Manor vstoupil do F1 v roce 2010 jako Virgin Racing.

Manor vstoupil do F1 v roce 2010 jako Virgin Racing.

Manor jako takový vznikl v juniorských sériích už v 90. letech a nyní pokračuje v Le Mans. Pojítko s původním Manorem se ale přetrhlo na konci sezóny 2015, kdy z týmu odešli šéf Manoru John Booth a sportovní ředitel Graeme Lowdon.

Manor jako takový vznikl v juniorských sériích už v 90. letech a nyní pokračuje v Le Mans. Pojítko s původním Manorem se ale přetrhlo na konci sezóny 2015, kdy z týmu odešli šéf Manoru John Booth a sportovní ředitel Graeme Lowdon.

Jezdci, kteří jezdili za Manor. Zleva doprava a dolů: Timo Glock, Lucas di Grassi, Jérôme d´Ambrosio, Charles Pic, Jules Bianchi, Max Chilton, Will Stevens, Roberto Merhi, Alexander Rossi, Pascal Wehrlein, Rio Haryanto, Esteban Ocon.

Jezdci, kteří jezdili za Manor. Zleva doprava a dolů: Timo Glock, Lucas di Grassi, Jérôme d´Ambrosio, Charles Pic, Jules Bianchi, Max Chilton, Will Stevens, Roberto Merhi, Alexander Rossi, Pascal Wehrlein, Rio Haryanto, Esteban Ocon.

U zrodu týmu byl Richard Branson, který mimo jiné podniká v oblasti vesmírné turistiky. Jeho společnost Virgin Galactic chce posílat turisty na hranici vesmíru.

U zrodu týmu byl Richard Branson, který mimo jiné podniká v oblasti vesmírné turistiky. Jeho společnost Virgin Galactic chce posílat turisty na hranici vesmíru.

Za tým jezdili v úvodní sezóně Timo Glock a Lucas di Grassi. Virgin se jako první tým v F1 snažil postavit vůz výhradně za použití CFD (simulace proudění kapalin) a bez aerodynamického tunelu. Nakonec se to ale neukázalo jako správná volba.

Za tým jezdili v úvodní sezóně Timo Glock a Lucas di Grassi. Virgin se jako první tým v F1 snažil postavit vůz výhradně za použití CFD (simulace proudění kapalin) a bez aerodynamického tunelu. Nakonec se to ale neukázalo jako správná volba.

Lucas Di Grassi v Číně v roce 2010. Virgin používal motory Cosworth.

Lucas Di Grassi v Číně v roce 2010. Virgin používal motory Cosworth.

V roce 2011 jezdili za tým Timo Glock a Jérôme d´Ambrosio. Na snímku je Glock v Silverstonu.

V roce 2011 jezdili za tým Timo Glock a Jérôme d´Ambrosio. Na snímku je Glock v Silverstonu.

Rok 2012 a definitivní změna názvu na Marussia. Ve voze jsme kromě Glocka viděli také Charlese Pica. Na snímku z Abú Dhabí je ale Max Chilton, který si vůz vyzkoušel v tréninku.

Rok 2012 a definitivní změna názvu na Marussia. Ve voze jsme kromě Glocka viděli také Charlese Pica. Na snímku z Abú Dhabí je ale Max Chilton, který si vůz vyzkoušel v tréninku.

Timo Glock v Singapuru.

Timo Glock v Singapuru.

Charles Pic ve Spa.

Charles Pic ve Spa.

3. července 2012 při testování na letišti v Duxfordu bourá do zadní části kamionu María de Villota. Jezdkyně se podrobuje operacím a přichází o pravé oko. V říjnu 2013 Villota umírá.

3. července 2012 při testování na letišti v Duxfordu bourá do zadní části kamionu María de Villota. Jezdkyně se podrobuje operacím a přichází o pravé oko. V říjnu 2013 Villota umírá.

V roce 2013 přichází k týmu dvojice Max Chilton a Jules Bianchi.

V roce 2013 přichází k týmu dvojice Max Chilton a Jules Bianchi.

Max Chilton během testů v Jerezu, 2013

Max Chilton během testů v Jerezu, 2013

Max Chilton, Austrálie 2013

Max Chilton, Austrálie 2013

Max Chilton, Maďarsko 2013

Max Chilton, Maďarsko 2013

Max Chilton a Jules Bianchi v Monze 2013

Max Chilton a Jules Bianchi v Monze 2013

V roce 2014 tým přechází na pohonné jednotky Ferrari.

V roce 2014 tým přechází na pohonné jednotky Ferrari.

