Foto: United Autosports

Foto: United Autosports

 Foto: United Autosports

Foto: United Autosports

 Foto: United Autosports

Foto: United Autosports

 Foto: United Autosports

Foto: United Autosports

 Foto: United Autosports

Foto: United Autosports

 Foto: United Autosports

Foto: United Autosports

 Foto: United Autosports
 Foto: United Autosports
 Foto: United Autosports
 Foto: United Autosports
6
Fotogalerie

Prototypy Cadillac ovládly testy v Daytoně, Alonso chce rychlejší vůz

Na Floridě včera skončilo tradiční lednové třídenní testování před slavným závodem Rolex 24 at Daytona, který se uskuteční na konci ledna. Posádky a týmy absolvovaly celkem sedm testovacích session a jednu kvalifikaci „nanečisto“.

Testům dominovaly týmy, které využívají prototypy značky Cadillac. Ty ve startovním poli nalezneme celkem čtyři. Vůz Cadillac DPi V.R na závodních tratích debutoval v loňské sezóně šampionátu IMSA WSC a včetně čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně tento speciál postavený na podvozku Dallara LMP 2 vyhrál sedmdesát procent podniků ze závodního kalendáře.

Ve vrcholné třídě P byly zajety nejlepší časy víkendu v nedělní kvalifikaci, která rozhodla pouze o rozložení boxových stání pro závod. O složení startovního roštu se rozhodne až v další kvalifikaci během předzávodního týdne.

Nejrychlejší kolo víkendu zajel brazilský expilot formule 1 Felipe Nasr s Cadillacem DPi týmu Whelen Engineering Racing, jehož kokpit sdílí s velezkušeným Američanem Ericem Curranem, pilotem Toyoty ve WEC Mikem Conwayem a mladým Britem Stuartem Middletonem.

Nasrovo nejlepší kolo mělo hodnotu 1:35.806. Na druhém až čtvrtém místě se seřadily zbývající Cadillacy. O čtvrt sekundy za Nasrem zaostal na druhém místě Tristan Vautier s vozem týmu Spirit of Daytona.

Páté a šesté místo získaly v testech prototypy Acura DPi týmu Penske, který se letos po několika sezónách vrací na scénu sportscar. Vůz #6 posádky Dane Cameron, Juan Pablo Montoya, Simon Pagenaud porazil s časem 1:36.988 sesterský prototyp #7 (Castroneves/Rahal/Taylor) o necelé tři desetiny sekundy.

Potřebujeme zrychlit, ví Alonso

S nemalou ztrátou na čelo startovního pole se zatím potýkají „klasické“ prototypy třídy LMP 2, a to včetně dvou Ligierů JS P217 týmu United Autosports.

Lepším z dvojice Ligierů americko-britského týmu je zatím vůz #23 posádky Phil Hanson, Lando Norris, Fernando Alonso. O nejlepší čas prototypu #23 1:37.515 se postaral španělský dvojnásobný mistr světa F1 Alonso. Španělův čas je však o sekundu a sedm desetin pomalejší než nejlepší kolo Felipeho Nasra.

„Stále dochází ke drobným změnám nastavení, díky kterým naše auto postupně zrychluje. Jsem stále na začátku a jedná se jen o testování. Musíme ale najít způsob, jak zrychlit. Až se vrátíme do Daytony těsně před samotným závodem, tak již budeme, doufejme, více konkurenceschopní,“ řekl šestatřicetiletý Španěl pro motorsport.com.

Alonsův nejlepší čas zajetý v kvalifikaci stačil na devatenácté místo v kombinovaném pořadí všech víkendových session (jedná se o pořadí jezdců, ne celých posádek). O osmadvacátý nejlepší čas 1:37.779 se v sesterském voze #32 postaral Brazilec Bruno Senna. Ten se v kopitu střídá ještě se Hugem de Sadeleerem, Willem Owenem a Paulem di Restou.

Stroll zatím recept na Daytonu nenašel

Kromě Fernanda Alonsa se z aktivních pilotů formule 1 zúčastní letošní čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně i Lance Stroll.

Pro kanadského pilota to bude již druhá účast, poprvé na Floridě závodil v roce 2016 s Fordem Riley DP týmu Chipa Ganassiho a společně s Wurzem, Hartleym a Priaulxem obsadil páté místo absolutně.

V letošním roce je Lance Stroll v Daytoně členem posádky vozu Oreca 07 Gibson #37 týmu Jackie Chan DC Racing, který se v loňské sezóně účastnil šampionátu FIA WEC a v Le Mans získal kromě doublu ve třídě LMP 2 i druhé a třetí místo v absolutním pořadí za vítězným týmem Porsche.

Devatenáctiletému Kanaďanovi se však během testů příliš nedařilo. Jeho nejlepší čas 1:38.423, který zajel během páté session, stačil až na třiačtyřicáté místo mezi všemi jezdci startujícími ve třídě P.

O nejlepší čas 1:37.697 posádky prototypu #37 se postaral bývalý nizozemský pilot Formule E Robin Frijns.

V GTLM na čele Ford

V kategorii GTLM bojovaly během testů na čele především tovární vozy Ford GT, Chevrolet Corvette C7.R a Porsche 911 RSR.

Tempu čela výsledkové listiny zatím příliš nestačí továrna BMW, která v Daytoně poprvé nasazuje zbrusu nový speciál M8 GTE (v USA označen jako GTLM). Dva tyto vozy budou startovat i ve třídě LMGTE – PRO světového vytrvalostního šampionátu FIA WEC, díky čemuž se BMW poprvé od roku 2011 vrátí do Le Mans.

O nejlepší čas víkendu 1:43.610 se během nedělní kvalifikace v kategorii GTLM postaral tovární pilot Fordu Joey Hand, který s vozem #66 o pouhých třicet tisícin sekundy porazil Olivera Gavina s Chevroletem Corvette #4. O desetinu sekundy zaostal na třetím místě Ryan Briscoe s Fordem #67.

Ineichen s Lamborghini nejrychlejší v GTD

Švýcar Rolf Ineichen zaznamenal již v první testovací session s vozem Lamborghini Huracan GT3 #11 týmu GRT Grasser Racing nejlepší čas kategorie GTD, který měl hodnotu 1:47.104.

Čeští fanoušci motorsportu si mohou Ineichena pamatovat z brněnského Masarykova okruhu, kde se v roce 2016 zúčastnil se stejným vozem závodu Hankook 24H Epilog Brno.

O pouhých jednadvacet tisícin sekundy zaostal za Ineichenem Ital se zkušenostmi z WEC Matteo Cairoli, který ve třetí testovací session zajel s vozem Porsche 911 GT3 R #59 týmu Manthey-Racing čas 1:47.125.

Foto: United Autosports

Doporučujeme

Články odjinud