.854 |
hyperměkká |
4 |
Bottas |
Mercedes |
1:19.976 |
střední |
2 |
Ricciardo |
Red |
1:20.179 |
střední |
1 |
Magnussen |
Haas |
1:20.317 |
superměkká |
4 |
Verstappen |
Red |
1:20.326 |
střední |
2 |
Raikkonen |
Ferrari |
1:20.506 |
měkká |
1 |
Hulkenberg |
Renault |
1:20.547 |
střední |
1 |
Alonso |
McLaren |
1:20.929 |
superměkká |
4 |
Sainz |
Renault |
1:20.940 |
střední |
4 |
Stroll |
Williams |
1:21.142 |
měkká |
4 |
Gasly |
Toro |
1:21.318 |
měkká |
2 |
Kubica |
Williams |
1:21.495 |
měkká |
2 |
Sirotkin |
Williams |
1:21.822 |
měkká |
2 |
Ocon |
Force |
1:21.841 |
měkká |
2 |
Perez |
Force |
1:21.973 |
měkká |
4 |
Hartley |
Toro |
1:22.371 |
měkká |
1 |
Grosjean |
Haas |
1:22.578 |
měkká |
1 |
Leclerc |
Sauber |
1:22.721 |
měkká |
4 |
Ericsson |
Sauber |
1:23.408 |
měkká |
1 |
Mazepin |
Force |
1:25.628 |
střední |
1 |
Počty kol nejsou s ohledem na počasí a faktickou ztrátu jednoho dne příliš vysoké. Přesto se právě zde zrodilo jedno překvapení. Kdo by to ještě vloni čekal, že nejvíce kol odjede v testech Toro Rosso s motorem Honda?
Je ovšem otázkou, zda Honda dokáže odjet vzdálenost 7 závodů a bude dobře pracovat i v plném nasazení a za těžších podmínek.
Počty kol
Tým |
Kol |
Toro Rosso |
324 |
Mercedes |
306 |
Ferrari |
298 |
Sauber |
283 |
Williams |
276 |
Renault |
273 |
McLaren |
260 |
Red Bull |
209 |
Haas |
187 |
Fore India |
166 |
Speed trap (čtvrtek)
Foto: Getty Images / Patrik Lundin