Alonso začínal v roce 2001 u Minardi. Na snímku z roku 2001 v Monze. Foto: Getty Images / Clive Mason

Alonso začínal v roce 2001 u Minardi. Na snímku z roku 2001 v Monze. Foto: Getty Images / Clive Mason

Alonso během GP Belgie ve Spa, 2001 Foto: Getty Images / Clive Mason

Alonso během GP Belgie ve Spa, 2001 Foto: Getty Images / Clive Mason

GP Brazílie 2001 Foto: Getty Images / Andreas Rentz

GP Brazílie 2001 Foto: Getty Images / Andreas Rentz

Během zimního testování pro Renault, prosinec 2002 Foto: Getty Images

Během zimního testování pro Renault, prosinec 2002 Foto: Getty Images

Test pro Jaguar na konci května 2002 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Test pro Jaguar na konci května 2002 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Fernando Alonso a Jarno Trulli na prezentaci Renaultu, 2003 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Fernando Alonso a Jarno Trulli na prezentaci Renaultu, 2003 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

S budoucím týmovým kolegou v roce 2003. Alonso si zrovna zkouší PlayStation 2. Foto: Getty Images / Mark Thompson

S budoucím týmovým kolegou v roce 2003. Alonso si zrovna zkouší PlayStation 2. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Velká cena Maďarska a první vítězství v F1, rok 2003 Foto: Getty Images / Martin Rose

Velká cena Maďarska a první vítězství v F1, rok 2003 Foto: Getty Images / Martin Rose

Velká cena Maďarska a první vítězství v F1, rok 2003 Foto: Getty Images

Velká cena Maďarska a první vítězství v F1, rok 2003 Foto: Getty Images

Rok 2003 a velká nehoda v Brazílii. Alonso narazil do trosek vozu Marka Webbera a poté do zdi z pneumatik. Foto: Getty Images / Clive Rose

Rok 2003 a velká nehoda v Brazílii. Alonso narazil do trosek vozu Marka Webbera a poté do zdi z pneumatik. Foto: Getty Images / Clive Rose

Nehoda v Brazílii 2003. Foto: Getty Images / Clive Rose

Nehoda v Brazílii 2003. Foto: Getty Images / Clive Rose

Na Katalánském okruhu, 2004 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Na Katalánském okruhu, 2004 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

GP Brazílie 2004 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Brazílie 2004 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Austrálie 2004 Foto: Getty Images / Clive Rose

GP Austrálie 2004 Foto: Getty Images / Clive Rose

Alonso, Trulli, 2004 Foto: Getty Images / Kati Jurischka

Alonso, Trulli, 2004 Foto: Getty Images / Kati Jurischka

Fernando Alonso v Japonsku 2004 Foto: Getty Images / Martin Rose

Fernando Alonso v Japonsku 2004 Foto: Getty Images / Martin Rose

Modelky Lucy Pinder a Michelle Marsh a Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella. Fotografie byla pořízena během GP Velké Británie 2005 Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Modelky Lucy Pinder a Michelle Marsh a Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella. Fotografie byla pořízena během GP Velké Británie 2005 Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Alonso a Schumacher po velké bitvě v Imole (GP San Marina 2005) Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Alonso a Schumacher po velké bitvě v Imole (GP San Marina 2005) Foto: Getty Images / Vladimir Rys

GP Brazílie 2005 Foto: Getty Images / Vladimir Rys

GP Brazílie 2005 Foto: Getty Images / Vladimir Rys

V Brazílii 2005 dojel Alonso třetí, ale získal titul mistra světa. Foto: Getty Images / Clive Rose

V Brazílii 2005 dojel Alonso třetí, ale získal titul mistra světa. Foto: Getty Images / Clive Rose

Alonso slaví zisk prvního titulu, Brazílie 2005. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Alonso slaví zisk prvního titulu, Brazílie 2005. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Alonso slaví zisk prvního titulu, Brazílie 2005. Foto: Getty Images / Paul Gilham

Alonso slaví zisk prvního titulu, Brazílie 2005. Foto: Getty Images / Paul Gilham

Brazílie 2005. Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Brazílie 2005. Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Úspěšná tečka za sezónou 2005 a vítězství v Číně. Foto: Getty Images / Paul Gilham

Úspěšná tečka za sezónou 2005 a vítězství v Číně. Foto: Getty Images / Paul Gilham

