Během zimního testování pro Renault, prosinec 2002 Foto: Getty Images

Během zimního testování pro Renault, prosinec 2002 Foto: Getty Images

Fernando Alonso a Jarno Trulli na prezentaci Renaultu, 2003 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Fernando Alonso a Jarno Trulli na prezentaci Renaultu, 2003 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

S budoucím týmovým kolegou v roce 2003. Alonso si zrovna zkouší PlayStation 2. Foto: Getty Images / Mark Thompson

S budoucím týmovým kolegou v roce 2003. Alonso si zrovna zkouší PlayStation 2. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Velká cena Maďarska a první vítězství v F1, rok 2003 Foto: Getty Images / Martin Rose

Velká cena Maďarska a první vítězství v F1, rok 2003 Foto: Getty Images / Martin Rose

Velká cena Maďarska a první vítězství v F1, rok 2003 Foto: Getty Images

Velká cena Maďarska a první vítězství v F1, rok 2003 Foto: Getty Images

Rok 2003 a velká nehoda v Brazílii. Alonso narazil do trosek vozu Marka Webbera a poté do zdi z pneumatik. Foto: Getty Images / Clive Rose

Rok 2003 a velká nehoda v Brazílii. Alonso narazil do trosek vozu Marka Webbera a poté do zdi z pneumatik. Foto: Getty Images / Clive Rose

Nehoda v Brazílii 2003. Foto: Getty Images / Clive Rose

Nehoda v Brazílii 2003. Foto: Getty Images / Clive Rose

Na Katalánském okruhu, 2004 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Na Katalánském okruhu, 2004 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

GP Brazílie 2004 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Brazílie 2004 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Austrálie 2004 Foto: Getty Images / Clive Rose

GP Austrálie 2004 Foto: Getty Images / Clive Rose

Alonso, Trulli, 2004 Foto: Getty Images / Kati Jurischka

Alonso, Trulli, 2004 Foto: Getty Images / Kati Jurischka

Fernando Alonso v Japonsku 2004 Foto: Getty Images / Martin Rose

Fernando Alonso v Japonsku 2004 Foto: Getty Images / Martin Rose

Modelky Lucy Pinder a Michelle Marsh a Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella. Fotografie byla pořízena během GP Velké Británie 2005 Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Modelky Lucy Pinder a Michelle Marsh a Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella. Fotografie byla pořízena během GP Velké Británie 2005 Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Alonso a Schumacher po velké bitvě v Imole (GP San Marina 2005) Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Alonso a Schumacher po velké bitvě v Imole (GP San Marina 2005) Foto: Getty Images / Vladimir Rys

GP Brazílie 2005 Foto: Getty Images / Vladimir Rys

GP Brazílie 2005 Foto: Getty Images / Vladimir Rys

V Brazílii 2005 dojel Alonso třetí, ale získal titul mistra světa. Foto: Getty Images / Clive Rose

V Brazílii 2005 dojel Alonso třetí, ale získal titul mistra světa. Foto: Getty Images / Clive Rose

Alonso slaví zisk prvního titulu, Brazílie 2005. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Alonso slaví zisk prvního titulu, Brazílie 2005. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Alonso slaví zisk prvního titulu, Brazílie 2005. Foto: Getty Images / Paul Gilham

Alonso slaví zisk prvního titulu, Brazílie 2005. Foto: Getty Images / Paul Gilham

Brazílie 2005. Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Brazílie 2005. Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Úspěšná tečka za sezónou 2005 a vítězství v Číně. Foto: Getty Images / Paul Gilham

Úspěšná tečka za sezónou 2005 a vítězství v Číně. Foto: Getty Images / Paul Gilham

Testy před sezónou 2006 v Jerezu. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Testy před sezónou 2006 v Jerezu. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Schumacher, Alonso, San Marinu 2006, Alonso tentokrát skončil druhý Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Schumacher, Alonso, San Marinu 2006, Alonso tentokrát skončil druhý Foto: Getty Images / Vladimir Rys

GP USA 2006 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP USA 2006 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Japonska 2006 Foto: Getty Images / Clive Rose

GP Japonska 2006 Foto: Getty Images / Clive Rose

GP Japonska 2006 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Japonska 2006 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Brazílie 2006 a druhý titul Foto: Getty Images / Vladimir Rys

GP Brazílie 2006 a druhý titul Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Sezóna 2007 se pro Alonsa vyvinula tak, jak se vyvinula a tak se vrátil do Renaultu. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sezóna 2007 se pro Alonsa vyvinula tak, jak se vyvinula a tak se vrátil do Renaultu. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Oslavy narozenin v roce 2008 během GP Německa. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Oslavy narozenin v roce 2008 během GP Německa. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Nelson Piquet, Flavio Briatore a Fernando Alonso 2008 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Nelson Piquet, Flavio Briatore a Fernando Alonso 2008 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Kontroverzní vítězství v Singapuru 2008 Foto: Getty Images / Paul Gilham

Kontroverzní vítězství v Singapuru 2008 Foto: Getty Images / Paul Gilham

Kontroverzní vítězství v Singapuru 2008 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Kontroverzní vítězství v Singapuru 2008 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Monako 2008 Foto: Getty Images / Paul Gilham

Monako 2008 Foto: Getty Images / Paul Gilham

GP Velké Británie 2009 Foto: Getty Images

GP Velké Británie 2009 Foto: Getty Images

Alonso, Vettel po kvalifikaci na GP Číny 2009 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Alonso, Vettel po kvalifikaci na GP Číny 2009 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Fernando Alonso a Jarno Trulli na prezentaci Renaultu, 2003 Foto: Getty Images / Bryn Lennon
S budoucím týmovým kolegou v roce 2003. Alonso si zrovna zkouší PlayStation 2. Foto: Getty Images / Mark Thompson
Velká cena Maďarska a první vítězství v F1, rok 2003 Foto: Getty Images / Martin Rose
Velká cena Maďarska a první vítězství v F1, rok 2003 Foto: Getty Images
34
Fotogalerie

Alonso (ne)toxický, Alonso okysličený. Proč si Renault opět vybral právě jeho?

