Formule 1 se pochlubila údaji o sledovanosti v loňském roce.
Formule 1 zveřejnila data o sledovanosti v roce 2019. Celkové globální televizní kumulativní publikum činilo 1,922 miliard lidí, což je nejvíce od roku 2012 a představuje to nárůst o 9 % ve srovnání s rokem 2018.
Největšími pěti trhy podle kumulativního publika jsou opět Brazílie, Německo, Itálie, Velká Británie a Nizozemsko. Na 20 největších trzích byla kumulativní sledovanost 1,781 miliardy diváků.
Robert Kubica se vloni vrátil do F1, což samozřejmě přitáhlo k televizním obrazovkám mnohem více diváků u našich severních sousedů. Kumulativní publikum v Polsku vzrostlo o 256 %. O něco nižší ale přesto obří nárůst dosáhla F1 také v regionu MENA, který zahrnuje Blízký východ a sever Afriky. Meziroční růst tam byl 228 %. V tomto případě nejde o efekt Kubici ale o důsledek nových smluv s televizemi.
Země s největším růstem byly Řecko (75 %), Nizozemsko (56 %), Itálie (29 %) a Německo (23 %). Publikum nadále rostlo ve Spojených státech (7 %) a v Číně (5 %).
Výše uvedená čísla jsou kumulativní, což znamená, že jde o součet všech diváků ze všech 21 závodů. Pokud se podíváme na unikátní diváky, pak na 20 největších trzích došlo ke stagnaci. Celkově šlo o 405,5 milionů diváků, což je jen o 0,3 % více než v roce 2018. Celosvětově pak došlo k poklesu o 3,9 %, přičemž celkový počet diváků byl 471 milionů.
Pět trhů s největším dosahem jsou Brazílie, Čína, Německo, USA a Itálie. Opět vyčnívá Polsko, kde došlo k nárůstu o 569,7 %.
Největší sledovanost měla Grand Prix Itálie (112 milionů), což bylo nejvíce o GP Mexika 2016. Více než 100 milionů diváků zaznamenaly velké ceny Monaka, Brazílie a Německa. Celkem 14 závodů přesáhlo 90 milionů diváků. Průměr byl 91,5 milionů.
Roste také počet fanoušků na sociálních sítích. Celkově sleduje účty formule 1 na Facebooku, Twitteru, Instagramu a Youtube 24,9 milionů lidí, což je nárůst i téměř 33 %.
Web F1 zaznamenal přes 1,1 miliard zobrazených stránek. Počet unikátních uživatelů dosáhl 55,9 milionů na webu (+15,3 %) a 3,7 milionů v mobilní aplikaci (+33,5 %).
Foto: Getty Images / Mark Thompson