Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: F1, FOM, FIA

Foto: F1, FOM, FIA

 Foto: F1, FOM, FIA

Foto: F1, FOM, FIA

 Foto: F1, FOM, FIA

Foto: F1, FOM, FIA

 Foto: F1, FOM, FIA

Foto: F1, FOM, FIA

 Foto: F1, FOM, FIA

Foto: F1, FOM, FIA

 Foto: F1, FOM, FIA

Foto: F1, FOM, FIA

Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA

Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA

Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA

Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA

Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA

Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA

Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA

Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA

 Foto: Renault

Foto: Renault

 Foto: McLaren

Foto: McLaren

 Foto: McLaren

Foto: McLaren

 Foto: McLaren

Foto: McLaren

 Foto: McLaren

Foto: McLaren

Model v barvách Williamsu Foto: Williams

Model v barvách Williamsu Foto: Williams

Model v barvách Williamsu Foto: Williams

Model v barvách Williamsu Foto: Williams

Model v barvách Williamsu Foto: Williams

Model v barvách Williamsu Foto: Williams

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason
 Foto: Getty Images / Clive Mason
 Foto: Getty Images / Clive Mason
 Foto: Getty Images / Clive Mason
30
Fotogalerie

Vývoj vozů pro rok 2022 se zřejmě částečně zmrazí

Formule 1 se zastavila a to nejméně do léta. Koronavirus ovlivnil nejen letošní sezónu ale i budoucí rok.

Továrny se nyní postupně zavírají na tři týdny (přesný začátek přestávky si týmy mohou vybrat). Poté bude pokračovat vývoj letošních vozů a brzy začne také vývoj vozů pro příští rok – které budou mít letošní šasi.

Týmy příští rok přijdou o část peněz z komerčních práv. Chase Carey už potvrdil, že přijdeme minimálně o 4 závody. Kromě toho se situace dotkne i sponzorů, kteří budou muset šetřit, takže lze očekávat, že pro týmy bude obtížnější najít nové sponzory, nebo si udržet ty stávající. 

Týmy jsou nyní mnohem ochotnější se rychle dohodnout na úsporných opatřeních. Podle Auto Motor und Sport tak může být seznam komponent, jejichž vývoj bude pro příští rok zmrazen, delší. Kromě šasi může jít o části zavěšení, převodovku a možná i chladiče. Pokud by k tomu došlo, musel by být zřejmě zmrazen i vývoj pohonných jednotek. 

Mercedes a Ferrari prý ale moc nesouhlasí s omezením vývoje mimo šasi. 

Vývoj aerodynamiky ale bude určitě pokračovat a některé týmy čeká spousta práce. Někteří inženýři si myslí, že štíhlé nosy Mercedesu, Red Bullu, McLarenu, Renaultu a Racing Pointu jsou nejlepší koncepcí a to kvůli víru Y250. Ostatní tak na ně zřejmě od příštího roku přejdou také.

Vír Y250

Přední křídlo plní několik různých funkcí a jednou z nich je produkce víru, který se podle místa vzniku označuje jako „vír Y250“. Cílem je zajistit, aby tento vír dorazil k okrajům podlahy a utěsnil je. Směrem po proudu sice pomáhá tento vír usměrnit a posílit řada různých dílů karoserie, ale pokud nefunguje správně už od začátku, zbytku auta může nadělat více problémů než užitku. 

Je velmi pravděpodobné, že v příštím roce uvidíme třetí rok po sobě stejné pneumatiky Pirelli. Nové pneumatiky pro rok 2020 týmy odmítly, takže se letos jezdí s loňskými. Příští rok 18palcové nebudou a nové Pirelli zřejmě vyvinout nestihne – snad jen využít ty současné a udělat pár úprav. 

Vývoj pro rok 2022 bude omezen

V rámci snížení nákladů se podle Auto Motor und Sport až do února zmrazí vývoj nových vozů pro rok 2022 (původně pro rok 2021) v aerodynamickém tunelu. 

Šéf Formule 1 Chase Carey a prezident FIA Jean Todt také pracují na snížení rozpočtového stropu – původně měl být ve výši 175 milionů dolarů. Je k tomu ideální doba... 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud