Maxime Martin vyhrál stylem start-cíl pátý závod letošní sezóny DTM, který se odjel nedaleko Moskvy. Spokojen ale může být také vedoucí muž šampionátu Marco Wittmann.
Šampionát německých cestovních vozů si odskočil do Ruska, kde se nedaleko Moskvy odjel letošní pátý z deseti závodů. Nadějný Belgičan Maxime Martin dokázal vybojovat pole position. Spolu s ním odstartoval do závodu z první řady Bruno Spengler. Z druhé řady pak startovali Nico Müller a Mike Rockenfeller. Lídr šampionátu Marco Wittmann obsadil v kvalifikaci až 7. místo.
Kvalifikace se vůbec nepovedla Mercedesu. Nejlepší pozici vybojoval Robert Wickens na 14. místě. Domácí Vitalij Petrov pak skončil poslední.
Závod
Start se už tradičně odehrál ve znamení strkanic, na které tentokrát doplatil Edoardo Mortara. Nezkušený Martin naproti tomu pořádně šlápl do pedálů a začal ujíždět. Slušný progres zaznamenal také Timo Glock, který patři do balíků pilotů, startujících na měkčí sadě pneumatik.
Po šesti kolech kvůli vylomenému kolu odstoupil Jamie Green a o chvíli později také Paul di Resta.
Některým jezdcům začaly měkké pneumatiky rychle odcházet. Nejvíce patrné to bylo u Nica Mülllera, který se začal propadat a byl to právě on, kdo jako první zamířil v 16. kole k mechanikům.
Ve 22. kole zastavil na cílové rovince Timo Scheider. Bylo to trochu podivné odstoupení, protože nešlo nereflektovat, že nejlepším pilotem na tvrdé směsi je v tu chvíli jeho týmový kolega Mike Rockenfeller. Scheider odstoupil po kontaktu se soupeřem, oficiálním důvodem ale byla ztráta výkonu.
Na trati se objevil safety car a přestože piloti na tvrdé směsi nemohli zajet do boxů, získali tím určitou výhodu. Po přezutí na měkké pneumatiky měli mít mnohem snazší podmínky dohnat a předjet ty, kteří na měkké sadě startovali.
Safety car zůstal na trati z nepochopitelných důvodů o něco déle, než by bylo potřeba. Stíhací jízdy úřadujícího šampiona „Rockyho“ jsme se ale nedočkali. Ihned po startu probrzdil a vzal s sebou i Tambaye, tedy druhé Audi, které mohlo pomýšlet na stupně vítězů.
Z výhody se rázem stala nevýhoda. Na trati se opět objevil safety car a jezdci, kteří později přezuli na měkkou sadu, už neměli čas na stíhací jízdu. Navíc se neodjelo ani všech 48 kol, ke slovu přišel časový limit 70 minut.
Timo Glock byl ještě pár minut před koncem na třetím místě. Poté ho ale předjel Ekström, Wittmanna pustil a krátce před koncem ho předjel i Mülller.
Maxime Martin si dojel pro první vítězství v DTM. BMW slaví double a spokojen může být i Wittmann, který za sebou nechal všechny pronásledovatele kromě Ekströma.
Další závod se jede 3. srpna na Red Bull Ringu.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas/ztráta |
1. |
Maxime Martin |
RMG BMW |
1h15m09.422s |
2. |
Bruno Spengler |
Schnitzer BMW |
+4.259s |
3. |
Mattias Ekstrom |
Abt Audi |
+9.454s |
4. |
Marco Wittmann |
RMG BMW |
+9.591s |
5. |
Nico Muller |
Rosberg Audi |
+10.740s |
6. |
Timo Glock |
MTEK BMW |
+15.632s |
7. |
Christian Vietoris |
HWA Mercedes |
+16.553s |
8. |
Pascal Wehrlein |
HWA Mercedes |
+19.300s |
9. |
Edoardo Mortara |
Abt Audi |
+20.987s |
10. |
Augusto Farfus |
RBM BMW |
+21.110s |
11. |
Antonio Felix da Costa |
MTEK BMW |
+21.636s |
12. |
Miguel Molina |
Abt Audi |
+21.668s |
13. |
Martin Tomczyk |
Schnitzer BMW |
+27.181s |
14. |
Robert Wickens |
HWA Mercedes |
+28.109s |
15. |
Daniel Juncadella |
Mucke Mercedes |
+28.625s |
16. |
Gary Paffett |
HWA Mercedes |
+29.039s |
17. |
Joey Hand |
RBM BMW |
+29.759s |
18. |
Vitaly Petrov |
Mucke Mercedes |
+39.933s |
Ret |
Adrien Tambay |
Abt Audi |
27 kol |
Ret |
Mike Rockenfeller |
Phoenix Audi |
27 kol |
Ret |
Timo Scheider |
Phoenix Audi |
22 kol |
Ret |
Paul di Resta |
HWA Mercedes |
8 kol |
Ret |
Jamie Green |
Rosberg Audi |
6 kol |