Testy před sezónou 2006 v Jerezu. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Testy před sezónou 2006 v Jerezu. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Schumacher, Alonso, San Marinu 2006, Alonso tentokrát skončil druhý Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Schumacher, Alonso, San Marinu 2006, Alonso tentokrát skončil druhý Foto: Getty Images / Vladimir Rys

GP USA 2006 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP USA 2006 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Japonska 2006 Foto: Getty Images / Clive Rose

GP Japonska 2006 Foto: Getty Images / Clive Rose

GP Japonska 2006 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Japonska 2006 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Brazílie 2006 a druhý titul Foto: Getty Images / Vladimir Rys

GP Brazílie 2006 a druhý titul Foto: Getty Images / Vladimir Rys

V roce 2007 přešel Alonso k McLarenu Foto: Getty Images / Paul Gilham

V roce 2007 přešel Alonso k McLarenu Foto: Getty Images / Paul Gilham

S Lewisem Hamiltonem, Austrálie 2007 Foto: Getty Images / Mark Thompson

S Lewisem Hamiltonem, Austrálie 2007 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Alonsova dnes již bývalá manželka - španělská zpěvačka Raquel Del Rosario. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Alonsova dnes již bývalá manželka - španělská zpěvačka Raquel Del Rosario. Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Monaka 2007, Alonso vyhrál, Hamilton skončil druhý. Foto: Getty Images / Paul Gilham

GP Monaka 2007, Alonso vyhrál, Hamilton skončil druhý. Foto: Getty Images / Paul Gilham

GP Francie 2007 Foto: Getty Images / Paul Gilham

GP Francie 2007 Foto: Getty Images / Paul Gilham

Monza 2007 Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Monza 2007 Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Ve Spa 2007 Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Ve Spa 2007 Foto: Getty Images / Vladimir Rys

V Japonsku (Fuji, 2007) Foto: Getty Images / Clive Mason

V Japonsku (Fuji, 2007) Foto: Getty Images / Clive Mason

Sezóna 2007 se pro Alonsa vyvinula tak, jak se vyvinula a tak se vrátil do Renaultu. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sezóna 2007 se pro Alonsa vyvinula tak, jak se vyvinula a tak se vrátil do Renaultu. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Oslavy narozenin v roce 2008 během GP Německa. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Oslavy narozenin v roce 2008 během GP Německa. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Nelson Piquet, Flavio Briatore a Fernando Alonso 2008 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Nelson Piquet, Flavio Briatore a Fernando Alonso 2008 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Kontroverzní vítězství v Singapuru 2008 Foto: Getty Images / Paul Gilham

Kontroverzní vítězství v Singapuru 2008 Foto: Getty Images / Paul Gilham

Kontroverzní vítězství v Singapuru 2008 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Kontroverzní vítězství v Singapuru 2008 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Monako 2008 Foto: Getty Images / Paul Gilham

Monako 2008 Foto: Getty Images / Paul Gilham

GP Velké Británie 2009 Foto: Getty Images

GP Velké Británie 2009 Foto: Getty Images

Alonso, Vettel po kvalifikaci na GP Číny 2009 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Alonso, Vettel po kvalifikaci na GP Číny 2009 Foto: Getty Images / Mark Thompson

V roce 2010 začal Alonso svou éru u Ferrari. Na snímku na lednové akci Wroom. Foto: Getty Images / Vladimir Rys

V roce 2010 začal Alonso svou éru u Ferrari. Na snímku na lednové akci Wroom. Foto: Getty Images / Vladimir Rys

První závod a první vítězství pro Ferrari (Bahrajn). Foto: Getty Images / Vladimir Rys

První závod a první vítězství pro Ferrari (Bahrajn). Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Alonso a Michael Schumecher, Austrálie 2010 Foto: Getty Images / Paul Gilham

Alonso a Michael Schumecher, Austrálie 2010 Foto: Getty Images / Paul Gilham

Korea, 2010 Foto: Getty Images / Paul Gilham

Korea, 2010 Foto: Getty Images / Paul Gilham

Čekání na start deštivé Velké ceny Jižní Koreje, 2010 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Čekání na start deštivé Velké ceny Jižní Koreje, 2010 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Korea 2010. Alonso vyhrál poté, co Mark Webber boural a Vettela potkaly technické problémy. Foto: Getty Images / Ker Robertson

Korea 2010. Alonso vyhrál poté, co Mark Webber boural a Vettela potkaly technické problémy. Foto: Getty Images / Ker Robertson

