„Cílem je vyhrát šampionát, chceme vyhrát a přišel jsem tu vyhrát. Nevím, zda to bude v prvním, ve druhém nebo ve třetím roce, ale doufám, že to bude co nejdříve.“ (únor 2015)

„Cílem je vyhrát šampionát, chceme vyhrát a přišel jsem tu vyhrát. Nevím, zda to bude v prvním, ve druhém nebo ve třetím roce, ale doufám, že to bude co nejdříve.“ (únor 2015)

„Když jsem viděl ten náskok, jaký měl Mercedes v Melbourne, věděl jsem, že jsem se nespletl. Pokud je chcete porazit, musíte riskovat, dělat věci jinak. Ferrari udělalo pokrok, to ano. Ale je to dost, aby poráželi Mercedes pravidelně? Nemyslím si to.“ (duben 2015)

„Když jsem viděl ten náskok, jaký měl Mercedes v Melbourne, věděl jsem, že jsem se nespletl. Pokud je chcete porazit, musíte riskovat, dělat věci jinak. Ferrari udělalo pokrok, to ano. Ale je to dost, aby poráželi Mercedes pravidelně? Nemyslím si to.“ (duben 2015)

„Skončil jsem v šampionátu druhý ve třech z pěti let u Ferrari. Mohl bych tam pokračovat další dva roky a možná bych zase skončil druhý. To mi ale nestačí, proto riskuji. Teď se nedostanu z první části (kvalifikace), což si někteří mohou užívat. Ale užívají si to třetí se ztrátou jedné sekundy. Oni mě porážejí, ale neporážejí Mercedes, což je můj konečný cíl. Ať si to nyní ostatní užijí, ale brzy přijde čas, kdy si to budu užívat já.“ (duben 2015)

„Skončil jsem v šampionátu druhý ve třech z pěti let u Ferrari. Mohl bych tam pokračovat další dva roky a možná bych zase skončil druhý. To mi ale nestačí, proto riskuji. Teď se nedostanu z první části (kvalifikace), což si někteří mohou užívat. Ale užívají si to třetí se ztrátou jedné sekundy. Oni mě porážejí, ale neporážejí Mercedes, což je můj konečný cíl. Ať si to nyní ostatní užijí, ale brzy přijde čas, kdy si to budu užívat já.“ (duben 2015)

„V Malajsii jsme byli téměř tři sekundy za nejlepšími, a teď jsou to dvě sekundy, přitom jsme dvě až tři desetiny za středem pole, o tomto víkendu jsme tedy našli dalších pět nebo šest desetin. Je uklidňující, když vidíme, že jdeme správným směrem.” (Čína 2015)

„V Malajsii jsme byli téměř tři sekundy za nejlepšími, a teď jsou to dvě sekundy, přitom jsme dvě až tři desetiny za středem pole, o tomto víkendu jsme tedy našli dalších pět nebo šest desetin. Je uklidňující, když vidíme, že jdeme správným směrem.” (Čína 2015)

„Frustrace… závodím 14 let ve formuli 1, takže tohle je situace, kterou znám. V posledních letech to bylo podstatně více frustrující, protože jsme bojovali o šampionát, ale nezískali ho. Teď je to další nový projekt a já jsem mnohem optimističtější.Za pár měsíců se podíváme (s týmem) za sebe a budeme moci být na sebe hrdí. Užívám si tento proces. Asi to zní divně, ale ztráceli jsme 4,5 s v Austrálii, 3,5 s v Malajsii a 2,5 s v Číně. Celý tenhle proces, který tým dělá každý týden, je úžasný.” (duben 2015)

„Frustrace… závodím 14 let ve formuli 1, takže tohle je situace, kterou znám. V posledních letech to bylo podstatně více frustrující, protože jsme bojovali o šampionát, ale nezískali ho. Teď je to další nový projekt a já jsem mnohem optimističtější.Za pár měsíců se podíváme (s týmem) za sebe a budeme moci být na sebe hrdí. Užívám si tento proces. Asi to zní divně, ale ztráceli jsme 4,5 s v Austrálii, 3,5 s v Malajsii a 2,5 s v Číně. Celý tenhle proces, který tým dělá každý týden, je úžasný.” (duben 2015)

