6
Fotogalerie

Caterham doma porazil Marussii a posunul se na desátou příčku

Zatímco sobotní souboj s časem vyzněl lépe pro ruskou stáj, v cíli Velké ceny Malajsie byl naopak spokojenější tým Tonyho Fernandese. Oba jeho jezdci dokončili závod a Caterham si vylepšil svoji průběžnou pozici.

Caterham

Kamuj Kobajaši (13. místo)

„Třinácté místo ve druhém závodě sezony je pro tým velmi dobrý výsledkem, zejména po tak špatném víkendu až do dnešního závodu! Měl jsem skvělý start a tentokrát i žádné problémy s brzdami při nájezdu do první zatáčky, a už na konci prvního kola jsem byl šestnáctý, přičemž jsem měl stejnou rychlost jako Sutil přede mnou, jehož vůz podával během celého víkendu daleko větší výkonnost. Sledovali jsme, co se děje kolem nás, a jelikož opotřebení našich pneumatik bylo dobré, přizpůsobili jsme tomu strategii a rozhodli se, že si první stint na středních pneumatikách prodloužíme. Do boxů jsme nakonec zajeli v patnáctém kole, poté se opět vrátili na trať na další sadě středních pneumatik, které už od prvního kola druhého stintu fungovaly skvěle. Podruhé jsme zajeli do boxů ve dvaatřicátém kole a pro poslední stint jsme přešli na tvrdé pneumatiky. Věděli jsme, že to bude dlouhá doba, než zavlaje šachovnicový praporek, ale také jsme věděli, že pokud to udržíme na trati, tak můžeme dokončit na dobrém místě, a tak to skončilo.“

Marcus Ericsson (14. místo)

„Můj start už o mnoho lepší být nemohl – předjel jsem obě marussie a na konci první kola jsem byl hned vedle Kamuje na místě sedmnáctém s tím, že jsem o pět míst polepšil. Poprvé jsme do boxů zajeli v jedenáctém kole, ale během zastávky jsem měl problém a na trať jsem se vrátil za Chiltonem a Vergnem. Druhý stint byl opravdu dobrý – abych byl upřímný, byl jsem překvapen, že bojuju s Räikkönenem, ale on a Vergne na mě zkusili pár manévrů, kterým jsem byl schopen se ubránit. Poté jsem šel po Chiltonovi. Pro další sadu nových středních pneumatik jsme zajeli ve dvacátém šestém kole a na trať jsme se vrátili před marussií. Takže jsme se soustředili na to, abychom se jim vzdálili. Až do posledních několika kol, kdy jsem začal ztrácet výkon, to bylo v OK. Nakonec jsem skončil těsně před marussií, přičemž (Chilton) mě kvůli tomu problému s ERS málem dostihl. Čtrnácté místo, které jsme získali rozdílem jedné desetiny vteřiny, nás ale posouvá na desáté místo (v Poháru konstruktérů), takže jsem opravdu šťastný, že jsem mu nepodlehl.   

Cat - M4.jpgCat - M7.jpgCat - M8.jpg

Marussia

Max Chilton (15. místo)

„Musím říct, že to byl pěkně náročný závod. Neměl jsem kdovíjak fantastický start a věděl jsem, že budu mít v zatáčce 1 potíže, kterým se mi však nakonec podařilo vyhnout. Po značnou část závodu jsem sváděl těsnou bitvu s Ericssonem. Před koncem jsme mu byli velmi blízko a tlačili na něj až do cíle, načež jsme skončili jen o jednu desetinu vteřiny za ním. Jsme dnes trochu zklamaní, ale už se soustředíme na to, co můžeme příští týden udělat v Bahrajnu.“

Jules Bianchi (nedokončil)

„Ta situace s Maldonadem byla naneštěstí následkem toho, co se odehrálo na startu, když do mě zezadu najel Vergne a propíchl moji levou zadní pneumatiku. Maldonadovi jsem se proto celkem jednoduše vyhnout nemohl; nebylo tam nic, co by se dalo udělat. Zajeli jsme do boxů, abychom přezuli pneumatiky a nasadili nové přední křídlo. Když jsem se ale vrátil na dráhu, vůz se neřídil snadno a my měli podezření, že je tu problém s brzdami. Takto jsme dále nemohli pokračovat v jízdě a neměli jsme na výběr nic jiného než ze závodu odstoupit.“    

Mar - M6.jpgMar - M7.jpgMar - M8.jpg

Doporučujeme

Články odjinud