Abú Dhabí 2010 Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Abú Dhabí 2010 Foto: Getty Images / Vladimir Rys

V Abú Dhabí 2010 Alonso sahal po třetím titulu...ale nedosáhl na něj. Foto: Getty Images / Ker Robertson

V Abú Dhabí 2010 Alonso sahal po třetím titulu...ale nedosáhl na něj. Foto: Getty Images / Ker Robertson

GP Japonska 2011 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Japonska 2011 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Velké Británie 2012 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Velké Británie 2012 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Maďarsko 2012 Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Maďarsko 2012 Foto: Getty Images / Vladimir Rys

GP USA 2012 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP USA 2012 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pálení gum na akci Ferrari Finali Mondiali 2012 Foto: Getty Images / Manuel Queimadelos Alonso

Pálení gum na akci Ferrari Finali Mondiali 2012 Foto: Getty Images / Manuel Queimadelos Alonso

Souboj s Webberem, Brazílie 2012 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Souboj s Webberem, Brazílie 2012 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Tehdejší přítelkyně Daša Kapustina. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Tehdejší přítelkyně Daša Kapustina. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Slavné Alonsovo vítězství ve Valencii (GP Evropy 2012) Foto: Getty Images / Mark Thompson

Slavné Alonsovo vítězství ve Valencii (GP Evropy 2012) Foto: Getty Images / Mark Thompson

Slavné Alonsovo vítězství ve Valencii (GP Evropy 2012) Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Slavné Alonsovo vítězství ve Valencii (GP Evropy 2012) Foto: Getty Images / Vladimir Rys

GP Malajsie 2012 Foto: Getty Images / Clive Mason

GP Malajsie 2012 Foto: Getty Images / Clive Mason

Nehoda po startu GP Belgie 2012 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Nehoda po startu GP Belgie 2012 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Nehoda po startu GP Belgie 2012 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Nehoda po startu GP Belgie 2012 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Alonso kameramanem po třetím místu v Itálii 2012 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Alonso kameramanem po třetím místu v Itálii 2012 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Odstavené poškozené Ferrari Fernanda Alonsa po nehodě z úvodu GP Japonska 2012 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Odstavené poškozené Ferrari Fernanda Alonsa po nehodě z úvodu GP Japonska 2012 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Korea 2013 Foto: Getty Images / Clive Mason

Korea 2013 Foto: Getty Images / Clive Mason

Na akci Shellu 2013 Foto: Getty Images

Na akci Shellu 2013 Foto: Getty Images

GP Španělska 2013 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Španělska 2013 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Vettel (vítěz), Alonso (druhý) a Mark Webber (třetí), GP Itálie 2013 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Vettel (vítěz), Alonso (druhý) a Mark Webber (třetí), GP Itálie 2013 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Bahrajnu 2013 Foto: Getty Images / Clive Mason

GP Bahrajnu 2013 Foto: Getty Images / Clive Mason

GP Ruska 2013 Foto: Getty Images / Dan Istitene

GP Ruska 2013 Foto: Getty Images / Dan Istitene

V roce 2014 se Alonso vrátil k McLarenu Foto: Getty Images

V roce 2014 se Alonso vrátil k McLarenu Foto: Getty Images

Nehoda během předsezónních testů 2015 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Nehoda během předsezónních testů 2015 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Malajsie 2015 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Malajsie 2015 Foto: Getty Images / Mark Thompson

S Ronem Dennisem v Číně 2015 Foto: Getty Images / Dan Istitene

S Ronem Dennisem v Číně 2015 Foto: Getty Images / Dan Istitene

Kanada 2015 Foto: Getty Images / Charles Coates

Kanada 2015 Foto: Getty Images / Charles Coates

Rakousko 2015 Foto: Getty Images / Charles Coates

Rakousko 2015 Foto: Getty Images / Charles Coates

V Rusku 2015 oslavil Alonso 250. Grand Prix v F1. Foto: Getty Images / Dan Istitene

V Rusku 2015 oslavil Alonso 250. Grand Prix v F1. Foto: Getty Images / Dan Istitene

V Rusku 2015 oslavil Alonso 250. Grand Prix v F1. Foto: Getty Images / Clive Mason

V Rusku 2015 oslavil Alonso 250. Grand Prix v F1. Foto: Getty Images / Clive Mason