Ještě v pátek před Rakouskem to vypadalo jako nereálná varianta. Uplynulo však pár desítek hodin a Fernando Alonso byl potvrzen jako jezdec Renaultu pro rok 2021. Proč právě Alonso?

Cyril Abiteboul se rozpovídal o tom, proč se Renault rozhodl najmout vedle Estebana Ocona nejméně na dvě sezóny Fernanda Alonsa.

Abiteboul v základu zopakoval svá slova z prohlášení Renaultu – má to sportovní přínos ale je to také přínos pro značku. 

Alonso samozřejmě přinese mnoho zkušeností, které se budou hodit zejména v roce 2022, má pro Renault také velmi silný marketingový přínos.

„Jeho přítomnost v našem týmu je obrovským přínosem na sportovní úrovni, ale také pro značku, se kterou je velmi spojený,“ řekl Abiteboul. „Síla pouta mezi ním, týmem a fanoušky z něj dělá přirozenou volbu.“

Abiteboula se zeptali, zda už není Alonso příliš starý (příští rok mu bude 40). „Fernando se okysličil. Byl unavený z F1. Chtěl dýchat, díky čemuž si uvědomil, co pro něj F1 znamená. Chtěl se vrátit, ale rozhodl se po jasné a chladnokrevné analýze toho, co bychom mu mohli nabídnout a kam chceme jít. Jedná se o společnou možnost projektu, který sdílíme. Známe rizika, ale chceme, aby tento návrat vyšel dobře.“

Alonso není toxický

Padl také dotaz, zda Alonso není „toxický“. Jeho vztahy ve všech týmech, ve kterých jezdil, se postupně vyostřily. 

„Ne. Od svých počátků prošel dlouhou cestu. A týmy vždy odpovídají za způsob, jakým zacházejí s jezdci. Záměrně používám množné číslo, protože v týmu jsou dva. Nejde o kritiku týmů, ve kterých byl Fernando, jen chci trvat na svém a na tom, jak budeme věci řídit.“ 

Abiteboul uvedl, že si nemyslí, že je Alonso toxický a myslí si, že mu pomohla i tato přestávka.

Fernando Alonso a Renault

  • Roky: 2003-2006, 2008-2009
  • Titulů: 2
  • Závodů: 105
  • Vítězství: 17
  • Stupňů vítězů: 41
  • Pole positions: 16

Ocon se obávat nemusí

Esteban Ocon prý věděl o tom, že  Alonso přijde do týmu. „Je fantastické mít možnost měřit se proti pilotovi Alonsova kalibru. Nemá se čeho bát. Náš tým bude týmem dvou jezdců. Ve společnosti Renault jsou oba jezdci důležití. Esteban je součástí našeho projektu.“

„Kontakt s Fernandem nebyl nikdy přerušen. Měl pochybnosti o naší organizaci a byl spokojený se změnami, ke kterým došlo v posledních měsících.“

Podle Abiteboula Alonsa přesvědčily i chystané změny pravidel. „Ví, že v roce 2022 pravidla umožní konkurenceschopnější F1. Fernando chce lidštější a levnější formuli 1, ve které můžeme více bojovat.“

„Nemohu slíbit, že vyhrajeme a on to také ví. Jak jsem řekl, zná pravidla. Ví, že v roce 2021 bude auto stejné jako letos. Ujistil se o našem pokroku letos v zimě a plánuje již rok 2022.“

Podle Abiteboula bude Alonso za dva roky připravený a totéž platí pro tým. „Víte, že jakmile je Fernando za volantem, vždy chce bojovat na čele a udělá vše, co je v jeho silách, aby byl co nejlepší.“

Alonso je motor

„Alonso je motor. Renault je ve F1 43 let, ale nezapomínejte, že jsme zpět jako tým teprve od roku 2016. Posílili jsme personál v Enstone a všichni mladí lidé, kteří přišli do továrny, jsou děti, které objevily F1 v éře Fernanda, který se stal mistrem světa s Renaultem. Musíme si vybudovat týmového ducha a Alonso může pomoci.“

Renault mohl najmout také mladého jezdce. Má svou akademii, i když Ocon také není příliš starý a zkušený, takže je otázkou, zda by to byla vhodná kombinace.

„Je nemožné čekat až do prosince a do konce formule 2, abychom věděli, zda naši mladí jezdci, ve které věříme, mají potřebné body pro super licenci, aby mohli závodit ve F1. To nezpochybňuje naši akademii.“

Ve hře byl také Sebastian Vettel. „Bylo to načasování a motivace, kvůli kterým jsme se rozhodli vzít Alonsa,“ dodal Abiteboul.

Do tréninku nenastoupí

Cyril Abitebul také odmítl úvahu, že by Alonso letos usedl do vozu pro první trénink. 

„Nemyslím si, že potřebuje FP1, aby se seznámil s postupy v závodním autě nebo ve voze formule 1,“ řekl Abiteboul, kterého cituje Motorsport.com. „Nemyslím si, že to potřebuje. Plán takový není.“

Abiteboul ale nevyloučil, že by Alonso mohl v rámci přípravy na návrat testovat ve voze z roku 2018. Konkrétní plán ale zatím není.

Doporučujeme

Články odjinud