Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto: Getty Images 

Foto: Getty Images 

 Foto: Getty Images 

Foto: Getty Images 

 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

 Foto: Getty Images 

Foto: Getty Images 

 Foto: Getty Images / Joe Portlock

Foto: Getty Images / Joe Portlock

 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

 Foto: Getty Images 

Foto: Getty Images 

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto: Getty Images 
 Foto: Getty Images 
 Foto: Getty Images / Bryn Lennon
9
Fotogalerie

Ferrari využije žetony na změnu zadní části vozu. Dohnat čelo bude těžké, říká Resta

V Maranellu se tvrdě pracuje na voze pro příští rok. Zlepšení by se mělo dostavit od pohonné jednotky ale pracuje se také na vozu.

V aerodynamice mají inženýři pro příští rok téměř volné ruce (ve srovnání s letošním a předešlými roky), i když to není tak jednoduché, jak vysvětlil Simone Resta. 

Vývoj některých částí vozu je zmrazen úplně. Týmy mohou využít dva žetony a upravit jednou velkou nebo dvě menší části.

„Předěláme zadní část vozu,“ uvedl Simone Resta pro Autosprint. Resta se nedávno vrátil do Maranella po krátkém působení u Sauberu a je šéfem vývoje šasi. 

„Myslíme si, že tohle je oblast, která do roku 2021 poskytne větší prostor pro vývoj mezi šasi a aerodynamikou.“

„Kromě toho bude zadní část vozu ovlivněna regulačními změnami, které FIA zavádí ke snížení aerodynamického zatížení za účelem omezení namáhání pneumatik.“

„V důsledku těchto změn (v oblasti podlahy, pozn. redakce) ztratí všechny týmy několik bodů přítlaku a bude nezbytné pracovat na tom, abyste se dostali co nejvíce zpět.“

„To vše nás vede k přesvědčení, že nejdůležitější oblastí, ve které lze utratit vývojové žetony, je zadní část.“

V Maranellu nepochybně věří, že udělají krok vpřed. Zlé jazyky by snad i řekly, že hůře už na tom legendární italská stáj být ani nemůže. Nejde ani tak o srovnání s Mercedesem jako spíše o ztráty na některé týmy ze středu pole. Resta však varuje před přílišným optimismem. Udělat velký krok vpřed bude těžké.

„Svoboda není tak úplná, jak se zdá,“ vysvětluje. „Motor můžete vyvíjet volně (přes zimu, pozn. redakce), ale od prvního závodu v roce 2021 bude zmrazen. Pak se ho už nemůžete dotknout.“

„V oblasti aerodynamiky je sice vývoj volný, ale i tak je omezený tím, co je pod aerodynamikou. Musíte ji chápat jako šaty, které se nosí přes tělo, takže v určitém smyslu rozměry těla ovlivňují konečný tvar.“

„Pokud struktura nosu zůstane stejná, možná budu schopen navrhnout nové přední křídlo, ale moje tvůrčí autonomie bude i tak omezena.“

„Všechna tato zmrazení a omezení nás vedou k myšlence, že pro nás bude obtížné vymazat v jedné sezóně ztrátu, kterou na lídry máme.“

Doporučujeme

Články odjinud