Foto: Getty Images / Dan Mullan

Foto: Getty Images / Dan Mullan

 Foto: Getty Images / Dan Mullan

Foto: Getty Images / Dan Mullan

 Foto: Getty Images / Dan Mullan

Foto: Getty Images / Dan Mullan

 Foto: Getty Images / Lars Baron

Foto: Getty Images / Lars Baron

 Foto: Getty Images / Dan Mullan

Foto: Getty Images / Dan Mullan

 Foto: Getty Images / Dan Mullan

Foto: Getty Images / Dan Mullan

 Foto: Getty Images / Dan Mullan

Foto: Getty Images / Dan Mullan

 Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

 Foto: Getty Images / Dan Mullan
 Foto: Getty Images / Dan Mullan
 Foto: Getty Images / Lars Baron
 Foto: Getty Images / Dan Mullan
8
Fotogalerie

Podle Todta musíme mít vozy, které umí jezdit i v dešti

Podle Jeana Todta by měla F1 v budoucnu postavit vozy, které dokáží jezdit i za deště.

Ve Spa se odjelo jen pár kol za safety carem. Pršelo a kromě velkého množství vody na trati vadila také velmi nízká viditelnost. Z velké části za to mohou vozy a pneumatiky, které za sebou nechávají velkou vodní tříšť. 

„Mnozí kritizovali to, co bylo rozhodnuto ve Spa (že se nebude závodit, pozn. redakce), ale co by se stalo, kdyby se po startu stala nehoda s 10 vozy, která by měla za následek zranění jezdců nebo něco horšího?“ říká Jean Todt, kterého cituje Motorsport.com.

„Byli bychom zmasakrováni. A i bez zranění bychom byli kritizováni. Pro pravidla na rok 2025 musíme myslet na to, abychom měli vozy, které mohou jezdit i v dešti.“

„Vzpomínáte si na Laudu ve Fudži v roce 76? Byl jediným z jezdců, který se vzdal závodění v dešti. Dnes každý jezdec přemýšlí stejně jako tehdy Lauda.“

Doporučujeme

Články odjinud