Sauber slaví v Grand Prix Turecka 500. grand prix. Foto: Alfa Romeo Sauber vstoupil do F1 v roce 1993. Už dříve jezdil se sportovními vozy. Prvním vozem v F1 byl C12. Písmeno C odkazuje na manželku Petera Saubera Christine. Počátky ve F1 byly ve znamení spolupráce s Mercedesem. Foto: Getty Images / Pascal Rondeau Prvními jezdci byli v roce 1993 JJ Lehto (na snímku ještě ve Scuderii Ferrari). Foto: Getty Images / Pascal Rondeau a Rakušan Karl Wendlinger. Foto: Getty Images / Pascal Rondeau Nejlepšími umístěními v první sezóně byla čtvrtá místa. Sauber získal v roce 1993 celkem 12 bodů a skončil 7. Foto: Getty Images / Pascal Rondeau Do týmu přišel v roce 1994 Heinz-Harald Frentzen. Wendlinger měl v tréninku v Monaku vážnou nehodu. Nahradil ho Andrea de Cesaris a poslední závody odjel JJ Lehto. Foto: Getty Images / Pascal Rondeau Peter Sauber v roce 1994 Foto: Getty Images / Mark Sandten Heinz-Harald Frentzen v Suzuce v roce 1994 Foto: Getty Images / Pascal Rondeau Mercedes se přesunul k McLarenu. Od roku 1995 odebíral Sauber motory Fordu. Sponzorem a spolumajitelem týmu se stal Red Bull, který se Sauberem podepsal desetiletou smlouvu. Foto: Getty Images / Mike Hewitt Vůz Sauber C14 v roce 1995. Foto: Getty Images / Mike Hewitt Karl Wendlinger se v roce 1995 vrátil do týmu. Vydržel ale jen pár závodů. Po nehodě ho nahradil Jean-Christophe Boullion, ale Rakušan se na poslední závody sezóny ještě vrátil. Na snímku je Wendlinger v Argentině. Foto: Getty Images / Pascal Rondeau Heinz-Harald Frentzen získal v GP Itálie 1995 první pódium pro Sauber (třetí místo). Foto: Getty Images / Mike Hewitt Rok 1996 a GP Evropy Foto: Getty Images V roce 1995 se stal partnerem týmu Petronas. V roce 1996 kromě Frentzena jezdil za Sauber Johnny Herbert. Foto: Getty Images / Ben Radford Herbert získal v Monaku v roce 1996 třetí místo. Na snímku s vítězným Panisem. Foto: Getty Images / Pascal Rondeau V roce 1997 se za volantem Sauberu objevili kromě Herberta také dva Italové – Nicola Larini a Gianni Morbidelli (na snímku) a a Argentinec Norberto Fontana. Foto: Getty Images / Michael Cooper Herbert v problémech v Monze. Foto: Getty Images Herbert v Austrálii. Foto: Getty Images / Pascal Rondeau Od roku 1997 do roku 2005 odebíral Sauber motory Ferrari. Na snímku je ten z roku 1997. Foto: Getty Images / Marcus Brandt Rok 1998 a Jean Alesi, který byl novým týmovým kolegou Herberta. Byl to právě Alesi, kdo získal v Belgii třetí místo. Foto: Getty Images / Michael Cooper Alesi v Argentině, 1998 Foto: Getty Images / Tobias Heyer Alesi v Monaku, 1998 Foto: Getty Images / Mark Thompson Alesi v roce 1999 u týmu zůstal a přišel Pedro Diniz Foto: Getty Images / Tobias Heyer Peter Sauber s doutníkem. V roce 1999 ale moc důvodů k oslavám neměl. Tým získal jen pět bodů za několik šestých míst. Foto: Getty Images / Michael Cooper Pedro Diniz v Austrálii v roce 1999 Foto: Getty Images / Tobias Heyer Takhle skončil Diniz v GP Evropy 1999 Foto: Getty Images / Mark Thompson Pomoc byla na místě velmi rychle Foto: Getty Images / Andreas Rentz Pedro Diniz ve Spa v roce 2000. Foto: Getty Images / Clive Mason Pedro Diniz v Japonsku v roce 2000. Foto: Getty Images / Clive Mason Kimi Räikkönen během testů v prosinci 2000. Foto: Getty Images / Mark Thompson Rok 2001 a nová posila v týmu Nick Heidfeld Foto: Getty Images / Mark Thompson V roce 2001 měl Sauber kompletně novou jezdeckou sestavu. Přišel také Kimi Räikkönen. Foto: Getty Images / Clive Mason Kimi Räikkönen v roce 2001 ve Spa Foto: Getty Images / Clive Mason Peter Sauber, Flavio Briatore a Ralf Schumacher v Silverstonu v roce 2001 Foto: Getty Images / Mark Thompson Nick Heidfeld v roce 2002 zůstal u týmu. Na snímku během GP USA. Foto: Getty Images Heinz-Harald Frentzen odjel za Sauber v roce 2002 jeden závod. V USA nahradil Massu. Foto: Getty Images V roce 2002 debutoval u týmu Felipe Massa. Foto: Getty Images / Mark Thompson Felipe Massa v Německu, 2002 Foto: Getty Images / Andreas Rentz GP USA 2003 a Heinz-Harald Frentzen Foto: Getty Images Heinz-Harald Frentzen se v roce 2003 vrátil do Sauberu na celou sezónu. Na snímku s Miss Indie (Celina Jaitley) Foto: Getty Images / Alexander Hassenstein Heinz-Harald Frentzen získal v USA v roce 2003 stupně vítězů. Foto: Getty Images / Mark Thompson Heinz-Harald Frentzen v Silverstonu v roce 2003. Foto: Getty Images / Clive Mason Nick Heidfeld, 2003 Foto: Getty Images / Alexander Hassenstein Heinz-Harald Frentzen, Kanada 2003 Foto: Getty Images / Martin Rose Felipe Massa v Monze v roce 2004. Foto: Getty Images / Clive Rose Felipe Massa v Německu v roce 2004. Sauber v této sezóně získal 34 bodů a 6. místo. Foto: Getty Images / Mark Thompson Massa v roce 2004 Foto: Getty Images / Clive Rose Massa ve Francii v roce 2004 Foto: Getty Images / Mark Thompson V roce 2005 přišel do Sauberu mistr světa Jacques Villeneuve Foto: Getty Images / Martin Rose Jacques Villeneuve Foto: Getty Images / Clive Mason Jacques Villeneuve v Belgii v roce 2005 Foto: Getty Images / Paul Gilham Jacques Villeneuve v Belgii v roce 2005 Foto: Getty Images / Paul Gilham V roce 2006 vstoupilo do Sauberu BMW. Vrátil se Heidfeld, zůstal Villeneuve, kterého v průběhu sezóny nahradil Kubica. Foto: Getty Images / Mark Thompson Technický šéf BMW Sauber Mario Thiessen. Foto: Getty Images / Mark Thompson Rezervním jezdcem týmu se stal Sebastian Vettel. Foto: Getty Images / Mark Thompson Heidfeld v Monze v roce 2006 Foto: Getty Images / Bryn Lennon Hedfeld v Brazílii v roce 2006 Foto: Getty Images / Mark Thompson Nehoda Roberta Kubicy v Kanadě 2007 Foto: Getty Images / Paul Gilham V USA nahradil Kubicu Sebastian Vettel, pro kterého to byl debut ve F1. Foto: Getty Images / Paul Gilham Sebastian Vettel během svého debutu v USA 2007. BMW Sauber skončil v šampionátu na druhém místě. Foto: Getty Images / Mark Thompson V roce 2008 jezdili za BMW Sauber Heidfeld a Kubica. Foto: Getty Images / Mark Thompson Vůz pro rok 2018 během prezentace v Mnichově. Foto: Getty Images / Vladimir Rys Heidfeld získal v Austrálii druhé místo. Bylo to první z několika pódií pro tým v průběhu sezóny. Foto: Getty Images / Robert Cianflone Kubica získal pódium v Monaku. Foto: Getty Images / Mark Thompson A v Kanadě 2008 přišlo první a jediné vítězství pro Sauber (i když pod BMW) v historii. Foto: Getty Images / Paul Gilham Heidfeld a Kubica pokračovali také v roce 2009. Týmu se však dařilo méně a na konci roku BMW z F1 odešlo. Sauber se vrátil k motorům Ferrari. Foto: Getty Images / Jasper Juinen Heidfeld v Číně 2009 Foto: Getty Images / Clive Mason V roce 2010 se za volantem BMW