Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli

Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli

Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli

Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli

Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli

Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli

Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli

Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

McLaren 7. a 8. listopadu, Paul Ricard Foto: Pirelli

McLaren 7. a 8. listopadu, Paul Ricard Foto: Pirelli

McLaren 7. a 8. listopadu, Paul Ricard Foto: Pirelli

McLaren 7. a 8. listopadu, Paul Ricard Foto: Pirelli

McLaren 7. a 8. listopadu, Paul Ricard Foto: Pirelli

McLaren 7. a 8. listopadu, Paul Ricard Foto: Pirelli

Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli
Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli
Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli
Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli
12
Fotogalerie

18palcové pneumatiky budou dobré. Návrat k 13palcovým nebude možný, říká Pirelli

Týmy na konci loňského roku odmítly pneumatiky Pirelli pro rok 2020. Letos tak budou jezdit na pneumatikách 2019. V příštím roce je ale čeká daleko větší změna.

Mercedes, Renault a McLaren si vyzkoušeli 18palcové pneumatiky v loňském roce. Za pár dní (8. a 9. února) si je vyzkouší také Ferrari. Kromě toho bude 18palcové pneumatiky letos používat formule 2.

„Naštěstí jsme už odjeli tři testy v roce 2019,“ řekl Mario Isola pro Autosport. „A první zpětná vazba ohledně 18palcových pneumatik je celkem dobrá. Neočekávám tedy, že bude letos nějaké překvapení.“

„Auto bude jiné. Bude postaveno pro 18palcové pneumatiky, takže v roce 2021 budeme mít nový produkt. Nemůžeme se vrátit ke 13palcovým pneumatikám.“

„Jsem pozitivní, protože zejména v prvním testu, který jsme měli na Paul Ricard s Renaultem, jsme odjeli za dva dny 213 kol.“

„Bylo to poprvé, kdy vyjelo hybridní auto (upravený vůz pro testy 18palcových pneumatik), poprvé, kdy jsme jezdili s 18palcovýmu pneumatikami, s novými ráfky, vším novým. V takové situaci očekáváte problém a obvykle musíte zastavit na půl dne nebo možná i více.“

„My jsme však problémy vůbec neměli. Celý náš naplánovaný program jsme zvládli za dva dny. Ujeli jsme více než 1 000 km. Byl to docela produktivní dvoudenní test.“

Isola také uvedl, že je velmi optimistický a věří, že nová pravidla usnadní předjíždění. 

„Pokud bude nový aerodynamický balíček fungovat tak, jak bylo předpovězeno, s mnohem menším vlivem na přítlak vozu, který sleduje jiný vůz, situaci to hodně změní, protože současná auta, když sledují auto před sebou, ztratí až 50 % přítlaku.“

Doporučujeme

Články odjinud