Fernanda Alonsa čeká poslední závod ve formuli 1. Podívejte se na jeho kariéru ve fotografiích i statistikách.
Fernando Alonso debutoval ve formuli 1 v roce 2001 s Minardi. V dalším roce pracoval jako testovací jezdec pro Renault, za který od roku 2003 závodil. Prvního vítězství dosáhl v Maďarsku 2003.
V letech 2005 a 2006 získal titul mistra světa. Poté přešel do McLarenu, kde se však vztah s týmem vyhrotil. Alonso se vrátil do Renaultu a od roku 2010 jezdil za Ferrari. U týmu z Maranella nedokázal získat další titul mistra světa, i když v letech 2010 a 2012 k němu byl velmi blízko.
V roce 2015 se Alonso vrátil k McLarenu. Jeho nejlepším umístěním bylo několik pátých míst.
Alonsova kariéra (bez Abú Dhabí 2018)
- Startů: 310
- Účast ve víkendu F1: 313
- Vítězství: 32 (naposledy Španělsko 2013)
- Pódií: 97 (naposledy Maďarsko 2014)
- Pole position: 22 (naposledy Německo 2012)
- Nejrychlejší kola: 23 (naposledy Maďarsko 2017)
- Body: 1899
Alonso celkem třikrát neodstartoval do závodu. Dva případy jsou poměrně známé a jednoznačné. Vloni v Rusku kvůli problému s motorem Honda musel svůj vůz odstavit už v zahřívacím kole.
Další „DNS“ získal Alonso v roce 2005 ve staré cihelně. Jezdci s pneumatikami Michelin tehdy v Indianapolis po zaváděcím kole zajeli rovnou do boxů a do GP USA odstartovalo jen 6 vozů.
Třetí Alonsovo „DNS“ není tak známé a jednoznačné, takže se na něj zapomíná.
Došlo k němu ve Velké ceně Belgie ve Spa v roce 2001. Alonso do závodu normálně odstartoval. Po pár kolech ale došlo k velké nehodě Luciana Burtiho a Eddieho Irvina. Burti byl zraněn a sezónu nedokončil. U týmu Prost ho na zbývající závody nahradil Tomáš Enge.
Alonso mezitím odstoupil kvůli problému s převodovkou. Výsledek části závodu po restartu byl počítán jako celkový výsledek závodu.
Irvine, Räikkönen a Alonso se restartu nezúčastnili, takže u jejich jména je oficiálně uvedeno, že do něj neodstartovali.
Vzdálenosti
- Kol v závodech: 16 724
- Kilometrů v závodech: 83 547
- Kol ve vedení závodu: 1 767
Vítězství
V celkovém počtu vítězství je Alonso na desátém místě historických tabulek. Současně je po Verstappenovi a Vettelovi třetím nejmladším vítězem závodu F1.
- Třikrát: Malajsie, Bahrajn, Evropa, Německo
- Dvakrát: Čína, Španělsko, Monako, Velká Británie, Japonsko, Itálie, Singapur
- Jednou: Maďarsko, San Marino, Francie, Austrálie, Kanada, Jižní Korea
Souboje s týmovými kolegy
Zajímavé statistiky přinesl nedávno Motorsportmagazine, který se podíval na souboje Alonsa, Vettela a Hamiltona s týmovými kolegy. Alonso z nich vyšel nejlépe.
Kvalifikace
Týmový kolega (sezóna) |
Rozdíl ve výkonu |
Trulli (2003) |
-0.047% |
Button (2015) |
0.000% |
Trulli (2004) |
+0.004% |
Hamilton (2007) |
+0.016% |
Massa (2013) |
+0.084% |
Button (2016) |
+0.139% |
Massa (2012) |
+0.177% |
Vandoorne (2017) |
+0.195% |
Fisichella (2006) |
+0.224% |
Grosjean (2009) |
+0.386% |
Massa (2011) |
+0.427% |
Massa (2010) |
+0.460% |
Räikkönen (2014) |
+0.549% |
Fisichella (2005) |
+0.550% |
Piquet (2008) |
+0.598% |
Piquet (2009) |
+0.663% |
Závody
Skóre |
Podíl závodů, ve kterých byl Alonso výsledkově lepší |
Alonso 6-5 Hamilton |
54.5% (1 sezóna) |
Alonso 15-11 Button |
57.7% (2 sezóny) |
Alonso 10-3 Trulli |
76.9% (2 sezóny) |
Alonso 56-8 Massa |
87.5% (4 sezóny) |
Alonso 20-2 Piquet |
90.9% (2 sezóny) |
Alonso 10-1 Vandoorne |
90.9% (1 sezóna) |
Alonso 22-2 Fisichella |
91.7% (2 sezóny) |
Alonso 14-1 Räikkönen |
93.3% (1 sezóna) |
Alonso 4-0 Grosjean |
100% (část sezóny) |
Foto: McLaren