Monacký jachtařský klub byl ve čtvrtek dějištěm slavnostního odhalení nové, v pořadí třetí generace vozů elektrického seriálu formule E.
Nový design monopostů byl inspirován bojovými letouny a nové vozy jsou znovu primárně určeny pro závody na městských tratích. Třetí generace elektrických formulí se v šampionátu poprvé představí v sezoně 2022/2023.
Vozy, které příští rok vystřídají ty současné, jsou o něco kratší než nynější a především „zhubnou“ o 60 kilogramů. K výraznému odlehčení dojde navzdory navýšení počtu součástek.
Jednou z nejvýraznějších změn je navýšení celkové maximální výkonnosti až na 600 kW, které jde ruku v ruce se snížením kapacity baterie. To zřejmě přispívá k výše zmíněnému snížení hmotnosti. Využití menší baterie umožní efektivnější systém rekuperace. Podle vedení šampionátu budou piloti během závodu až ze 40 % využívat pro pohon energii získanou rekuperací za jízdy.
Výkonný rekuperační systém se navíc bude starat i o brždění zadní nápravy, zadní kola tak nedostanou brzdy.
„Monako je duchovním domovem motorsportu, a proto neexistuje příhodnější místo pro představení monopostu Gen3,“ uvedl pro motorsport.com výkonný ředitel formule E Jamie Reigle.
„Monopost Gen3 představuje výzvu pro zajeté koleje motoristického sportu. Nastavuje laťku ve výkonnosti, efektivnosti a udržitelnosti bez kompromisů.“
Ke slavnostnímu odhalení nedošlo ve čtvrtek v Monaku náhodou, právě na tamní trati se totiž v sobotu jede šestý závod aktuální sezony elektrického mistrovství světa. Jeho lídrem je průběžně Jean-Éric Vergne z týmu DS Techeetah.