„Mají (Ferrari) své problémy a snaží se to hodit na vás, ale to je normální, protože tě vidí šťastného a spokojeného a je pro ně těžké přijmout některá rozhodnutí, která jsem vloni učinil. Bylo to zejména proto, že jsem měl nabídku zůstat do roku 2019 u Ferrari a musí to být těžké, když slyšíte ne.“ (květen 2015)

„Mají (Ferrari) své problémy a snaží se to hodit na vás, ale to je normální, protože tě vidí šťastného a spokojeného a je pro ně těžké přijmout některá rozhodnutí, která jsem vloni učinil. Bylo to zejména proto, že jsem měl nabídku zůstat do roku 2019 u Ferrari a musí to být těžké, když slyšíte ne.“ (květen 2015)

„Když jsem byl minulý rok ve Ferrari, ztráceli jsme na Mercedes 40 sekund až minutu a letos ztráceli v Barceloně 45 sekund, takže se nic nezměnilo. To je jeden z důvodů, proč jsem změnil tým, protože jsem viděl, že se nic nezměnilo posledních pět let a já jsem nechtěl šestý a sedmý rok (beze změny).“ (květen 2015)

„Když jsem byl minulý rok ve Ferrari, ztráceli jsme na Mercedes 40 sekund až minutu a letos ztráceli v Barceloně 45 sekund, takže se nic nezměnilo. To je jeden z důvodů, proč jsem změnil tým, protože jsem viděl, že se nic nezměnilo posledních pět let a já jsem nechtěl šestý a sedmý rok (beze změny).“ (květen 2015)

„Pro závěrečnou část šampionátu – i když je to velmi ambiciózní cíl, jsem velmi optimistický – musíme být blízko pódiového umístění.“ (květen 2015)

„Pro závěrečnou část šampionátu – i když je to velmi ambiciózní cíl, jsem velmi optimistický – musíme být blízko pódiového umístění.“ (květen 2015)

„V roce 2005 byly vozy o osm sekund rychlejší. V Malajsii inženýři spočítali, že vítěz v letošním roce (Vettel) by od vítěze v roce 2005 dostal šest kol. Když jste rychlejší o šest nebo sedm minut na závod nebo osm sekund na kolo, tak je to mnohem náročnější fyzicky i psychicky. Vše bylo tlačené na limit.“ (k diskusím o pravidlech, květen 2015)

„V roce 2005 byly vozy o osm sekund rychlejší. V Malajsii inženýři spočítali, že vítěz v letošním roce (Vettel) by od vítěze v roce 2005 dostal šest kol. Když jste rychlejší o šest nebo sedm minut na závod nebo osm sekund na kolo, tak je to mnohem náročnější fyzicky i psychicky. Vše bylo tlačené na limit.“ (k diskusím o pravidlech, květen 2015)

„Musíte být také trochu herec – občas. Vždy tu budou situace, kde musíte být trochu falešný. Takže určitě budete potřebovat určité herecké kvality. Potřebujete i zdravou dávku egoismu – ne arogance, ale něco, čím získáte respekt.“ (květen 2015)

„Musíte být také trochu herec – občas. Vždy tu budou situace, kde musíte být trochu falešný. Takže určitě budete potřebovat určité herecké kvality. Potřebujete i zdravou dávku egoismu – ne arogance, ale něco, čím získáte respekt.“ (květen 2015)

„Musíte všechno kontrolovat nejlepším a nejefektivnějším způsobem. V tom je vaše výzva. Je to asi jako v případě pilota dopravního letadla. Prostě musíte kontrolovat, zda vše funguje dobře. Je to nyní těžké jít na limit, protože když budete tlačit na limit, tak se něco přepne do méně efektivního módu a doplatíte na to v čase na kolo. Musíte se postarat, aby vše šlo na sto procent.“ (o současné F1, červen 2015)

