Foto: Tyota Gazoo Racing

Foto: Tyota Gazoo Racing

 Foto: Tyota Gazoo Racing

Foto: Tyota Gazoo Racing

 Foto: Tyota Gazoo Racing

Foto: Tyota Gazoo Racing

 Foto: Tyota Gazoo Racing

Foto: Tyota Gazoo Racing

 Foto: Tyota Gazoo Racing

Foto: Tyota Gazoo Racing

 Foto: Tyota Gazoo Racing

Foto: Tyota Gazoo Racing

 Foto: Tyota Gazoo Racing

Foto: Tyota Gazoo Racing

 Foto: Tyota Gazoo Racing

Foto: Tyota Gazoo Racing

 Foto: Tyota Gazoo Racing

Foto: Tyota Gazoo Racing

 Foto: Tyota Gazoo Racing
 Foto: Tyota Gazoo Racing
 Foto: Tyota Gazoo Racing
 Foto: Tyota Gazoo Racing
9
Fotogalerie

Fernando Alonso nejrychlejším jezdcem testů v Le Mans, v GTE na čele Porsche

Španěl Fernando Alonso zaznamenal s prototypem Toyota TS050 Hybrid #8 nejlepší čas tradičního oficiálního testování všech týmů konaného dnes čtrnáct dní před samotným závodem 24 hodin Le Mans. Mezi vozy GTE byly nejrychlejší vozy Porsche 911 RSR.

Dění na bezmála čtrnáctikilometrovém okruhu La Sarthe, kde se slavná čtyřiadvacetihodinovka koná, začalo již ve čtvrtek technickými a administrativními přejímkami.

Samotný „Le Mans Test Day“ byl na programu dnes. Celkem osm testovacích hodin bylo rozděleno do dvou čtyřhodinových session. Ta první byla na programu od devíti hodin ráno a měla trvat do jedné hodiny odpolední, více než hodinu před koncem však byla pozastavena a následně definitivně ukončena po nehodě vozů Aston Martin Vantage #95 a Dallara P217 Gibson #35 v oblasti zatáčky Indianapolis

Odpolední session poté od čtrnácté do osmnácté hodiny probíhala relativně klidně a přinesla nejlepší časy celého testování napříč všemi čtyřmi třídami.

V LMP 1 na čele Toyota, „rebelové“ jsou ale na dostřel

Ve třídě LMP 1 byla nejrychlejším prototypem Toyota TS050 Hybrid #8 posádky Fernando Alonso, Sebastien Buemi, Kazuki Nakadžima. O nejlepší čas 3:19.066 se během odpolední session postaral právě první jmenovaný dvojnásobný mistr světa formule 1.

O pouhých šest desetin zaostal se svým časem na druhém místě Švýcar Mathias Beche s vozem Rebellion R13 Gibson #3 týmu Rebellion Racing. Nejlepší netovární prototyp tak na čele v LMP 1 rozdělil tandem Toyot.

Třetí nejrychlejší byla v královské třídě sesterská Toyota #7 před druhý prototypem týmu Rebellion s číslem 1 na kapotě.

Páté a šesté místo získaly vozy BR Engineering BR1 – AER ruského týmu SMP Racing. Lepším z dvojice vozů, které pro SMP Racing spolu s BR Engineering vyvinula italská Dallara, byl prototyp #11, jehož posádku tvoří dva bývalí piloti formule 1 Vitalij Petrov a Jenson Button spolu s Michajlem Aljošinem, který má pro změnu zkušenosti z IndyCar.

Prototypy Oreca 07 nejrychlejší v LMP 2

Dalšího bývalého pilota formule 1 Pastora Maldonada předčil v jeho vlastní posádce prototypu Oreca 07 Gibson #31 týmu DragonSpeed domácí pilot Nathanael Berthon. Osmadvacetiletý Francouz se postaral o nejrychlejší čas své kategorie 3:27.228.

Šasi Oreca 07 s motorem Gibson obsadilo i další dvě pozice v LMP 2. O druhý čas dnešního testování se s vozem #48 týmu IDEC Sport, který startuje v závodech evropské Le Mans Series, postaral další z francouzských pilotů Paul Loup Chatin.

Třetím nejrychlejším jezdcem byl dnes v LMP 2 bývalý pilot formule 1 a současný pilot formule E Jean-Eric Vergne s prototypem #26 týmu G-Drive. Tento vůz vyhrál ve své třídě úvodní závod probíhající supersezóny FIA WEC v belgickém Spa.

LMGTE – PRO ve znamení souboje Fordu a Porsche

Třída LMGTE – PRO byla během testovacího dne v Le Mans ve znamení souboje čtyř továrních Fordů GT se čtyřmi továrními vozy Porsche 911 RSR. V případě obou automobilek onu čtveřici speciálů tvoří dva vozy z FIA WEC a dva další ze zámořského šampionátu IMSA WSC.

Dopolední session zcela opanovaly americké vozy. Fordy GT obsadily první čtyři pozice ve třídě, odpoledne se ale situace obrátila ve prospěch německé konkurence.

O nejlepší čas 3:52.551 se během odpolední session nakonec postaral Patrick Pilet s vozem Porsche 911 RSR #93, který o jednu desetinu sekundy porazil Gianmariu Bruniho, který je v Le Mans jedním ze tří pilotů speciálu 911 RSR #91. Ten byl pro slavný vytrvalostní závod „převlečen“ do ikonických historických barev Rothmans.

Na třetím až šestém místě se poté v této třídě seřadily všechny čtyři vozy Ford GT v pořadí #67, #66, #68, #69.

Špatný den dnes zažily týmy Ferrari a Aston Martin. Během odpolední session zastavilo na trati pro technický problém Ferrari 488 GTE EVO #51 posádky Alessandro Pier Guidi, James Calado, Daniel Serra. Již dopoledne však pohroma postihla Aston Martin Racing. Dán Marco Sorensen totiž při výše zmíněné nehodě zcela zničil vůz #95.

Porsche nejrychlejší i v LMGTE – AM

Vůz Porsche 911 RSR #77 týmu Dempsey-Proton Racing byl nejrychlejší v kategorii LMGTE – AM, a to díky času 3:55.970, o který se postaral teprve osmnáctiletý Francouz Julien Andlauer.

Vůbec nejmladší pilot této kategorie o tři desetiny sekundy porazil druhé Ferrari 488 GTE #54 týmu Spirit of Race, se kterým zajel nejlepší čas další z bývalých pilotů „královny motorsportu“ Giancarlo Fisichella.

Foto: Toyota Motorsport GmbH

Doporučujeme

Články odjinud