Williams ve čtvrtek večer na akci v Londýně představil letošní vůz.
Williams měl představit vůz jako první ze všech týmů, ale včera ho předběhl Haas.
Vloni skončil Williams na pátém místě s velkou bodovou ztrátou na Force Indii, která používá stejný motor. Letos to bude mít tým z Grove velmi těžké. Nahoru chtějí McLaren i Renault.
Za Williams budou letos závodit Lance Stroll a Sergej Sirotkin.
Na voze pracovali nový technický šéf Paddy Lowe společně se šéfem aerodynamiky Dirkem de Beerem a hlavním designérem Ede Woodem. Po mateřské dovolené se do Grove vrací Claire Williamsová.
„Jsem nadšená, že jsem se vrátila a uvedla nový vůz pro novou sezónu s novou vzrušující jezdeckou sestavou,“ řekla Williamsová.
„Lance měl v pozoruhodně silné debutové sezóně několik impozantních výkonů. Jeho umístění na pódiu bylo jediné mimo první tří týmy.“
„Je mi také potěšením přivítat u Williamsu Sergeje a Roberta. Oba ukázali výjimečnou rychlost a vlastnosti, které náš tým jen posílí. Sergej zaujal technický tým a je pro nás skvělé, že mu můžeme dát možnost usednout do závodní sedačky. Robert bude také úzce spolupracovat s týmem a využívat své zkušenosti, aby pomohl vyvíjet auto po celou sezónu.“
„Vůz má mnoho nových vlastností, z nichž většina není tak patrná,“ řekl Paddy Lowe. „Tým usiloval o velmi odlišný aerodynamický koncept, který nám umožnil výrazný pokrok v aerodynamickém výkonu.“
„Všechny vozy jsou do jisté míry evolucí toho, což už zde bylo, ale na FW41 najdeme mnoho odklonů od cest, které byly uplatňovány v minulosti.“
Lowe věří, že tým ve srovnání s loňským rokem dosáhne významný pokrok.
„Mám za sebou první rok se svým týmem a už se nemohu dočkat, až budu zpět na trati a na to, jaké bude nové auto,“ řekl Lance Stroll.
„Dokud nepřijedeme na trať, tak se nedozvíme, co udělala konkurence. Pokud jde o tohle auto, jsem pořádně nadšený a optimistický. Vloni jsem měl strmou křivku učení a nyní se už nemohu dočkat toho, co si pro mě přichystá rok 2018.“
„V továrně jsem strávil velké množství času,“ řekl Sirotkin. „Téměř tu teď bydlím, což byla pro mě a pro všechny v továrně skvělá motivace. Užil jsem si toho, že mohu začít pracovat se všemi inženýry a mechaniky. Tvrdě jsem trénoval a byl jsem pravidelně na simulátoru, zkoušel různé nastavení a okruhy.“
Foto: Williams