Týmy musely částečně vyložit karty o roce 2017. Blafují?

Týmy musely částečně vyložit karty o roce 2017. Blafují?

Jak na tom budeme příští rok? Týmy musely částečně vyložit karty. Data je ale potřeba brát s rezervou. Někteří zřejmě blafují a jiní si snad dělali i legraci.

Pirelli pokračuje ve vývoji pneumatik pro příští rok. Ty budou nejen širší, ale také se budou muset vyrovnat se změnou aerodynamických pravidel. Týmy tak musely pro FIA vyplnit jakýsi dotazník o tom, jak jsou na tom s vývojem auta pro příští rok.

FIA se zajímála o přítlak, rychlost, výkon motoru nebo časy na šesti vybraných okruzích.

V dnešní době mají týmy velmi přesná data z aerodynamických tunelů ale také ze simulátorů. Existují ovšem pochybnosti, zda údaje pro FIA jsou dostatečně pravdivé. „Nemyslím si, že někdo odkryje všechny karty,“ uvedl třeba Christian Horner.

Auto Motor und Sport uveřejnil podrobnosti, které skeptikům dávají za pravdu. V údajích jsou totiž obrovské rozdíly.

Přítlak

Podle dvou týmů se úroveň přítlaku ve srovnání s koncem letošního roku zase tak moc nezmění. To je v rozporu s tím, co nedávno řekl Pat Symonds, který byl překvapen, kolik přítlaku každý týden v tunelu u Williamsu najdou.

Je to ale i v rozporu s údaji dalších týmů. Jeden mluví o 15 % navíc, druhý o 28 % a dva týmy dokonce o 30%.

Výkon motoru

Obecně se předpokládalo, že Mercedes či Ferrari nenajdou už příliš mnoho výkonu, protože se blíží pomyslnému stropu. Přesto… tři týmy očekávají nárůst výkonu o 10 %, tři o 17 %, čtyři o 15 % a jeden dokonce o 22 %. Je tím posledním McLaren s Hondou? Zřejmě ano.

Maximální rychlost

Předpokládá se, že kvůli širším autům i pneumatikám stoupne nejen přítlak, ale také jeho věrný kamarád – odpor. To by mohlo vést k nižší maximální rychlosti na rovinkách. Jeden z týmů očekává mírný pokles maximální rychlosti, ale najdou se i takoví, podle kterých vzroste o 13 %. „Pokud je to pravda, tak nám asi něco uniklo,“ smál se Pat Symonds.

Časy v Barceloně

Barcelona byla určitě jedním z šesti okruhů, u kterých chtěla FIA uvést očekávané časy. Týmy okruh znají, často ho využívají v simulátoru pro testování nových dílů a je to i okruh, kde je z aerodynamického hlediska takříkajíc vše. V roce 2015 se mluvilo o času 1:25.3.

Rozdíly byly v průzkumu ale značné. Od 1:21.8 po 1:16.4! Pět týmů se pohybovalo ve svém odhadu kolem 1:18.5 až 1:17.3, což by bylo kolem 5 sekund rychlejší, než letošní pole position (1:22).                

Foto: Getty Images / Lars Baron

Doporučujeme

Články odjinud