Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

 Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

 Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

 Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

 Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

 Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

 Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

 Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

 Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

 Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

 Foto: Ferrari
 Foto: Ferrari
 Foto: Ferrari
 Foto: Ferrari
22
Fotogalerie

Technická analýza vozu Ferrari SF71H

Jaká tajemství a novinky ukrývá nejnovější vůz z Maranella, od kterého má Ferrari jen ta největší očekávání?

Stáj z Maranella nastoupila do předchozí sezóny ve velkém stylu vítězstvím v Austrálii a následně i dalšími dvěma vítězstvími v první třetině sezóny.

Ferrari mělo tehdy zcela jednoznačně nad Mercedesem navrch, pokud šlo o schopnost vytěžit maximum z nových pneumatik. Možná i díky konvenčnějšímu systému zavěšení kol bylo pro Ferrari jednodušší přijít na to, jak s pneumatikami správně zacházet.

Dostatek přítlaku a pohonná jednotka téměř schopná rovnat se ve výkonech Mercedesu dělali z SF70H auto, se kterým musela být radost jezdit. I když v náročné konkurenci Mercedesu a v důsledku různých chyb a technických zaváhání nepřineslo kýžené mistrovské tituly, dokázalo, že Ferrari je zpět v plné síle a je třeba s ním počítat.

Vývoj nového modelu SF71H tak spočíval v rozvíjení silných stránek a potlačování nedostatků z uplynulé sezony.

01.jpg

Technický ředitel Mattia Binotto potvrdil, že nové auto má v porovnání s loňským delší rozvor. Může to souviset s úpravou rozložení hmotnosti po přidání svatozáře, ale prodloužení rozvoru má i jisté výhody z hlediska aerodynamiky.

02.jpg

Nové přední křídlo vylepšuje úzká štěrbina ve vnitřní části hlavního profilu. Štěrbiny mezi křídlovými profily pomáhají udržovat proudění přilnuté ke křídlu i při velmi vysokých náběhových úhlech.

03.jpg

Nosníky předního křídla byly (1) prodlouženy a podle vzoru McLarenu z posledních dvou sezón dostaly (2) dvojici štěrbin.

04.jpg

Obě zmíněné změny v přední části jsou zcela jednoznačně cíleny na vír Y250. Na obrázku výše je doslova vidět cestu, kterou tento vír směřující k okrajům podlahy, absolvuje.

Vír Y250 má samozřejmě za úkol držet špinavý vzduch zvířený předními koly daleko od podlahy a zároveň utěsňovat její okraje.

05.jpg

Deflektory zatím zůstávají prakticky identické s těmi, které jsme vídali koncem minulé sezóny.

06.jpg
07.jpg

Ferrari sklidilo značný úspěch se svým inovativním konceptem bočnic zavedeným před rokem.

Říká se, že imitace je nejupřímnější formou uznání a jak víme, několik týmů (v čele s Red Bullem) již toto řešení Ferrari napodobilo. Samozřejmě Ferrari si ho ponechává i do budoucna a ještě ho vylepšuje.

Klíčovou změnou je redukce čelní plochy bočnic, díky čemuž dostávají více prostoru bočnicová křídla. Všimněte si, jak minimalistický je (3) hlavní vstupní otvor bočnice. Za ním se pak ještě nachází další (4) sekundární otvor na vrchu bočnice.

Zde se dostáváme k nejnovější nepřehlédnutelné inovaci Ferrari, kterou jsou zpětná zrcátka. Často přehlíženému a obvykle aerodynamicky neutrálnímu komponentu svěřilo Ferrari důležitou aerodynamickou funkci. Vnější kryt zpětných zrcátek je otevřený a maskuje jejich skutečný tvar. Ten má ve skutečnosti formu (5) křidélka, které podle všeho směřuje vzduch přímo do horního otvoru bočnice.

08.jpg

Pod kapotou nastala důkladná reorganizace systému chlazení. Následující obrázky velmi názorně dokládají, jak dramaticky se díky tomu zeštíhlily bočnice.

09.jpg
10.jpg

Už vloni v Malajsii Ferrari začalo s transformací chladicího systému podle vzoru Mercedesu, či Toro Rosso, když chladič hybridního systému z bočnic přesunulo nad převodovou skříň a po stranách klasického otvoru airboxu přidalo dvojici otvorů vedoucích vzduch k tomuto chladiči. Tvar ochranného oblouku inspirovaný Mercedesem už jen korunuje zmíněnou reorganizaci chladicího systému.

Po obvodu svatozáře vidíme jednoduchou klapku zmírňující negativní aerodynamické vlivy této titanové konstrukce na zbytek karosérie.

V pozadí je vidět spodní (6) T-křídlo umístěné tak vysoko, jak jen to pravidla umožňují.

11.jpg

Na závěr nesmíme zapomenout na zadní část auta se seříznutou ploutví a dvěma „labutími krky“ jako nosníky zadního křídla.

V tomto článku jsme si ukázali, že Ferrari, stejně jako jeho hlavní rivalové v boji o tituly, vsadilo na kontinuitu.

Vědomo si správnosti vlastní cesty neriskovalo žádnou radikální změnu, zůstalo autentické a věrné svému konceptu a i když přijalo jistou dávku inspirace od soupeřů, stále mělo dostatek kreativity na to, aby přišlo s inovativním řešením.

Zda to bude stačit a zda se budou „tifosi“ konečně radovat s dlouho očekávaného titulu, ukáže až čas.

Doporučujeme

Články odjinud