Foto: Getty Images / Clive Rose

Foto: Getty Images / Clive Rose

 Foto: Getty Images / Dan Mullan

Foto: Getty Images / Dan Mullan

 Foto: Getty Images / Dan Mullan

Foto: Getty Images / Dan Mullan

 Foto: Getty Images / Clive Rose

Foto: Getty Images / Clive Rose

 Foto: Getty Images / Clive Rose

Foto: Getty Images / Clive Rose

 Foto: Getty Images / Clive Rose

Foto: Getty Images / Clive Rose

 Foto: Getty Images / Clive Rose

Foto: Getty Images / Clive Rose

 Foto: Getty Images / Dan Mullan

Foto: Getty Images / Dan Mullan

 Foto: Getty Images / Dan Mullan
 Foto: Getty Images / Dan Mullan
 Foto: Getty Images / Clive Rose
 Foto: Getty Images / Clive Rose
8
Fotogalerie

Naše rychlost na rovinkách byla rozhodující, říká vítězný Verstappen

Max Verstappen vyhrál stylem start-cíl Velkou cenu Kanady a navýšil svůj náskok na čele průběžného pořadí mistrovství světa formule 1.

V závěrečných 20 kolech musel pilot Red Bullu čelit tlaku ze strany Carlose Sainze na ferrari. Španěl se ale k žádnému útoku nakonec nedostal a Verstappen si dojel pro šesté letošní vítězství a své první na okruhu v Montrealu.

Podle Verstappena byla v souboji se Sainzem rozhodující rychlost jeho red bullu na rovinkách.

„Naštěstí se zdá, že jsme letos velmi rychlí na rovinkách, což výrazně pomáhá,“ řekl Verstappen.

Jeho situaci naopak nepomohl safety caru, který v poslední třetině vyjel na trať po nehodě Júkiho Cunody.

„Safety car nepomohl. Myslím, že celkově byli (Sainz a Ferrari) v závodě velmi rychlí, takže by pro mě bylo opravdu těžké stáhnout ztrátu, když byli na čerstvějších pneumatikách.

„Na konci to bylo ale opravdu vzrušující. Dával jsem do toho všechno, stejně jako Carlos. Je těžké tady jet za jiným vozem, ale viděl jsem, že tlačí.“

Pro Péreze je odstoupení bolestivé z pohledu boje o titul

Kvůli technickému problému závod nedokončil druhý pilot Red Bullu Sergio Pérez.

Mexičan ztrácel na vedoucího Verstappena před závodem v Kanadě 21 bodů. Po Verstappenově vítězství se jeho ztráta navýšila na 46 bodů.

„Nula, když bojujete o titul, je velmi drahá. Šampionát je ale stále velmi dlouhý, na dnešek chci rychle zapomenout,“ řekl Pérez.

Po nehodě v sobotní kvalifikaci se musel Pérez probíjet startovním polem ze 13. místa na roštu.

„Probojovávali jsme se, šetřili pneumatiky a hlavně brzdy. Byl tam proto velký potenciál vrátit se na dobré pozice.“

Red Bull podle Péreze musí zapracovat na kontrole životnosti jednotlivých komponent, aby zabránil podobným odstoupením.

„Musíme si na to dávat pozor, převodovka byla na konci své životnosti. Spolehlivost je velmi bolestivá. Zároveň je bolestivé mít také nulu v šampionátu.“

Doporučujeme

Články odjinud