„Musíte všechno kontrolovat nejlepším a nejefektivnějším způsobem. V tom je vaše výzva. Je to asi jako v případě pilota dopravního letadla. Prostě musíte kontrolovat, zda vše funguje dobře. Je to nyní těžké jít na limit, protože když budete tlačit na limit, tak se něco přepne do méně efektivního módu a doplatíte na to v čase na kolo. Musíte se postarat, aby vše šlo na sto procent.“ (o současné F1, červen 2015)

„Mám teď vážně velké problémy, závodíme s těmito a vypadáme jako amatéři. Takže teď budu závodit a pak se soustředit na palivo.“ (GP Kanady 2015)

„Mám teď vážně velké problémy, závodíme s těmito a vypadáme jako amatéři. Takže teď budu závodit a pak se soustředit na palivo.“ (GP Kanady 2015)

„Na této trati jsme museli šetřit spoustu paliva a už od prvního kola mi bylo řečeno, abych šetřil palivo, byl jsem ale uprostřed několika bitev. Na rovinkách ztrácíme 35 km/h na Ferrari, museli jsme šetřit palivo, šetřit pneumatiky, protože jsme stavěli jednou a já s nimi bojoval. Po dvou, třech zprávách jsem jim řekl, aby mě teď nechali bojovat, abych si trochu užil a šetřit palivo budu až potom, na konci závodu, až budu sám.“ (po GP Kanady 2015)

„Na této trati jsme museli šetřit spoustu paliva a už od prvního kola mi bylo řečeno, abych šetřil palivo, byl jsem ale uprostřed několika bitev. Na rovinkách ztrácíme 35 km/h na Ferrari, museli jsme šetřit palivo, šetřit pneumatiky, protože jsme stavěli jednou a já s nimi bojoval. Po dvou, třech zprávách jsem jim řekl, aby mě teď nechali bojovat, abych si trochu užil a šetřit palivo budu až potom, na konci závodu, až budu sám.“ (po GP Kanady 2015)

„S pozicí, na které jsme a s výkonem, který máme, si myslím, že soustředit se na příští rok by pro nás teď bylo správnou volbou. Nemám žádný problém začít každý závod z boxové uličky, když budeme mít stále se zlepšující vůz.“ (červen 2015)

„S pozicí, na které jsme a s výkonem, který máme, si myslím, že soustředit se na příští rok by pro nás teď bylo správnou volbou. Nemám žádný problém začít každý závod z boxové uličky, když budeme mít stále se zlepšující vůz.“ (červen 2015)

„Motivaci jsem ztratil v loňském roce. Když jste druhý nebo třetí po mnoho let bez pokroku…bez motivace je těžké pracovat. To vše mám teď zpět. Q3 vidím teď bohužel obvykle v televizi. Viděl jsem tři nejlepší na tiskové konferenci a oni byli velmi smutní. Byli naštvaní. Jeden proto, že se roztočil v první zatáčce, druhý proto, že se roztočil v poslední zatáčce a další proto, že je třetí bez ohledu na podmínky.“ (červen 2015)

„Motivaci jsem ztratil v loňském roce. Když jste druhý nebo třetí po mnoho let bez pokroku…bez motivace je těžké pracovat. To vše mám teď zpět. Q3 vidím teď bohužel obvykle v televizi. Viděl jsem tři nejlepší na tiskové konferenci a oni byli velmi smutní. Byli naštvaní. Jeden proto, že se roztočil v první zatáčce, druhý proto, že se roztočil v poslední zatáčce a další proto, že je třetí bez ohledu na podmínky.“ (červen 2015)

„Jeden bod je dobrý pro morálku týmu a pro ty, kteří pracují ve dne, v noci, nebo jako záplata na ty dny, kdy jsme si ho zasloužili víc. Nemohu říct, že dojet desátý znamená dojet dobře. My chceme být mistry světa a to zahrnuje obrovskou spoustu práce a disciplíny od tohoto momentu až po příští rok. Tým se velice soustředí. Cílem je ukončit rok na odlišné úrovni a to, aby být na bodech bylo normální záležitostí, ne překvapením.“ (GP Velké Británie 2015)