vystřídali Pedro de la Rosa, Nick Heidfeld a Kamuj Kobajaši. Foto: Getty Images / Mark Thompson Kamuj Kobajaši, 2010 Foto: Getty Images / Vladimir Rys Kobajaši ve Valencii v roce 2010 Foto: Getty Images / Mark Thompson V roce 2011 přišel do týmu Sergio Pérez. Foto: Getty Images / Mark Thompson Kobajaši v Austrálii 2011 Foto: Getty Images / Paul Gilham V roce 2012 zůstala jezdecká sestava beze změny: Kobajaši a Pérez. Foto: Getty Images / Peter Fox V Malajsii 2012 nebyl Pérez daleko od vítězství. Na Alonsa ale nestačil a skončil druhý. Foto: Getty Images / Mark Thompson U Sauberu měli přesto z druhého místa obrovskou radost. Foto: Getty Images / Ker Robertson Bernie Ecclestone a šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová. Foto: Getty Images / Clive Mason Partnerem Sauberu se stal i slavný britský fotbalový klub. Foto: Getty Images / Ker Robertson Sergio Pérez v Belgii v roce 2012 Foto: Getty Images / Vladimir Rys V roce 2013 jezdili za Sauber Nico Hülkenberg a Esteban Gutiérrez Foto: Getty Images / Harold Cunningham Nico Hülkenberg v roce 2013 v Sauberu Foto: Getty Images / Mark Thompson Esteban Gutiérrez během testů v roce 2013 Foto: Getty Images / Ker Robertson Hülkenberg v Monaku v roce 2013 Foto: Getty Images / Clive Mason V roce 2014 přišel do týmu Adrian Sutil. Foto: Getty Images / Andrew Hone V roce 2014 přišel do týmu Adrian Sutil. Foto: Getty Images / Mark Thompson Esteban Gutiérrez v problémech v roce 2014 Foto: Getty Images / Drew Gibson V roce 2015 přišel Marcus Ericsson. Na snímku během zimních testů v Jerezu. Foto: Getty Images / Dan Istitene Druhým jezdcem byl v roce 2015 Felipe Nasr. Foto: Getty Images / Mark Thompson Sauber se proměnil podle sponzora (brazilské banky) do žluto-modré. Foto: Getty Images / Mark Thompson Marcus Ericsson během testů v roce 2016 Foto: Getty Images / Clive Mason Marcus Ericsson během testů v roce 2016. Foto: Getty Images / Dan Istitene V červenci 2016 byl oznámen prodej týmu. Sauber kupuje švýcarská investiční společnost Longbow Finance SA Foto: Getty Images / Mark Thompson Nasr v Bahrajnu 2016 Foto: Getty Images / Lars Baron Ericsson v roce 2017 Foto: Getty Images / Mark Thompson Ericsson v roce 2017 Foto: Getty Images / Charles Coates V roce 2017 přišedl do týmu Pascal Wehrlein. Foto: Getty Images / Clive Mason Vůz Sauberu během GP Japonska 2017 Foto: Getty Images / Clive Mason Novým šéfem se stal v roce 2017 Frédéric Vasseur, který přišel z Renaultu. Foto: Getty Images / Mark Thompson V roce 2017 se partnerem týmu stala Alfa Romeo. Foto: Getty Images / Mark Thompson Do týmu přišel Charles Leclerc. Foto: Getty Images / Charles Coates Nehoda Marcuse Ericssona v Monze v roce 2018. Foto: Getty Images 1. února 2019 oznámil tým, že se od roku 2019 stává Alfou Romeo Foto: Getty Images / Mark Thompson Do týmu přišli Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi. Foto: Getty Images / Mark Thompson Tým skončil v roce 2019 na osmém místě. Nejlepší výsledek zaznamenal v Brazílii (4. a 5. místo). Foto: Getty Images / Mark Thompson 103 Fotogalerie Různé názvy, jeden tým. Sauber slaví 500. grand prix. Podívejte se na jeho historii ve fotografiích Petr Kubala 14. listopadu 2020 • 9:02 Sauber slaví v Grand Prix Turecka 500. grand prix. F1sport.cz Alfa RomeoFotografieDoporučujemeSauber