Kapitoly článku:
Nízké, široké a zkosené
V oblasti zadního křídla nás nová pravidla vrací do stavu před rokem 2009, kdy vstoupilo v platnost fanoušky mimořádně nepopulární zúžení zadního křídla z 1000 na 750 mm a jeho zvýšení z 800 na 950 mm.
Zadní křídla budou opět sahat pouze do výšky 800 mm, přičemž jejich šířka dosáhne 950 mm.
Rozšíření křídla o 27% při zachování délky tětivy svádí k očekávání 27 procentního nárůstu přítlaku, ale je třeba mít na paměti, že bude položené o 150 mm níže v oblasti, kde je proudění vzduchu velmi silně ovlivněno karoserií auta a zvířeným prouděním předních kol. Proudění zde disponuje nižší energií a lze z něj vytěžit méně přítlačné síly.
Na druhé straně kombinace níže položeného zadního křídla a vyššího difuzoru zmenší vzdálenost mezi těmito dvěma klíčovými generátory přítlaku, díky čemuž mohou daleko úžeji spolupracovat. Malou kompenzací může být i posun zadního křídla o 150 mm za zadní nápravu, což zvětší pákový efekt na zadní nápravě.
O něco složitější to bude s novými bočnicemi zadního křídla – zde se znovu o slovo přihlásila estetika, která se postarala o to, že do výšky 450 mm je rozteč bočnic zúžen na 840 mm, čímž si pravidla vynutili jakési „plastičtější“ tvarování bočnic křídla. Navíc, stejně jako v případě předního křídla, pravidla i to zadní z estetických důvodů „zkosila“.
Z profilu ohraničuje prostor pro bočnice křídla velmi přesně definovaná kosodélníková oblast, do které se musí vtěsnat karoserie s plochou nejméně 230 000 mm2. Oproti minulým sezonám je to plocha menší o 100 000 mm2, což je pochopitelné vzhledem k tomu, že samotné křídlo je nižší a tím pádem jsou menší i jeho bočnice. Pro lepší srovnání ještě jednou přikládáme boční pohled.
Určitě jste si všimli, že nové auto na našich ilustracích nese výraznější žraločí ploutev na krytu motoru. Změny pravidel sice přímo nevyžadují zavedení takových ploutví, ale vytvářejí podmínky, které k takovému kroku silně motivují.
Nová pravidla položila zadní křídla níže a udělala je náchylnějšími k zachytávání zvířeného proudění od předních kol. Auta s vyšším sklonem podlahy budou mít o něco menší problém držet „špinavý“ vzduch dál od křídla a ta ostatní se budou spoléhat na ploutev, která má v zatáčkách držet turbulentní vzduch mimo křídla.