„Jeden bod je dobrý pro morálku týmu a pro ty, kteří pracují ve dne, v noci, nebo jako záplata na ty dny, kdy jsme si ho zasloužili víc. Nemohu říct, že dojet desátý znamená dojet dobře. My chceme být mistry světa a to zahrnuje obrovskou spoustu práce a disciplíny od tohoto momentu až po příští rok. Tým se velice soustředí. Cílem je ukončit rok na odlišné úrovni a to, aby být na bodech bylo normální záležitostí, ne překvapením.“ (GP Velké Británie 2015)

„(Rád bych) rychlejší auta, protože teď jsme tak trochu blízko časům GP2. Asi více testů nebo volnější pravidla pokud jde o vývoj vozu, protože nyní je to tak, že jaký vůz postavíte pro první zimní test, takovou pozici budete mít více méně až do konce roku.“ (červenec 2015)

„(Rád bych) rychlejší auta, protože teď jsme tak trochu blízko časům GP2. Asi více testů nebo volnější pravidla pokud jde o vývoj vozu, protože nyní je to tak, že jaký vůz postavíte pro první zimní test, takovou pozici budete mít více méně až do konce roku.“ (červenec 2015)

„Je pravda, že Formule 1 již není stejná nebo tak vzrušující, jako byla v minulosti – alespoň pro mě ne. Jezdíme s auty, které jsou o dvě nebo tři sekundy rychleji než auta GP2.“ (červenec 2015)

„Je pravda, že Formule 1 již není stejná nebo tak vzrušující, jako byla v minulosti – alespoň pro mě ne. Jezdíme s auty, které jsou o dvě nebo tři sekundy rychleji než auta GP2.“ (červenec 2015)

„Chci tady být a závodit. Nezáleží na tom, jestli jste poslední, jestli jste patnáctí nebo na pole position, chcete řídit vůz a užít si to na trati.“ (GP Maďarska 2015)

„Chci tady být a závodit. Nezáleží na tom, jestli jste poslední, jestli jste patnáctí nebo na pole position, chcete řídit vůz a užít si to na trati.“ (GP Maďarska 2015)

„Dobrý výsledek je relativní, záleží na srovnání s kým. Ve srovnání s námi dopadli (Ferrari) opravdu dobře, ale ve srovnání s tím, kde jsme byli společně v průběhu pěti let, nedělají nic lepšího. Tady v Monze jsme byli pár let v čele šampionátu. Nyní jsou třetí, 100 bodů za Mercedesem. Gratuluji jim, ale myslím, že Ferrari by nemělo být spokojené, když je 100 bodů za Mercedesem.“ (GP Itálie 2015)

„Dobrý výsledek je relativní, záleží na srovnání s kým. Ve srovnání s námi dopadli (Ferrari) opravdu dobře, ale ve srovnání s tím, kde jsme byli společně v průběhu pěti let, nedělají nic lepšího. Tady v Monze jsme byli pár let v čele šampionátu. Nyní jsou třetí, 100 bodů za Mercedesem. Gratuluji jim, ale myslím, že Ferrari by nemělo být spokojené, když je 100 bodů za Mercedesem.“ (GP Itálie 2015)

„Nezáleží na tom, co ostatní říkají. Lidé na stupních vítězů nebo jezdci Williamsu, kteří jsou na pódiu tu a tam, nemohou být šťastní. Jsou čtvrtí, třetí, druzí, pátí. My jsme 16., v pořádku, ale chceme být první a já stále věřím, že jsem na správném místě pro budoucnost.“ (GP Singapuru 2015)

„Nezáleží na tom, co ostatní říkají. Lidé na stupních vítězů nebo jezdci Williamsu, kteří jsou na pódiu tu a tam, nemohou být šťastní. Jsou čtvrtí, třetí, druzí, pátí. My jsme 16., v pořádku, ale chceme být první a já stále věřím, že jsem na správném místě pro budoucnost.“ (GP Singapuru 2015)

