Poprvé od Velké ceny Francie 2008 a po 128 závodech získal Kimi Räikkönen pole position. Ferrari v Monaku obsadilo první řadu.
Nikde jinde není pole position tak důležitá jako v Monaku. Letos ji získal Kimi Räikkönen, který bude stát na prvním místě poprvé od GP Francie 2008. Ve stejné sezóně také Ferrari vybojovalo zatím poslední monacké pole position.
Druhý odstartuje do závodu Sebastian Vettel, který na týmového kolegu ztratil jen 0,043 s. Až třetí bude stát Mercedes. Valtteri Bottas ale může být spokojený. Na Vettela ztratil pouhé 2 tisíciny. Mercedes se v Monaku trápí a ještě více se trápí Hamilton, který nepostoupil do třetí části. Hamiltonovi v závěru kvalifikace nepomohla ani nehoda Stoffela Vandoorna.
McLaren byl v kvalifikaci silný. Vandoorne ale boural a Buttona čeká penalizace 15 míst za překročení limitního počtu komponent pohonné jednotky.
Startovní rošt
P. |
Jezdec |
Tým |
1 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
2 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
3 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
4 |
Max Verstappen |
Red Bull |
5 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
6 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso |
7 |
Sergio Pérez |
Force India |
8 |
Romain Grosjean |
Haas |
9 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso |
10 |
Nico Hülkenberg |
Renault |
11 |
Kevin Magnussen |
Haas |
12 |
Stoffel Vandoorne |
McLaren |
13 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
14 |
Felipe Massa |
Williams |
15 |
Esteban Ocon |
Force India |
16 |
Jolyon Palmer |
Renault |
17 |
Lance Stroll |
Williams |
18 |
Pascal Wehrlein |
Sauber |
19 |
Marcus Ericsson |
Sauber |
boxy |
Jenson Button |
McLaren |
Penalizace:
- Button: + 15 míst (překročení limitů pohonných jednotek)
- Vandoorn: + 3 místa (kolize s Massou ve Španělsku)
- Ericsson: + 5 míst (výměna převodovky)
Třetí část
Do třetí části se vydalo jen devět jezdců. Vandoorne sice postoupil, ale boural ve druhé části.
Räikkönen se dostal do čela pořadí. S ohledem na nízkou degradaci zůstávali jezdci na trati i po prvním rychlém kole. Pak ale přece jen zajeli pro nové obutí.
Ve druhém stintu Räikkönen zrychlil ve druhém sektoru a zlepšil svůj čas. Vettel zajel nejrychlejší čas v prvním sektoru. Nakonec to ale bylo celkově druhé místo se ztrátou 0,043 sekundy na rychlého Fina. Třetí Bottas ztratil jen 0,045 sekundy!
Výsledky třetí části
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Rozdíl |
Kol |
1 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:12.178 |
|
8 |
2 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:12.221 |
0.043 |
8 |
3 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:12.223 |
0.045 |
10 |
4 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:12.496 |
0.318 |
7 |
5 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
1:12.998 |
0.820 |
6 |
6 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso |
1:13.162 |
0.984 |
10 |
7 |
Sergio Pérez |
Force India |
1:13.329 |
1.151 |
8 |
8 |
Romain Grosjean |
Haas |
1:13.349 |
1.171 |
6 |
9 |
Jenson Button |
McLaren |
1:13.613 |
1.435 |
6 |
Druhá část: Vandoorne bourá, Hamilton končí
Jezdci vyjeli všichni také v Q2 na ultraměkké směsi. Hamilton musel Massanet krotit svůj vůz, ale obešlo se to bez kontaktu s bariérou.
Grosjean měl problémy i ve druhé části, když se dostal do únikové zóny v první zatáčce.
Hamilton se s vozem hodně trápil a stěžoval si na nedostatek gripu.
Kimi Räikkönen zajel průběžně nejrychlejší čas ve všech sektorech a bylo z toho nejrychlejší kolo víkendu a v podstatě i historie – 1:12.231. Vettel záhy týmovému kolegovi vzal první sektor, ale bylo z toho celkově druhé místo.
Druhou část kvalifikace předčasně ukončily žluté vlajky. Stoffel Vandoorne boural. Hamilton skončil 14. a nepostoupil do třetí části.
Výsledky druhé části
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Rozdíl |
Kol |
1 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:12.231 |
|
7 |
2 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:12.449 |
0.218 |
7 |
3 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:12.697 |
0.466 |
9 |
4 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:12.901 |
0.670 |
10 |
5 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
1:13.011 |
0.780 |
9 |
6 |
Romain Grosjean |
Haas |
1:13.203 |
0.972 |
10 |
7 |
Stoffel Vandoorne |
McLaren |
1:13.249 |
1.018 |
9 |
8 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso |
1:13.397 |
1.166 |
11 |
9 |
Sergio Pérez |
Force India |
1:13.430 |
1.199 |
9 |
10 |
Jenson Button |
McLaren |
1:13.453 |
1.222 |
9 |
11 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso |
1:13.516 |
1.285 |
9 |
12 |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:13.628 |
1.397 |
9 |
13 |
Kevin Magnussen |
Haas |
1:13.959 |
1.728 |
9 |
14 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:14.106 |
1.875 |
9 |
15 |
Felipe Massa |
Williams |
1:20.529 |
8.298 |
6 |
První část
Sebastian Vettel byl nejrychlejší ve druhém a třetím tréninku a byli to jezdci Ferrari, kteří ještě před začátkem kvalifikace netrpělivě čekali na konci boxové uličky.
Až po 10 minutách se na trať vydal Esteban Ocon, který boural ve třetím tréninku.
Na čele pořadí se střídali jezdci Ferrari a Red Bullu. Romain Grosjean se roztočil v zatáčce Mirabeau, ale velmi rychle se dokázal vrátit zpět.
Ke konci první části musel pod tunelem za 11. zatáčkou odstavit svůj vůz Marcus Ericsson, který si poškodil vůz.
Jezdci Mercedesu ani v první části kvalifikace rychlost nenašli. Bottas byl pátý, Hamilton až desátý.
Do druhé části nepostoupili Ocon, Palmer, Stroll, Wehrlein a Ericsson.
Výsledky první části
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Rozdíl |
Kol |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:13.078 |
|
8 |
2 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:13.090 |
0.012 |
8 |
3 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:13.117 |
0.039 |
8 |
4 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
1:13.219 |
0.141 |
6 |
5 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:13.325 |
0.247 |
10 |
6 |
Stoffel Vandoorne |
McLaren |
1:13.476 |
0.398 |
11 |
7 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso |
1:13.526 |
0.448 |
9 |
8 |
Sergio Pérez |
Force India |
1:13.530 |
0.452 |
6 |
9 |
Kevin Magnussen |
Haas |
1:13.531 |
0.453 |
11 |
10 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:13.640 |
0.562 |
9 |
11 |
Jenson Button |
McLaren |
1:13.723 |
0.645 |
12 |
12 |
Romain Grosjean |
Haas |
1:13.786 |
0.708 |
13 |
13 |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:13.787 |
0.709 |
12 |
14 |
Felipe Massa |
Williams |
1:13.796 |
0.718 |
14 |
15 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso |
1:13.899 |
0.821 |
10 |
16 |
Esteban Ocon |
Force India |
1:14.101 |
1.023 |
7 |
17 |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:14.696 |
1.618 |
11 |
18 |
Lance Stroll |
Williams |
1:14.893 |
1.815 |
7 |
19 |
Pascal Wehrlein |
Sauber |
1:15.159 |
2.081 |
11 |
20 |
Marcus Ericsson |
Sauber |
1:15.276 |
2.198 |
11 |
Foto: Getty Images / Mark Thompson, Dan Istitene