Sebastian Vettel zajel v předposlední den testů nejrychlejší čas v historii okruhu. Znamená to, že je na tom Ferrari skvěle?
Scuderia je na tom zdá se dobře, pokud jde o spolehlivost. V úterý a ve čtvrtek zajel Vettel téměř 200 kol. Jak je na tom ale z hlediska rychlosti?
Vettelův čas 1:17.162 je o dvě sekundy rychlejší než čas loňské pole position. Je ale také jen o 1,178 s rychlejší, než druhý čtvrteční čas, který zajel Kevin Magnussen. Haas má stejný motor (a nejen motor) jako Ferrari. Problém je, že Magnussen zajel svůj čas na superměkkých pneumatikách.
Je otázkou, jaký je rozdíl mezi superměkkou a hyperměkkou, na které svůj čas zajel Vettel. Hladký povrch obvykle zmenšuje rozdíly mezi směsmi. Auto Motor und Sport se však odvolává na Pirelli, podle kterého je to asi 1 sekunda. Ferrari by tak bylo na úrovni Haasu a asi nikdo neočekává, že Haas bude bojovat o titul.
Podle Auto Motor und Sport (AMuS) byli Maurizio Arrivabene a Mattia Binotto po kvalifikačních simulacích evidentně nervózní. Binotto dokonce zašel na kus řeči do garáže Haasu. Michael Schmidt z AMus si pokládá otázku, zda se Binotto nešel zeptat, kolik paliva měl Magnussen při svém rychlém kole.
Mercedes bez hyperměkkých pneumatik
Srovnání s Mercedesem se konat nebude. Týmy si vybírají pneumatiky a Mercedes hyperměkké nechtěl.
Šéf inženýrů Mercedesu Andrew Shovlin řekl, že z kvalifikačních jízd se tým nic nenaučí, v Barceloně je chladno a hyperměkká bude mít premiéru až někdy v Monaku.
Podle GPS analýzy Renaultu je náskok Mercedesu na Red Bull nejméně 3 desetiny. Ferrari je až třetí.
Týmy už také provádějí závodní simulace. Ani tam to však nevypadá pro rudé moc dobře. Bottas byl o sekundu rychlejší než Verstappen a Vettel a o 1,6 sekundy rychlejší než ostatní.
Foto: Getty Images / Dan Istitene