„Je velmi frustrující, když vás předjíždějí na rovince. Když vidíte ostatní v zatáčce, že mají možná více problému s vozem než vy, jezdí mimo závodní stopu, brzdní později, dělají chyby, a i přesto vás předjíždění uprostřed rovinky a ne při brzdění.“ (GP Japonska 2015)

„Je velmi frustrující, když vás předjíždějí na rovince. Když vidíte ostatní v zatáčce, že mají možná více problému s vozem než vy, jezdí mimo závodní stopu, brzdní později, dělají chyby, a i přesto vás předjíždění uprostřed rovinky a ne při brzdění.“ (GP Japonska 2015)

„Přes nedostatek výsledků v roce 2015 opravdu věřím, že je McLaren-Honda jediným týmem, který může v budoucnu porazit Mercedes, žádnému jinému týmu se to nepodaří v krátkodobém horizontu.“ (říjen 2015)

„Přes nedostatek výsledků v roce 2015 opravdu věřím, že je McLaren-Honda jediným týmem, který může v budoucnu porazit Mercedes, žádnému jinému týmu se to nepodaří v krátkodobém horizontu.“ (říjen 2015)

„Sem tam jsem měl pár dobrých kol. Vzpomínám si na Q2 v Japonsku… závod v Austinu byl myslím dobrý v těžkých podmínkách. Cítil jsem se jistý v autě a mohl jsem na to tlačit. Ale na rozdíl od těchto dvou okamžiků si nemyslím, že jsem měl nejlepší sezónu, takže se určitě musím příští rok zlepšit. Když jezdíte vpředu, tak máte větší motivaci, což samozřejmě pomáhá. Ale já jsem v pohotovostním režimu, řekněme v úsporném režimu, abych byl příští roj plný energie.“ (listopad 2015)

„Sem tam jsem měl pár dobrých kol. Vzpomínám si na Q2 v Japonsku… závod v Austinu byl myslím dobrý v těžkých podmínkách. Cítil jsem se jistý v autě a mohl jsem na to tlačit. Ale na rozdíl od těchto dvou okamžiků si nemyslím, že jsem měl nejlepší sezónu, takže se určitě musím příští rok zlepšit. Když jezdíte vpředu, tak máte větší motivaci, což samozřejmě pomáhá. Ale já jsem v pohotovostním režimu, řekněme v úsporném režimu, abych byl příští roj plný energie.“ (listopad 2015)

„Věděli jsme, že Red Bull je o sekundu rychlejší (před rokem 2014 u Ferrari), než jakékoliv jiné auto a vloni jsme věděli, že Mercedes je o sekundu rychlejší, než jakékoliv auto. To byl jeden z důvodů, proč jsem přestoupil k McLarenu-Honda, protože jediný způsob, jak porazit Mercedes v blízké budoucnosti, je mít jiný projekt, odlišnou filozofii. Myslím, že jsem na správném místě.“ (listopad 2015)

„Věděli jsme, že Red Bull je o sekundu rychlejší (před rokem 2014 u Ferrari), než jakékoliv jiné auto a vloni jsme věděli, že Mercedes je o sekundu rychlejší, než jakékoliv auto. To byl jeden z důvodů, proč jsem přestoupil k McLarenu-Honda, protože jediný způsob, jak porazit Mercedes v blízké budoucnosti, je mít jiný projekt, odlišnou filozofii. Myslím, že jsem na správném místě.“ (listopad 2015)

„Tribuny na tomto okruhu jsou z poloviny prázdné a stejné je to na většině okruhů a jsou šampionáty, které nás svojí atraktivitou předhánějí, jako WEC, MotoGP...“ (GP Abú Dhabí 2015)

„Tribuny na tomto okruhu jsou z poloviny prázdné a stejné je to na většině okruhů a jsou šampionáty, které nás svojí atraktivitou předhánějí, jako WEC, MotoGP...“ (GP Abú Dhabí 2015)

