Red Bull Racing

Motor Honda
První GP GP Austrálie 2005
První vítězství GP Číny 2009
Individuální titul 4 (2010, 2011, 2012, 2013 - Sebastian Vettel)
Konstruktérský titul 4 (2010, 2011, 2012, 2013 - S. Vettel, M. Webber)

Dnešní Red Bull Racing vzniknul ze stáje Jaguar, kterou koupil Dieter Mateschitz od Fordu v listopadu 2004. Vedení týmu se nezměnilo a do čela Red Bull Racing se tak postavil Tony Purnell. Jako prvního jezdce si rakouská stáj najala Davida Coultharda, který přišel z McLarenu. Na místě druhého závodního jezdce se v roce 2005 střídali Christian Klien a Vitantonio Liuzzi. Kolem těchto jezdců se vedli uvnitř Red Bullu spory, který vyústily v nahrazení Tony Purnella Christianem Hornerem.

Rakušané také významně posílili svůj technický tým o Adriana Neweyho. V Roce 2006 jezdil vedle Coultharda stabilně Christian Klien, ale vůz nebyl konkurenceschopný a významných výsledků dosaženo nebylo.

V roce 2007 jezdil Red Bull s prvním vozem, který pro něj navrhl Adrian Newey. Vůz patřil ve středu pole k těm nejrychlejším, ale měl velmi problematickou spolehlivost.  Největším úspěchem bylo třetí místo Marka Webbera na Nürburgringu. Na konci sezóny patřilo Red Bullu v poháru konstruktérů páté místo.

Do roku 2008 vstoupil Red Bull se stejnou jezdeckou dvojicí David Coulthard - Mark Webber, ale s vozem průměrných kvalit. Jediné umístění na stupních vítězů zajistil pro RBR David Coulthard v GP Kanady. Umístění v poháru konstruktérů až za týmem Toro Rosso vyvolalo rozpaky.

Tým si ale vše vynahradil hned další rok. Adrian Newey se opět dokázal velmi dobře zorientovat ve velkých změnách pravidel a postavil jedno z nejrychlejších aut startovního pole. Už v Číně se Red Bull Racing dočkal svého prvního vítězství ve formuli 1, ale na Brawn GP nestačil ani v jednom poháru.

Na vysněný titul ale nemusela rakouská stáj čekat o moc déle, v roce 2010 postavila monopost, který rychlostně dominoval. Titul v konstruktérech si Red Bull zajistil s předstihem, ale ten jezdecký pro něj získal Vettel až v poslední Grand Prix v Abú Zabí. V roce 2011 si Red Bull počínal naprosto suverénně a od prvního závodu budoval svůj náskok v čele obou šampionátů. Sezónu naprosto ovládl a oba tituly obhájil s velkým předstihem před posledním závodem.

Do roku 2012 vstoupil Red Bull s konkurenceschopným vozem, ale bez náskoku před konkurencí. Celý rok proto musel tvrdě bojovat, aby na konci znovu získal oba poháry. V šampionátu týmů větší potíže neměl, v jezdcích ale vyhrál Vettel až v posledním závodě. O rok později měl mnohem jednodušší úkol. Zpočátku sice Red Bull moc nevyčníval, ale postupem času si na soupeře vybudoval takový náskok, že v druhé polovině sezóny neměl konkurenci. Do Milton Keyenes tak znovu putovaly oba tituly.

Články o týmu

Články odjinud