6
Fotogalerie

DTM: První závod ovládlo BMW, Mercedes bez bodu

Závodem na Hockenheimringu začala letošní sezóna šampionátu německých cestovních vozů DTM, ve které působí i tři bývali piloti formule 1. Z vítězství se radoval Marco Wittman (BMW).

Na závod v Hockenheimringu bude chtít asi co nejrychleji zapomenout Mercedes, jehož trápení se naplno projevilo už v kvalifikaci. Ani jeden z Mercedesů se neprobojoval do elitní osmičky.

Do závodu odstartoval z prvního místa Adrien Tambay (Audi). Obhájce titulu Mike Rockenfeller se musel spokojit až s 10. místem na startovním roštu. Bývalým pilotům formule 1 se také příliš nedařilo. Nejlépe se kvalifikoval Timo Glock (BMW) na 8. místě, zatímco bývalý šampión DTM Paul Di Resta skončil až 18. a nováček Vitalij Petrov dokonce poslední.

Zástupce Audi Miguel Molina byl v sobotu večer z kvalifikace vyloučen poté, co během technické přejímky nebylo v jeho voze nalezeno závaží, které nahrazuje televizní kameru.

_97Z1102.jpg_T8R6987.jpg_T8R7328.jpg
_T8R7550.jpg_T8R7720.jpg_T8R9315.JPG

Závod

Kdo čekal opatrný začátek sezóny, ten byl asi hned po startu pořádně překvapený. Už první metry přinesly tvrdé souboje. V jeden okamžik se vedle sebe v souboji kolo na kolo nebo spíše dveře na dveře dostaly čtyři vozy. Ze strkanice nakonec profitoval Timo Glock, který se dostal dopředu a bojoval o stupně vítězů.

První vítězství pro Marca Wittmanna v DTM.

6 vozů BMW v TOP 10, Mercedes nejlépe 11. 

Ve třetím kole se musel vítěz kvalifikace Adrien Tambay sklonit před rychlejším Marco Wittmannem a tempo závodu začaly diktovat vozy, které odstartovaly na měkké sadě.

Letošní změna pravidel možná povede k většímu počtu předjíždění, za to však poněkud zahubila strategický prvek v závodě. Místo dvou povinných zastávek máme od letošního roku jen jednu a na měkké sade může jezdec odjet maximálně polovinu závodu. Asi si dokážete představit, k čemu tato pravidla vedla. Všechny vozy zamířily do boxů okolo poloviny závodu v průběhu několika málo kol.

Jako první jel přezout v 19. ze 42 kol Timo Glock, o kolo později zamířili z prvního a druhého místa k mechanikům také Wittmann a Tambay.

Po zastávkách v boxech se karta obrátila a piloti na měkkých pneumatikách začali stíhat čelo závodu. Nejlépe si vedl Edoardo Mortara, jehož naděje ale pár kol před koncem ukončil defekt pneumatiky. Lépe se závod vyvíjel pro Mattiase Ekströma, který se nakonec probojoval na druhou pozici. Na vedoucího Wittmanna už to ale nestačilo.

Ve velmi dobrém světle se předvedl Portugalec António Félix da Costa, kterého vloni odmítlo Torro Roso. Da Costa dlouho bojoval o stupně vítězů, ke konci závodů si však musel vypít pořádně horký kalich. Nejdříve se srazil s Timo Scheiderem, následně zamířil do boxů pro nové pneumatiky, ale mechanici neměli připravené správné obutí. Nakonec dostal Da Costa za způsobení penalizaci průjezd boxy a krátce před koncem závodu odstoupil.

Hned 6 vozů BMW skončilo v první desítce. Další 4 bodovaná místa uhájilo Audi a první Mercedes skončil až na 11. místě. 

Druhým z deseti letošních závodů bude 18. května Oschersleben.

Výsledky závodu

# Jezdec Tým  Čas
1. Wittmann M BMW Team RMG 1:06:40.548 
2. Ekström M. Audi Sport Team Abt Sportsline +12.869 
3. Tambay A. A Audi Sport Team Abt +14.879 
4. Rockenfeller M. Audi Sport Team Phoenix +17.593 
5. Glock T. BMW Team MTEK +21.780
6. Spengler B. BMW Team Schnitzer +23.513
7. Tomczyk M BMW Team Schnitzer +24.082 
8. Farfus A. BMW Team RBM +24.913 
9. Scheider T. Audi Sport Team Phoenix +26.138 
10. Hand J. BMW Team RMG +34.759 
11. Wehrlein P. gooix Mercedes AMG +53.857 
12. Paffett G. EURONICS Mercedes AMG +57.264 
13. Molina M. Audi Sport Team Abt Sportsline +59.161 
14. di Resta P. Mercedes AMG +1:00.858 
15. Vietoris C. Original-Teile Mercedes AMG +1:02.062 
16. Müller N. Audi Sport Team Rosberg +1:02.479 
17. Petrov V. Mercedes AMG +1:06.591 
18. Wickens R. Mercedes AMG FREE +1:11.152 
19. Juncadella D. Petronas Mercedes AMG 1L
20. Martin M. BMW Team RMG 1L
21. Félix da Costa A BMW Team MTEK 4L
22. Mortara E. Audi Sport Team Abt 11L
23. Green J. Audi Sport Team Rosberg 40L

Doporučujeme

Články odjinud