Brazílie 2015 Foto: Getty Images / Clive Mason

Brazílie 2015 Foto: Getty Images / Clive Mason

S tehdejší přítelkyní Larou Alvarez, Abú Dhabí 2015 Foto: Getty Images / Mark Thompson

S tehdejší přítelkyní Larou Alvarez, Abú Dhabí 2015 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Velká nehoda v Austrálii 2016 Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Velká nehoda v Austrálii 2016 Foto: Getty Images / Robert Cianflone

GP Španělska 2016 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Španělska 2016 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Charitativní zápas před GP Monaka 2016 Foto: Getty Images / Lars Baron

Charitativní zápas před GP Monaka 2016 Foto: Getty Images / Lars Baron

Oslavy 35. narozenin v Německu 2016 Foto: Getty Images / Charles Coates

Oslavy 35. narozenin v Německu 2016 Foto: Getty Images / Charles Coates

S Jensonem Buttonem v Suzuce 2016 Foto: Getty Images / Clive Rose

S Jensonem Buttonem v Suzuce 2016 Foto: Getty Images / Clive Rose

S přítelkyní Lindou Morselli v Bahrajnu 2017 Foto: Getty Images / Clive Mason

S přítelkyní Lindou Morselli v Bahrajnu 2017 Foto: Getty Images / Clive Mason

V roce 2017 si Alonso odskočil do IndyCar. Zúčastnil se závodu Indy 500 Foto: IndyCar

V roce 2017 si Alonso odskočil do IndyCar. Zúčastnil se závodu Indy 500 Foto: IndyCar

Během pit stopu v závodě Indy 500 v roce 2017 Foto: IndyCar

Během pit stopu v závodě Indy 500 v roce 2017 Foto: IndyCar

Indy 500 nakonec Alonso po poruše motoru nedokončil. Foto: IndyCar

Indy 500 nakonec Alonso po poruše motoru nedokončil. Foto: IndyCar

Sezóna 2017 byla pro Alonsa ve F1 jednou z těch nejhorších. Získal jen 17 bodů a skončil 15. Foto: Getty Images / Dan Istitene

Sezóna 2017 byla pro Alonsa ve F1 jednou z těch nejhorších. Získal jen 17 bodů a skončil 15. Foto: Getty Images / Dan Istitene

Začátek testů v roce 2018. Alonsovi se uvolnilo kolo. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Začátek testů v roce 2018. Alonsovi se uvolnilo kolo. Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

V roce 2018 Alonso vstoupil do WEC. Hned první závod ve Spa vyhrál. Foto: Toyota Gazoo Racing

V roce 2018 Alonso vstoupil do WEC. Hned první závod ve Spa vyhrál. Foto: Toyota Gazoo Racing

Na stupních vítězů ve Spa (WEC) v roce 2018 Foto: Toyota Gazoo Racing

Na stupních vítězů ve Spa (WEC) v roce 2018 Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

Alonso je prvním mistrem světa F1, který získal titul ve WEC. Není ale prvním jezdcem F1, kterému se to povedlo. Téměř v každé sezóně WEC vyhrál vůz, v jehož posádce byl alespoň jeden jezdec F1: André Lotterer (2012), Allan McNish (2013), Sébastien Buemi (2014), Anthony Davidson (2014), Mark Webber (2015) a Brendon Hartley (2015, 2017). Foto: Toyota Gazoo Racing

Alonso je prvním mistrem světa F1, který získal titul ve WEC. Není ale prvním jezdcem F1, kterému se to povedlo. Téměř v každé sezóně WEC vyhrál vůz, v jehož posádce byl alespoň jeden jezdec F1: André Lotterer (2012), Allan McNish (2013), Sébastien Buemi (2014), Anthony Davidson (2014), Mark Webber (2015) a Brendon Hartley (2015, 2017). Foto: Toyota Gazoo Racing

V letech 2019 a 2020 se Alonso zúčastnil znovu závodu Indy500. V prvním případě se nekvalifikoval, ve druhém dojel 21. Foto: IndyCar

V letech 2019 a 2020 se Alonso zúčastnil znovu závodu Indy500. V prvním případě se nekvalifikoval, ve druhém dojel 21. Foto: IndyCar

V roce 2019 vyhrál Alonso v Daytoně. Posádka prototypu Cadillac DPi-V.R #10 týmu Wayne Taylor Racing odjela slavný závod ve složení Fernando Alonso, Kamuj Kobajaši a Renger van der Zande. Foto: Wayne Taylor Racing

