Ferrari má už delší dobu velmi silnou pohonnou jednotku, což se promítá také do velmi dobrých výkonů na rovinkách. Platí to však jen o kvalifikaci.
Ferrari letos vyhrálo už tři kvalifikace. Pokud jde o rychlost na rovinkách, Ferrari v letošní sezóně nemá konkurenci. Platí to však jen o kvalifikaci.
Auto Motor und Sport uvádí, že podle GPS dat inženýrů Mercedesu dokáže Ferrari najít v kvalifikaci 30 kilowattů navíc, což je 40 koní.
V závodě je však situace přesně opačná. Charles Leclerc potřeboval v Silverstonu 10 kol, aby předjel Gaslyho. Nepomohlo mu ani DRS. Podobně se trápil také Vettel. A platilo to i obráceně. Verstappen se před Vettela dostal a to přesto, že by Ferrari mělo být na rovinkách neporazitelné.
Rozdíl mezi „kvalifikačním“ a „závodním“ ferrari potvrzují také statistiky. V kvalifikaci je Ferrari v maximální rychlosti obvykle nahoře. V závodě tomu tak bylo v dosavadních závodech zřídka.
Ferrari SF90 má poměrně nízký odpor vzduchu, což samozřejmě zvyšuje rychlost na rovinkách. V tomto však zakopaný pes nebude, protože není důvod, aby to Ferrari poskytovalo výhodu jen v sobotu.
FIA v posledních měsících utěsnila spoustu děr v pravidlech v oblasti spalování oleje a používání energie z baterie. Nikdo tak neví, odkud Ferrari bere v sobotu extra 40 koní.
Výhoda Scuderie se však postupně snižuje. Tým se snaží zvýšit přítlak, aby dokázal dostávat pneumatiky do provozního okna. Rostoucí přítlak znamená také rostoucí odpor vzduchu a tedy nižší maximální rychlost na rovinkách.
Foto: Getty Images / Dan Istitene