„Fernando v loňském roce byl frustrován více. Všichni obviňovali ostatní, všichni se snažili dokázat, že jejich práce je dobrá. Vidět tuhle jednotu mě dělá lepším člověkem.“ (prosinec 2015)

„Fernando v loňském roce byl frustrován více. Všichni obviňovali ostatní, všichni se snažili dokázat, že jejich práce je dobrá. Vidět tuhle jednotu mě dělá lepším člověkem.“ (prosinec 2015)

„Jsem šťastný, protože mám práci, která mě naplňuje, protože každé ráno vstávám a mám naděje a cíl, pro který pracuji.“ (prosinec 2015)

„Jsem šťastný, protože mám práci, která mě naplňuje, protože každé ráno vstávám a mám naděje a cíl, pro který pracuji.“ (prosinec 2015)

„Pokud si některé týmy nemohou dovolit testovat, je to jejich problém. Taková je povaha sportu. Real Madrid si může koupit hráče, které ostatní nemohou.“ (prosinec 2015)

„Pokud si některé týmy nemohou dovolit testovat, je to jejich problém. Taková je povaha sportu. Real Madrid si může koupit hráče, které ostatní nemohou.“ (prosinec 2015)

„Když jsem viděl ten náskok, jaký měl Mercedes v Melbourne, věděl jsem, že jsem se nespletl. Pokud je chcete porazit, musíte riskovat, dělat věci jinak. Ferrari udělalo pokrok, to ano. Ale je to dost, aby poráželi Mercedes pravidelně? Nemyslím si to.“ (duben 2015)
„Skončil jsem v šampionátu druhý ve třech z pěti let u Ferrari. Mohl bych tam pokračovat další dva roky a možná bych zase skončil druhý. To mi ale nestačí, proto riskuji. Teď se nedostanu z první části (kvalifikace), což si někteří mohou užívat. Ale užívají si to třetí se ztrátou jedné sekundy. Oni mě porážejí, ale neporážejí Mercedes, což je můj konečný cíl. Ať si to nyní ostatní užijí, ale brzy přijde čas, kdy si to budu užívat já.“ (duben 2015)
„V Malajsii jsme byli téměř tři sekundy za nejlepšími, a teď jsou to dvě sekundy, přitom jsme dvě až tři desetiny za středem pole, o tomto víkendu jsme tedy našli dalších pět nebo šest desetin. Je uklidňující, když vidíme, že jdeme správným směrem.” (Čína 2015)
„Frustrace… závodím 14 let ve formuli 1, takže tohle je situace, kterou znám. V posledních letech to bylo podstatně více frustrující, protože jsme bojovali o šampionát, ale nezískali ho. Teď je to další nový projekt a já jsem mnohem optimističtější.Za pár měsíců se podíváme (s týmem) za sebe a budeme moci být na sebe hrdí. Užívám si tento proces. Asi to zní divně, ale ztráceli jsme 4,5 s v Austrálii, 3,5 s v Malajsii a 2,5 s v Číně. Celý tenhle proces, který tým dělá každý týden, je úžasný.” (duben 2015)
29
Fotogalerie

Přehled výroků Fernanda Alonsa v roce 2015

Nestává se příliš často, aby tým na chvostu pole budil takový zájem. To by tím týmem ale nesměl být McLaren a v jeho voze dva mistři světa... zvláště když jeden z nich přešel z Ferrari, kterému se letos relativně dařilo.

01.jpg02.jpg03.jpg
04.jpg05.jpg06.jpg
07.jpg08.jpg09.jpg
10.jpg11.jpg12.jpg
13.jpg14.jpg15.jpg
16.jpg17.jpg18.jpg
19.jpg20.jpg21.jpg
22.jpg23.jpg24.jpg
25.jpg26.jpg27.jpg
28.jpg29.jpg

Foto: Getty Images / Clive Mason, Lars Baron, Mark Thompson, Dan Istitene, Charles Coates, Paul Gilham

Doporučujeme

Články odjinud