V roce 2019 vyhrál Alonso v Daytoně. Posádka prototypu Cadillac DPi-V.R #10 týmu Wayne Taylor Racing odjela slavný závod ve složení Fernando Alonso, Kamuj Kobajaši a Renger van der Zande. Foto: Wayne Taylor Racing

V roce 2020 si Alonso vyzkoušel Dakar.  Foto: Toyota Gazoo Racing

V roce 2020 si Alonso vyzkoušel Dakar.  Foto: Toyota Gazoo Racing

V roce 2020 si Alonso vyzkoušel Dakar.  Foto: Toyota Gazoo Racing

V roce 2020 si Alonso vyzkoušel Dakar.  Foto: Toyota Gazoo Racing

 Foto: Renault

Foto: Renault

 Foto: Renault

Foto: Renault

 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Alonso ve voze Alpine Foto: Getty Images / Lars Baron

Alonso ve voze Alpine Foto: Getty Images / Lars Baron

Alonso během GP Belgie ve Spa, 2001 Foto: Getty Images / Clive Mason
GP Brazílie 2001 Foto: Getty Images / Andreas Rentz
Během zimního testování pro Renault, prosinec 2002 Foto: Getty Images
Test pro Jaguar na konci května 2002 Foto: Getty Images / Mark Thompson
110
Fotogalerie

Vítej v mém světě, říká Alonso o Hamiltonovi

Fernando Alonso připomenul, že formule 1 je týmový sport, i když pozornost je vždy soustředěna převážně na jezdce.

Fernando Alonso poskytl před domácí grand prix rozhovor pro britskou BBC. Jedním z témat byla situace Mercedesu a Lewise Hamiltona.

„Taková je povaha tohoto sportu,“ řekl Alonso. „Někdy máte lepší vůz, jindy zase ne tak dobrý vůz a stále musíte bojovat a dělat pokroky. Letos vidíme, že jezdec je v F1 velmi důležitý, ale ne rozhodující.“

„Lewis jezdí stejně dobře jako v posledních osmi letech. Dominoval tomuto sportu a překonával všechny rekordy, má 100 a něco pole positions... A teď zajede mega kolo, jak říkal v Austrálii nebo kde, a je o sekundu pozadu. Takže... vítej v mém světě.“

F1 je týmový sport

„Tohle je F1. Není to spravedlivý sport, pokud jde o čísla. Více než cokoli jiného je to týmový sport a my máme tendenci na to zapomínat, zejména když máme úspěch. Jsme tak šťastní za to, čeho dosahujeme, že i když se snažíme podělit s týmem, všechny titulky v médiích jsou o jezdci.“

„Stalo se mi to, když jsem vyhrál dva šampionáty. Porážel jsem Michaela Schumachera. Bylo to velké téma, ale moje auto bylo v té době spolehlivější a mělo velmi dobrý výkon. Balík, který máte k dispozici, nemůžete nikdy dostatečně pochválit, protože titulky budou stejně patřit jezdci. A s Lewisem je to stejné.“

„Mít více než 100 pole positions ve F1 je něco nemyslitelného. Musíte mít nejlepší auto a balík po mnoho a mnoho let.“

„Někdy jezdíte úchvatná kola a jste patnáctí. A jak to lidem vysvětlíte? To nejde.“

„Zaslouží si všechno, čeho v minulosti dosáhl, ale letošní rok je dobrou připomínkou toho, že ve všech těch rekordech a číslech hraje velkou roli to, co máte v rukou jako balík v podobě auta.“

Na otázku, zda je překvapen, že Russell poráží Hamiltona, Alonso odpovídá: „Ano i ne. George byl v posledních letech velmi rychlý a myslím, že všichni očekávali, že bude pro Lewise těžkým soupeřem. Stále však věřím, že Lewis nakonec šampionát dokončí s náskokem. Zatím je to jen pět závodů ze šampionátu, ale nakonec, až bude situace záludnější nebo dojde k obtížným situacím, bude mít Lewis stále více zkušeností a možná i více talentu.“

Alonso má pověst velmi dobrého pilota, možná jednoho z nejlepších v historii, ale se složitou povahou. Mnohokrát opustil tým frustrovaný.

„Jsem velmi soutěživý člověk, a když nevyhráváte, určitě vám ten pocit chybí a vždy se v průběhu sezony dostaví určitá frustrace.“

S odstupem let se zdá, že Alonso našel způsob, jak zmírnit účinek nenaplněných ambicí. Na třetí titul to nevypadá, ale zdá se, že k tomu přistupuje jinak. A to přesto, že cíl zůstává...

