Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Mark Thompson
 Foto: Getty Images / Mark Thompson
 Foto: Getty Images / Clive Mason
 Foto: Getty Images / Mark Thompson
13
Fotogalerie

Začala opět dominance Mercedesu?

Mercedes vyhrál tři z posledních čtyř závodů. V Baku nevyhrál Hamilton pouze proto, že ho potkal problém s opěrkou hlavy. Je zpět dominance Mercedesu?

Rozdíl mezi Hamiltonem a Ferrari byl velký v kvalifikaci i v závodě. Mercedes navíc vyhrál vše od Kanady kromě Baku. Z vítězství by se tam ale Hamilton radoval také, kdyby ho nepotkaly problémy s opěrkou hlavy.

Spekuluje se, zda Ferrari neublížil zákaz spalování oleje nebo nestíhá ve vývoji. Příčina ale může být také z velké části na straně Mercedesu. Stříbrné šípy se naučily pracovat s pneumatikami.

„Tento víkend jsme dokázali využít plného potenciálu našeho auta, dokonce obou aut,“ řekl Hamilton. V tomto má Hamilton pravdu, protože druhým problémem Mercedesu bylo, že se každý víkend trápil jeden z jeho jezdců. 

Podle Hamiltona byl Silverstone prvním závodem, kdy byl vůz znatelně rychlejší než Ferrari. 

„Když jsme dříve v tomto roce vkročili do víkendu nesprávnou nohou, nedostali jsme auto do optimálního okna a nevyužili jeho výkonnost.“ 

Hamilton si myslí, že Ferrari se to vždy povedlo, proto bylo silné. „Ale se spoustou práce a analýzami jsme se začali posouvat vpřed – zvláště v posledních dvou, třech závodech.“

„Bylo to skvělé týmové úsilí v kombinaci s pneumatikami,“ řekl Toto Wolff. „Ale rád bych viděl, jak bude auto fungovat v Budapešti s nízkými rychlostmi a vysokými teplotami. Pak budeme mít možná úplnější obrázek.“

Klíč je v kvalifikaci, říká Vettel

„Je asi pravdou, že posledních pár závodů byl Mercedes trochu silnější, ale myslím, že opravdovým klíčem je kvalifikace,“ řekl Vettel.

„Jsou schopni přepnout motor a získají na nás tři až šest desetin na rovinkách. V Baku to bylo sedm desetin, v Rakousku půl sekundy. To je něco, co my nemůžeme udělat. Pracujeme na tom, ale nestane se to přes noc.“ 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud