Byl prvním závodníkem z Indie, který startoval do velké ceny formule 1. Po zisku nezbytné superlicence nastoupil za tým Jordan v sezoně 2005. Jeho týmovým kolegou byl Portugalec Tiago Monteiro. Oba získali body při Velké ceně USA, ale velký úspěch to nebyl. Stačilo dojet do cíle, neboť po odstoupení všech vozů s pneumatikami Michelin do závodu odstartovaly už jen monoposty Ferrari a Minardi.
Své krátké účinkování ve formuli 1 Kartykejan ukončil velmi ošklivou havárií při Velké ceně Číny, naštěstí ale z nehody vyvázl nezraněn.
Po převzetí Jordanu Midlandem přišel Ind o angažmá a stal se testovacím jezdcem Williamsu. Když se v roce 2007 tehdejší Jordan dostal do indických rukou Vidžaje Mallyi, předpokládalo se, že to bude právě Kartykejan, který získá místo v týmu, ale nakonec pro něj ani jednou netestoval.
V mezidobí závodil Kartykejan v dnes již zaniklém šampionátu A1GP národních formulí, přirozeně za Indii. Pro ni získal vítězství 16. prosince 2007 v čínské Žuhaji a v květnu 2008 na britském Brands Hatch.
V roce 2009 startoval v závodě 24 hodin Le Mans pro Colina Kollese, dnešního šéfa Hispanie Racing. V cíli byl sedmý s vozem Audi R10. Startoval také do závodů Le Mans série roku 2009 za stejný tým. V této sezoně se Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke stali šampiony soutěže.
Vloni si rodák z indické Čennaje (hlavní město indického státu Tamilnádu) vyzkoušel americkou oválovou sérii NASCAR. Podal slušný výkon a na krátkém oválu dojel do cíle ve stejném kole jako vítěz na třináctém místě. Fanoušci jej také zvolili nejpopulárnějším závodníkem ročníku.
Po silných formulích se ale Kartykejanovi nestýskalo. Vloni závodil v šampionátu Superleague s formulemi v barvách slavných fotbalových klubů. S monopostem Panoz DP09B vyhrál pro PSV Eindhoven druhý závod na Brands Hatch.
Kartykejan startoval v 19 velkých cenách formule 1, jeho nejlepším umístěním na startu bylo jedenáctého místo při Velké ceně Japonska a nejlepším umístěním v cíli byla čtvrtá příčka ve zmíněné Velké ceně USA. Za ni tenkrát získal pět mistrovských bodů.
Do formule 1 se Ind vrátil v roce 2011 s týmem HRT. Před závodem ve Velké Británii ale musel uvolnit místo Danielu Ricciardovi a do kokpitu se vrátil už jen na domácí Grand Prix. V roce 2012 však s HRT smlouvu obnovil a bude závodit dál.