Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: McLaren

Foto: McLaren

 Foto: McLaren

Foto: McLaren

 Foto: McLaren

Foto: McLaren

 Foto: McLaren

Foto: McLaren

 Foto: McLaren

Foto: McLaren

 Foto: IndyCar
 Foto: IndyCar
 Foto: IndyCar
 Foto: IndyCar
20
Fotogalerie

Alonso testoval v Texasu, očekával zrádnější vůz

Fernando Alonso započal svoje přípravy na květnové Indy 500 testováním monopostu Dallara IR-12 na Texas Motor Speedway. Španělský pilot po nabytí prvních zkušeností s letošním aero kitem IndyCar prohlásil, že očekával zrádnější chování vozu.

Dvojnásobný mistr světa formule 1 na oválu v Indianapolisu debutoval v roce 2017, kdy strávil ve vedení 27 kol a jel ve vedoucí skupině až do závěrečných částí závodu. Cíl závodu na 500 mil však Alonso neviděl, protože ho zradil motor Honda v útrobách jeho vozu. Letos Alonso a McLaren vsázejí na motor Chevrolet, který si španělský pilot poprvé vyzkoušel včera na texaském oválu.

„Když jsem minulý rok všechny poslouchal (po loňském Indy 500; pozn. red.), tak jsem očekával mnohem méně přítlaku,“ řekl Alonso směrem k novému aero kitu monopostů IndyCar. „Může být obtížnější na řízení, zvláště pokud sledujete jiný vůz. Dnes to ale nebyl problém, protože jsem byl na trati sám,“ popsal Španěl své první dojmy z testování v Texasu.

„Hádám, že to letos bude náročné, navíc když letos nespolupracuji s Andretti Autosport. Vše si letos zařizujeme sami,“ připomněl Alonso, jehož McLaren bude v Indianapolisu spolupracovat s týmem Carlin. Ani zdaleka se však nebude jednat o tak blízkou spolupráci, jako mezi McLarenem a Andretti Autosport před dvěma lety.

Fernando Alonso doufá, že mu testování v Texasu přinese použitelná data, která pomohou jemu i McLarenu směrem ke květnovému Indy 500. Zároveň si však rodák z Ovieda uvědomuje, že Texas Motor Speedway se s délkou 1.5 míle a prudším klopením zatáček nemálo liší od 2.5 míle dlouhého oválu v Indianapolisu.

„Je dobré být zpět na oválu s velmi specifickým nastavením. Auto zatáčí doleva, místy tak trochu skoro samo, což je pro mě trochu zvláštní pocit, když se pokouším zvyknout si na ovál, který má navíc hodně klopené zatáčky. Hlavně zatáčky 3 a 4 se tady hodně liší od Indianapolisu, ale doufejme, že je to pro nás dobrá příprava,“ přeje si Alonso.

„Já osobně se hlavně snažím zvyknout si na auto. Je to nové auto, nový tým, takže řeším pozici sedadla, opěrky hlavy, řeším pedály a i nastavení volantu. Snažíme se zabydlet i na boxové zídce, veškeré zázemí je pro nás nové, a proto chceme tady v Texasu vyřešit co nejvíce potíží, abychom byli připraveni na Indy 500.“

Alonsovi radí Johnny Rutherford

Fernando Alonso má k ruce, stejně jako před dvěma lety, Johnnyho Rutherforda, který vyhrál Indy 500 dvakrát v letech 1974 a 1976.

„Vždycky se o nás stará v oblastech bezpečnosti, to je pro něj na prvním místě. Poté se mi snaží dávat rady ohledně hrbolů v zatáčkách 3 a 4 a říká mi, jak se dostat blízko zdi na vnějšku druhé zatáčky. Tam se vám dlouho zdá, že jste hodně daleko, jakmile ale skončí klopení a trať se narovná, tak náhle zjistíte, že jste velmi blízko. Jeho rady jsou velmi vítané a je velkou výhodou mít ho na své straně,“ pochvaluje si spolupráci s Rutherfordem Fernando Alonso.

103. ročník 500 mil Indianapolis je na programu v neděli 26. května. Zvítězí – li Alonso, stane se tak teprve druhým člověkem v historii, který získá slavnou „trojkorunu motorsportu“.

Foto: IndyCar

Doporučujeme

Články odjinud