„Určitě je to jiné," odpovídá Alonso. „Roky ve Ferrari byly hodně náročné. Několikrát jsme byli velmi blízko a ty promarněné příležitosti byly pro všechny dost těžké. Atmosféra v týmu nebyla v jednu chvíli dost šťastná a já jsem se tam rozhodl ukončit vztah, i když jsem měl ještě dva roky smlouvu. Bylo to nejlepší pro obě strany.“

„Nyní stále strašně moc toužím po třetím mistrovském titulu, ale zároveň chápu, jak to teď ve sportu chodí a že máte jen jedno auto nebo maximálně dvě, které mohou bojovat o titul.“

„Snažíte se s týmem vybudovat to auto a ten proces je zajímavý – to jak společně s týmem, zázemím v továrně a všemi prostředky vyrůst, jen abyste byli jedním z těch dvou týmů, které mohou bojovat o šampionát.“

Alonso si dal od F1 přestávku. Zkoušel Le Mans i Dakar. Jeho návrat nakonec proběhl dobře.

„Všichni očekávali, že budu rychlý, ale po dvou letech mimo sport se může stát cokoli.“

Alonso zmiňuje Michaela Schumachera a jeho návrat v letech 2010 až 12. „Byl jsem šťastný, že jsem se cítil konkurenceschopný a dostal se do rytmu. Možná že prvních pět závodů v loňském roce pro mě bylo těžkých a zpočátku jsem nebyl superkonkurenceschopný. Ale jsem hrdý na to, čeho jsme dosáhli potom, a letos jsme byli konkurenceschopnější než loni, ale ještě jsme nezískali tolik bodů, protože se v prvních pěti závodech dělo hodně věcí.“

S pravidly moc spokojený není

Jedním z důvodů, proč se Alonso do F1 vrátil, byla nová pravidla. Španěl přiznal, že je trochu zklamaný.

„Pravidla? Asi jsem od nich očekával trochu víc, aby byla větší rovnováha mezi týmy, více možností pro různé týmy, aby podávaly dobré výkony. Stále jsou tu jen dva týmy, které mohou vyhrávat závody. Ale musím říct, že tyto dva týmy byly dost dobré na to, aby dosáhly těchto výsledků. Došlo k promíchání všeho, co se týče výkonnosti, odvedli lepší práci než ostatní, takže alespoň využili této příležitosti a zdá se, že my jsme tuto příležitost plně nevyužili.“

Alonsa se zeptali, zda něčeho nelituje. Pokud by postupoval jinak, měl by více titulů?

„Pokud v určitém okamžiku života něco uděláte, je to proto, že jste cítili, že je to správné, a díky tomuto rozhodnutí přišly další příležitosti,“ řekl Alonso.

„Kdybych zůstal v různých týmech déle, nebo cokoli jiného, nemyslím si, že bych měl šanci vyhrát, protože sportu velmi dominoval jeden tým a do toho týmu jsem neměl možnost jít.“

„S Mercedesem jsem nikdy nemluvil. Takže kromě toho, že jsem skončil druhý v červeném, oranžovém nebo modrém autě, to nic moc nemění. Stejně jste druhý.“

„Všechna rozhodnutí mě alespoň přiměla k tomu, abych si zkusil splnit spoustu snů, jako třeba 24 hodin Le Mans nebo zkusil Indy 500. A to je všechno. Takže jsem šťastný tam, kde jsem teď.“

Romain Grosjean - Indianapolis 500 Practice - By_ Mike Young_Large Image Without Watermark_m57139.jpg
V IndyCar mají místo svatozáře aeroscreen. Foto: IndyCar

Za týden se jede Monako a současně také Indy 500. Alonsovým cílem bylo vítězství ve staré cihelně a zkompletování tzv. trojité koruny. Nyní připouští, že Indy 500 už není takovým cílem jako dříve.

„V Indy s aeroscreenem jsem auto cítil trochu jinak a při rozhovorech s některými kolegy tam rozhodně auta hůř jezdí a hůř se sledují. Takže je to méně zábavné. A až s F1 skončím, nevím, jestli mě bude lákat zkusit to znovu. Neříkám úplně ne, ale je to menší projekt.“

Doporučujeme

Články odjinud