Jules Bianchi získává 2 body za 9. místo v Monaku.

Jules Bianchi získává 2 body za 9. místo v Monaku.

Další tragická nehoda, kterou asi není potřeba blíže představovat. Jules Bianchi boural během GP Japonska 2014 do traktoru, který odklízel vůz Adriana Sutila.

Další tragická nehoda, kterou asi není potřeba blíže představovat. Jules Bianchi boural během GP Japonska 2014 do traktoru, který odklízel vůz Adriana Sutila.

GP Ruska 2014 se tým zúčastnil z úcty k Bianchimu jen s jedním vozem. Pak ale zmizel úplně a vstoupil do insolvence.

GP Ruska 2014 se tým zúčastnil z úcty k Bianchimu jen s jedním vozem. Pak ale zmizel úplně a vstoupil do insolvence.

GP Ruska 2014

GP Ruska 2014

V roce 2015 se Manor dostává z insolvence. Do týmu vstupuje Stephen Fitzpatrick, který podniká v oblasti energetiky. Manor narychlo upravuje loňský vůz a od Malajsie se opět účastní šampionátu.

V roce 2015 se Manor dostává z insolvence. Do týmu vstupuje Stephen Fitzpatrick, který podniká v oblasti energetiky. Manor narychlo upravuje loňský vůz a od Malajsie se opět účastní šampionátu.

Robergo Merhi v Sepangu

Robergo Merhi v Sepangu

Za volantem jsou v roce 2015 Roberto Merhi a Will Stevens. Na pět závodů v závěru sezóny střídá Merhiho Alexander Rossi.

Za volantem jsou v roce 2015 Roberto Merhi a Will Stevens. Na pět závodů v závěru sezóny střídá Merhiho Alexander Rossi.

Stevens v Silverstone

Stevens v Silverstone

Stevens, Rossi, Austin 2015

Stevens, Rossi, Austin 2015

V sezóně 2016 jezdí za Manor Pascal Wehrlein a Rio Haryanto, kterého od Belgie střídá Esteban Ocon.

V sezóně 2016 jezdí za Manor Pascal Wehrlein a Rio Haryanto, kterého od Belgie střídá Esteban Ocon.

Wehrlein získává v kvalifikaci v Rakousku 12. místo a v závodě pak 1 bod.

Wehrlein získává v kvalifikaci v Rakousku 12. místo a v závodě pak 1 bod.

Esteban Ocon a Pascal Wehrlein v souboji, GP USA 2016

Esteban Ocon a Pascal Wehrlein v souboji, GP USA 2016

Manor jako takový vznikl v juniorských sériích už v 90. letech a nyní pokračuje v Le Mans. Pojítko s původním Manorem se ale přetrhlo na konci sezóny 2015, kdy z týmu odešli šéf Manoru John Booth a sportovní ředitel Graeme Lowdon.
Jezdci, kteří jezdili za Manor. Zleva doprava a dolů: Timo Glock, Lucas di Grassi, Jérôme d´Ambrosio, Charles Pic, Jules Bianchi, Max Chilton, Will Stevens, Roberto Merhi, Alexander Rossi, Pascal Wehrlein, Rio Haryanto, Esteban Ocon.
U zrodu týmu byl Richard Branson, který mimo jiné podniká v oblasti vesmírné turistiky. Jeho společnost Virgin Galactic chce posílat turisty na hranici vesmíru.
Za tým jezdili v úvodní sezóně Timo Glock a Lucas di Grassi. Virgin se jako první tým v F1 snažil postavit vůz výhradně za použití CFD (simulace proudění kapalin) a bez aerodynamického tunelu. Nakonec se to ale neukázalo jako správná volba.
29
Fotogalerie

Konec Manoru? Podívejte se na všechny jezdce, vozy i klíčové okamžiky

Podívejte se na stručný přehled historie týmu Manor, který možná letos už na startovním roštu neuvidíme.

1.jpgGettyImages-486476440.jpgjezdi_manoru.jpg
2.jpg3.jpg4.jpg
5.jpg6.jpg7.jpg
8.jpg9.jpg10.jpg
11.jpg12.jpg13.jpg
14.jpg15.jpg16.jpg
17.jpg18.jpg19.jpg
20.jpg21.jpg22.jpg
23.jpg24.jpg25.jpg
26.jpg27.jpg

Foto: Getty Images / Clive Mason, Vladimir Rys, Paul Gilham, Mark Thompson, Ker Robertson, Shaun Botterill, Dan Istitene, Charles Coates, Lars Baron, Drew Gibson

Doporučujeme

Články odjinud